Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat vragen voor de tweede kweek..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat vragen voor de tweede kweek..

    Korting op 420shop

    #2
    alles eruit moeten halen en stuk voor stuk schoonmaken.
    Tent binnenstebuiten keren en helemaal schoonmaken etc..(als je een tent hebt)
    Dan nog is de kans vrij groot dat je ze weer krijgt.

    Reflectiefolie is om licht te reflecteren.
    Isolatieplaten zijn voor de temperatuur.
    Zw-witfolie is ook reflectiefolie.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Beste QnQ,

      Er is sprake van een nieuwe ruimte, vandaar dat ik toch enig preventief te werk wil gaan.

      Wat je eigenlijk zegt is dus het dompelen herhalen wat ook logisch lijkt. Is het het beste om dit te doen wanneer de lichten aan zijn? Ik zou het dompelen op dag 1/4/8 herhalen. Of eerste keer dompelen en daarna benevelen? De 1/4/8 komt van de levencylcus van de spint.

      Als ik benevel, de afzuiger/inblaas vooralsnog uit laten staan of gedimd? Vanwege de hoge LV de eerste week..

      Kan ik de volgende dag zonder beschermende middelen de ruimte weer betreden?

      Ik ga verder dan gewoon old school zw folie gebruiken!

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je had die vraag ook al in een ander topic gesteld, en die heb ik daar beantwoord

      #4
      Afzuiger inblaas mag wel aan blijven maar kijk uit met je filter. Desnoods pak je de filter ff eruit.

      Welk middel wou je gebruiken als preventie? Sommige middelen kun je meteen weer je hok in, en bij anderen moet je het eerst ff laten drogen.
      En sommige middelen zouden gewoon taboe moeten zijn. Die ga ik dan ook niet bij naam noemen

      Met permethrin, piperonylbutoxide, pyrethrine mag je dus de eerste paar weken niet meer met je vingers aan de planten/hok want dat is contactgif!
      Ook blijft contactgif ongeveer 6 weken effectief, maar nog veel langer ACTIEF dus uitkijken!

      Bayer, tsja dat is goed in het begin om te dompelen idd

      Die tent:
      Je maakt dat ding het beste schoon met pure schoonmaak azijn. Hetgeen wat nog leeft sterft snel...
      De geur houd nog dagen aan en daar blijven ze echt wel weg van.
      Eitjes knappen kapot zodra ze in aanraking komen met de azijn.
      (nooit gebruiken met planten in de buurt. Deze zullen allemaal verbranden door de zure lucht!)

      Een tent en zwartwit folie is toch ook geen optie. Als je ongedierte hebt dan creer je alleen maar woonruimte voor ze tussen die folie en de tentwand.
      Dat zou ik dus geheel weglaten.

      Begin gewoon lekker met zaadjes joh, je weet nooit wat ze met de planten hebben gedaan.

      Goed zaad is duur, maar zal zich meestal uitbetalen.


      Comment


      • Groenetuinier
        Groenetuinier commented
        Editing a comment
        Het gaat om verti/nisso Sudoma.

        Verder heb ik geen tent maar gaat het om een zolder met wanden van isolatieplaten vandaar.. bedankt voor je uitgebreide antwoord!

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je weet dat dat niet verkocht mag worden wegens kankerverwekkend ?
        Er staat ook iets in de regels van het forum over V.

      • Groenetuinier
        Groenetuinier commented
        Editing a comment
        Ik heb een setje gekregen van verti/nisso/appollo/masai/floramite en cascade. Is masai dan de meest ‘gangbare’ keus?

      #5
      De meest gangbare keus is de keus waar niemand bewezen ziek van wordt. Dat hele pakket hoort bij het chemisch afval. Bewust de keuze maken om een verboden gifstof te gebruiken kan je nogal duur komen te staan als je ooit gepakt wordt. Sterker nog; een creatieve rechter kan je best eens biochemisch terrorisme op de borst spelden als je het eindproduct verkocht hebt. Dan ben je niet alleen je geld kwijt, maar kun je levenslang zitten. Het is wachten op de eerste keer dat het zover komt, maar ik wil er als biochemicus best wel een maand tijd in stoppen om zo iemand onderbouwd en wel achter de tralies te flikkeren. Dat meen ik oprecht, ik heb er geen problemen mee om zo ver te gaan.

      Met neemolie kun je spint prima bestrijden en voorkomen. Met pyrethrinen (minder verstandige keuze) is al het andere wel om zeep te helpen.
      Weet je, de wet overtreden vind ik geen probleem. Maar die gifstoffen zijn next level shit en dat doen we hier niet. Punt uit. Klaar.

      Dat ze dat op andere fora wel doen, kan me de kut roesten. Als zij ditsoort middelen nodig hebben om fatsoenlijk een plant te kweken, dan zegt dat vooral veel over hen; onkundige klaplopers met geen grammetje verstand. Gelukkig castreren ze zichzelf chemisch dankzij die onkunde, en de kinderen die ze wel kunnen krijgen die komen gelukkig de rolstoel niet uit. Het probleem lost zichzelf op in een paar generaties. Als je daar aan mee wilt doen, zelf weten, maar niet hier.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Groenetuinier
        Groenetuinier commented
        Editing a comment
        Ik vind je persoonlijk over de schreef gaan omtrent het benoemen van ‘biochemisch terrorisme’ , geldt dat ook voor de boeren die jouw fruit en groenten kweken? Ik vroeg hier enkel om advies en je speelt op de man. Als de ambitie leeft om mensen de cel in te laten draaien, kun je misschien denken aan een carriereswitch en begin dan met de mensen die in het wild aan het rondknallen zijn, parasieten die de maatschappij voor iedereen onveilig maken. Misschien dat de maand die je wilt investeren daar tot een goed recht komt.

        Van bepaalde zaken waar ik advies over vroeg, is er nog steeds sprake van verkoop al dan niet met een spuitlicentie.

        Ik praat het gebruik van dergelijke middelen niet goed, maar ook Nederlandse ondernemingen verkopen deze. Het verbieden van het gebruik begint bij de overheid/het ministerie. Vertimec gold is gewoon in Nederland te koop en je gaat mij niet wijsmaken dat een broodkweker van fruit geen enkel soortgelijk goed gebruikt.

      #6
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #7
        Helemaal mee eens wat LR2 zegt!
        Bio- All the way!!!

        Comment


          #8
          Meelopen met LR maar geen nuttige reactie geven is natuurlijk ook compleet nutteloos.
          -----


          Had het niet een beetje anders gebracht kunnen worden?
          Die tekst vindt ik eigenlijk echt niet kunnen LR:

          maar ik wil er als biochemicus best wel een maand tijd in stoppen om zo iemand onderbouwd en wel achter de tralies te flikkeren. Dat meen ik oprecht, ik heb er geen problemen mee om zo ver te gaan.

          Zoiets zeg je toch niet. Vindt ik wel een hele nare reactie van jou kant. Had ik echt niet van jou verwacht.
          Had je het niet anders/vriendelijker kunnen uitleggen enof benadrukken?

          Naja mijn mening is dat we er ook op een andere manier op kunnen reageren zonder dat je meteen moet flippen.

          Ik snap je punt wel maar ik neem aan dat het gezellig moet blijven.
          We kunnen het hem toch netjes uitleggen of niet?
          Of ben ik nou gewoon te soft...

          Bedoel het niet verkeerd maar volgens mij was je met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo he haha
          Relax, rook je eentje en chill eens eventjes.


          Comment


          • Groenetuinier
            Groenetuinier commented
            Editing a comment
            Ik vind het persoonlijk ver gaan dat iemand die dit middel preventief gebruikt (dus enkel in de groei), wordt gezien als crimineel —> rechtsvervolging. Men komt hier over alsof de middelen in de bloei worden gebruikt of net coor het drogen. Nee ik praat het niet goed, maar de echte criminelen zijn mensen die hun wiet verzwaren, die rippen, die moorden. Als wij mensen die een bepaald middel preventief willen gebruiken, als crimineel wegzetten en willen laten vervolgen, kan zo een 80% van de boeren die fruit en bloemen telen binnenkort een dagvaarding verwachten.

            Is de persoon die aan de achterdeur levert per definitie nu ook een crimineel, want wat hij/zij doet mag officieel niet?

            Men mag van mij zijn energie in stoppen waar hij in zij wilt, sommigen zoals verderop boven willen de rechercheur zijn, in plaats van mensen die een dergelijk middel gebruiken achter de tralies te krijgen, kan met liever beginnen met de figuren die echt voor maatschappelijke onrust zorgen. De mensen die als hun doelwit bij jou of mij toevallig in de buurt loopt, zonder na te denken de trekker over halen.
            Last edited by Groenetuinier; 20 September 2019, 02:18.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Iemand die schadelijke middelen gebruikt en de wiet verkoopt aan bijv. medicinale gebruikers die al een mindere weerstand hebben.
            Opsluiten ja. Huppekee weg ermee.
            Ohja, er is deze week juist een rapport uitgekomen over bestrijdingsmiddelen en de relatie met Parkinson.
            Da's misschien interessant om te lezen.

          • Groenetuinier
            Groenetuinier commented
            Editing a comment
            Dat is een valide punt. Echter is het aan de verkoper die medicinale wiet verkoopt, neem een coffeeshop, te controleren wat er wel of niet in het eindproduct zit. Er zijn zat shops die dat dat doen, waarbij zelfs moleculen en terpenen worden geanalyseerd. Daarbij is het het verkooppunt dat het ingekochte product op de menukaart zet zoals hij of zij dat wilt.

            Neem een testlab amsterdam. De verkoper is verantwoordelijk voor kwaliteitsborging van hetgeen hij/zij over de toonbank laat gaan.

          #9
          Goedemorgen iedereen.

          ​ ik dacht dat hij in een onwetende bui dit spul had aangeschaft.

          Als hij er idd veel kennis van heeft had hij het kunnen weten.

          Dat ik het niet vondt kunnen kwam meer door het feit dat ikzelf ook al vaker heb gezeten door gesnitch van anderen. ​ Toen kwam bij mij meteen weer de gedachtegang dat LR ook wel eens zo'n snitch kon zijn die andere kweekjes laat opdoeken als hem iets niet bevalt.

          Waarschijnlijk had ik daar een verkeerde gedachtegang of ben ik toch nog steeds te soft voor bepaalde types.

          Mijn excusses aan LR alvast voor mijn gedachtes, maar het is absoluut niet makkelijk voor mij om anders te denken door wat er in het verleden is gebeurd.


          Groenetuinier :
          Koop of maak gewoon lekker een middel wat toegankelijk is voor iedereen.
          Heb je al eens gedacht aan een peperspray te maken?
          Nicotinespray van tabak maken?
          Er zijn zoveel middelen op de markt dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

          Breng die chemie terug en vraag een ander middel. Misschien mag je het wel ruilen.
          LR heeft wel een goed punt dat als je eens gepakt wordt dat ze dat heel zwaar kunnen aanrekenen.

          En de meeste spint infecties beginnen bij een binnenkweek doordat je stekken heb gekocht inclusief spint, of.... je hebt thuis al planten in huis waar spint inzit.
          En ja van buiten kun je het ook mee naar binnen nemen.

          Dat is hetzelvde met meeldauw.
          Lekker ff met de hond lopen (onbewust onder een eik) waarna je je wietplanten gaat verzorgen.
          De sporen leg je dan zelf in je hok neer waardoor je dan weer meeldauw kunt krijgen.

          Vaak ligt een manifestatie toch voor 90% aan de kweker zelf, en kan dus meestal worden voorkomen.

          En dat met die tent had ik vekeerd begrepen hahahaha.
          De tent binnenstebuiten draaien duhh en ik maar denken een kweektent
          Maak de wanden lekker wit met latex.


          Heb je al wat vorderingen gemaakt sinds eergisteren?

          Zo... nu eerst ff eentje

          Comment


            #10
            Nou zeg, die reacties staan goed door elkaar heen.
            Er klopt niks meer van.

            Maar goed. laten we het gezellig houden en niet meer in discussie gaan. Dat levert niks op.

            En ten eerste voordat je uberhaubt gaat kweken:
            Stekjes zijn stront en komen van geldmakers dus moet je niet kopen! punt uit. Thema hobby uhum...

            Je begint met zaad en als het moet kun je zelfs in de bloei nog stekken maken als het een vette soort lijkt. (doet lr ook dacht ik )

            Hoe nu verder? Wanneer ga je plantjes zetten/aanschaffen, en/of wat ga je nog verbeteren aan je hokkie?

            Comment


            • Groenetuinier
              Groenetuinier commented
              Editing a comment
              Hi Sudoma, ik moet nog beginnen! Ben van plan stekjes te gebruiken ( ook ivm tijd ).

              Wat ik nog ga doen is zw folie hangen, ik heb wanden van isolatieplaten. In en uitblaas heb ik al. Vloer van piepschuim met vijferfolie.

              11xL potten.

              Inblaas komt via velux dakraam.

              Lees telkens ook dat inblaas 3x groter moet zijn dan flens?? Slang voor inblaas wordt combiconnect of sono.

              Uitblaas:

              Filter/combiconn/box/sono/schoorsteen

            #11
            Uitblazen op een schoorsteenkanaal heb ik slechte ervaringen mee.

            Een kachel is vele malen heter dan wat er uit je hok komt, en meestal wordt de lucht niet geforceerd uit het kanaal geperst maar door een natuurlijke trek.

            Een cv heeft over het algemeen ook geen dikke afzuiger en ook die lucht is toch een heel stuk heter dan je kweeklucht.

            Een badkamerafzuiger daarintegen gooit voor een korte tijd warme/vochtige lucht door de pijp en dat komt op het dak uit als een compakte straal.

            Als ze lekker een vlucht maken met de helicopter zullen ze dit zeerzeker zien en voor een normale woning is het vrij verdacht als er een wolk lucht van 25graden uitkomt wat geen straal is en niet zo heet als een kachel of cv.

            Bij bedrijven kijken ze altijd ff na wat voor machines enz er aanwezig zijn.
            Maar in een rijtjeshuis of flatgebouw is dat een verdachte zaak en vaak ook snel opgedoekt.


            Ik neem aan dat je op zolder een hokje hebt gebouwd van die platen. Waarom blaas je niet gewoon uit op zolder en zet je het zolder raam geregeld een paar uur open?
            Of denk je dat je planten anders de gefilterde lucht hergebruiken.... zelfs zonder frisse lucht en alleen circulatie zou een zolder toch genoeg lucht moeten bevatten om jouw planten een week van lucht te voorzien.

            Waarom dan onnodig risico lopen? Blaas lekker uit op de zoder. Een deur of raam soms ff open om er frisse lucht in te laten is genoeg.

            Als jij de zolder opkomt en je maakt de deur open voel je welleens wind van de deur toch? Weet je wel hoeveel m3 lucht je verplaatst/ververst door 1 keer de deur open en dicht te maken? Veeeel. het is een ventilator met 1wiek van 2meter klapper 3 keer je deur open en dicht en dan heb je alle lucht ververst hahahaha

            Geur heb je geen last van.
            Ook al blaas je uit je hokkie de zolder in.
            Die lucht is namelijk al gefilterd en die wordt ook weer aangezogen bij de inlaat.

            Het enige wat blijft is temperatuur.
            Deze bouwt zich met en met op en daarmee leg je ook weer een pakkans op tafel. Vandaar dat je alleen je raampje hoeft open te maken mits je er eentje hebt.

            Ik blaas ook in dezelvde kamer uit en maak 1x per dag een half uur de deur open. (deur naar de tuin dus echte frisse lucht) Dit is voldoende om colaflessen te kweken dus ik neem aan dat dat hele lucht verhaal bullshit is als je maar een paar dames hebt staan en soms eens ff verse lucht aanvoert.

            Op zolder uitblazen en verse lucht via de schoorsteen aanzuigen en zolder raampje open heb je daar al eens aan gedacht?

            Er zijn veel opties maar je moet alles een paar stappen vooruit denken.
            Voordeel is natuurlijk dat je meteen de gebruike lucht kwijt bent, maar de nadelen en consequenties wat aan de nadelen vasthangen heb je niet bij nagedacht.

            Sommige mensen doen zo moeilijk om bepaalde dingen.
            Met 11 planten moet je je daar helemaal niet druk om maken. Vindt ik eigenlijk ook weer teveel want ze zouden eigenlijk een goude 5 regel in het regelement moeten opnemen Na je 5de plant gaat het OM heel anders naar je kijken houd daar rekening mee.

            Je moet het zelf weten maar je lijkt me nou niet echt iemand die al alles van kweken afweet dus van alle consequenties heb je al helemaal geen idee.

            Heb je een advocaat achter de hand voor het geval dat?
            11 plantjes gaat je namelijk wel een flinke sanctie kosten dat kan ik je wel al vertellen. tussen de 7.000 en 30.000 mag je toch wel gaan rekenen. Daar komt zoieso nog een taakstraf bij van om en om de 2 weken en je krijgt 2 jaar voorwaardelijk inc een gratis strafblad met aantekening.

            Gezien de tijd die je tegenwoordig moet wachten op een rechtzaak krijg je vaak geen taakstraf maar valt de sanctie hoger uit.

            Dus ff lekker wat uitvreten zit er dan 2 jaar niet meer in.


            Ik hoop voor je dat je de juiste keuzes gaat maken
            Ben benieuwd naar een verslagje

            Comment


              #12
              Een spuitlicentie krijg je niet zomaar en de toepassing op voedselgewassen(!) is totaal verschillend van materiaal wat men (verbrand) inademt. Da's een stukje kennis van stoffen en hun gedrag in een menselijk systeem. Mensen die in het rond aan het schieten zijn, die kiezen daar zelf voor. Mensen die een wietje kopen in de shop kiezen er niet voor om hun kinderen geboorte-afwijkingen te bezorgen omdat een of andere broodkweker geen idee heeft waar hij mee bezig is en lekker makkelijk wilt bestrijden. Denk je dat een broodkweker zal investeren in een spuitlicentiecursus? Denk je dat die biochemische interacties in het lichaam van innameroutes uitpluist?
              Ik ken een zoon van een broodkweker, die is chemisch gesteriliseerd door het spuitgedrag van zijn vader. Hij kan met geen mogelijkheid meer kinderen krijgen omdat zijn papa het nodig vond om in huis te kweken en te spuiten. Dat motiveert mij nogal om de strijdbijl op te willen pakken.
              Het aan banden leggen is gedaan door de overheid, dat weet jij ook. Dat je dat kunt omzeilen.. Tsja, het is ook mogelijk een AK47 te kopen zonder wapenvergunning.. Zo zijn er duizenden van die redenaties te maken. Dat neemt niet weg dat je zelf een keuze kunt maken om er geen te kopen.
              Als je zelf het risico wilt nemen en zelf de enige bent die de oogst op rookt, dan moet je het helemaal zelf weten. Maar ik weet verdomd goed dat niemand zo gek is om zichzelf op die manier te vergiftigen, als zulke middelen gebruikt worden dan is de oogst niet voor eigen gebruik. Dan gaat het om de gezondheid van anderen die je in gevaar brengt. En het moedwillig vergiftigen van grote groepen mensen, door een entiteit die geen overheid is, kan als terroristische daad beschouwd worden.

              Noem het overtrokken, maar praat zelf eens 'n chemisch gecastreerde tiener van een brug af.. Die gast had alles voor elkaar, klaar om een gezin te starten. Ik denk dan aan die duizenden jonge kids die na hun achtiende levensjaar even flink aan het blowen slaan.. Die zetten zelf geen plantjes bij pa en ma in de tuin, degene die dat wel doen die gebruiken geen atoombommen om op muggen te schieten.

              Als je daadwerkelijk denkt dat coffeeshops hun wiet allemaal laten testen, dan ben je niet goed wijs. Ze plukken een soortprofiel van het web en doen alsof ze 't zelf hebben laten doen. Vraag voor de gein eens of je een analyserapport mag inzien, ze zullen je wat glazig aankijken, meer niet. En dan nog; gifdetectie moet apart worden aangevraagd en heel veel cannabis-labs hebben daar niet eens de middelen voor. Super leuk om de THC concentratie te weten, maar je zult in zulke rapporten niet gauw teruglezen dat er bepaalde stoffen NIET zijn aangetroffen.

              Ik sta hier niet met mijn vinger te wijzen om mensen te snitchen. Ik verdien geen geld met drugs en dat heb ik nooit gedaan ook. Maar als ik kan voorkomen dat er tientallen onschuldige en onwetende mensen vreemde ziektes en afwijkingen oplopen, dan doe ik dat graag. Daar mogen jullie egoistischer over zijn, daar mogen jullie van vinden wat jullie willen. Ik voel een morele verplichting aan de wereld om er wat van te zeggen. Als je daar je mond over houdt, dan ben je wat mij betreft net zo schuldig.
              Ik heb alternatieve oplossingen aangeboden, als ik jullie niet vooruit zou willen helpen dan had ik wel wat anders gedaan. Ik vind dat we als community onzelf in de voet schieten als we ditsoort gedrag accepteren. Het staat jaarlijks in de kranten! "Wietkwekers gebruiken nog steeds verboden middelen in te hoge concentraties."
              Eenieder die dat wilt weerspreken, die kan gepareerd worden door een simpele zoektocht; op elk forum is terug te lezen dat er nog steeds domme kwekers rondlopen die lukraak spuiten met alles wat ze kunnen krijgen. Dat is koren op de molen voor tegenstanders. En dan vervolgens maar janken dat de overheid niet in zee wilt met de wietwereld.
              Check eens 'n topic over asielzoekers en zie hoe een paar kwaaien tekenend kunnen zijn in de publieke opinie voor duizenden anderen die zich netjes gedragen. Denken jullie dat dat bij de wietwereld anders is?

              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              Bezig...
              X