Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wordt dit nog wat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wordt dit nog wat?

    Korting op 420shop
    Dit is mijn tweede kweek. Ik heb twee Autoflowers (Shot Adrenaline) staan in een kweektent (60 x 60 x 160) met een led kweeklamp. Op 4 oktober heb ik de zaadjes in een glas water gedaan om ze te laten ontkiemen. Op 8 oktober hadden beide zaadjes een worteltje waarna ik ze in 10 ltr potten met Canna Terra Professional heb geplaatst. Op 13 oktober staken beide dames de kop op. In de artikelen die ik her en der heb gelezen wordt gesteld dat een wietplant de eerste 1 a 2 weken nog een zaailing is en je voorzichtig moet zijn en eigenlijk nog geen voeding moet toevoegen. Daarom heb ik de eerste week helemaal geen voeding of andere middelen toegevoegd . In de tweede week ben ik begonnen met het toevoegen van Plagon Power Roots. Daarna ben ik ook begonnen met het toevoegen van Terra Groei.Er even van uitgaande dat de zaailing face 2 weken duurt zouden de dames nu in de vierde groei week zitten en ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen. Ik zie nog niet echt bloei haartjes en moet ik al met Bloei voeding beginnen. Om het wat duidelijker te maken heb Ik heb een paar foto's toegevoegd en hoor graag jullie mening. Wordt dit nog wat of kan ik beter opnieuw beginnen?

    Alvast bedankt
    Attached Files

    #2
    stel je ffe voor, dat hebben ze hier graag,
    geduld jongen geduld, enkel voeding geven als de plant erom vraagt, afjes beginnen met bloei ong drie tot vier weken na zaaien
    had je gedacht dat van de ene dag op de andere megabuds te zien...
    bloeivoeding enkel als je pruikjes begint te zien en de plant erom vraagt,
    en lees wat topics door dan is 90% van je vragen beantwoord
    have a nice day

    Comment


    • drhboers
      drhboers commented
      Editing a comment
      Wat bedoel je met pruikjes? Het topje zoals op de eerste foto of die witte bloei haartjes die je normaal ziet? En wat ik al aangaf, als ik een zaailing face van 2 weken aanhoud staan de dames nu in de vierde week groei tot en met morgen daarna zou dan eigenlijk de bloei periode aanbreken. Laat ik mijn vraag anders stellen. Als je de foto's zo ziet wat zou jij als pro kweker dan doen op dit moment?
      Last edited by drhboers; 22 November 2019, 14:49.

    #3
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #4
      Je stelt de vragen alsof er iets gruwelijk mis is met je planten. Maar als ik naar de foto's kijk vraag ik me af waar deze onzekerheid vandaan komt?

      Van pruikjes (oftewel kleine toppen, die met de witte bloeiharen) is op de foto's nog geen sprake. Als die pruikjes ongeveer even groot zijn als je vingertop, spreekt men pas over de bloeifase. Voorlopig zit je dus nog in de groeifase.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #5
        Die onzekerheid komt doordat dit pas mijn tweede (eerste binnen) kweek is. Daarnaast wordt die onzekerheid extra gevoed omdat, zoals kustbeest terecht aangeeft, Autoflowers gwewoonlijk na 3 of 4 weken in bloei gaan en op dat punt ben ik nu

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Geduldig afwachten Er zijn ook factoren die de boel een beetje kunnen vertragen. Zoals de temperatuur, watergift en snoeien. Het gebeurd ook nog wel eens dat men autoflower zaden besteld, maar per ongeluk fotoperiodieke zaden geleverd krijgt

          Los van de blaadjes die een beetje hangen is er niks schrikbarend te zien op je foto's.

        #6
        Maak je niet druk.
        2-3 weken is wat overdreven, meestal is het 5-6 weken.

        Je onzekerheid kan je heel goed verhelpen door veel op dit forum te lezen en als je vragen stelt zoveel mogelijk info te geven
        Er is hier op JD voor 7 eeuwen ervaring en kweekverslagen aanwezig.

        Voor veel nieuwe leden is het negeren van sites als cnnbs al een hele goede eerste stap naar succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          Heel erg bedankt allemaal voor de reacties. Ik moet nog maar even geduld hebben dan . Ik houd jullie op de hoogte hoe het verloopt

          Comment


            #8
            kroket. Hoe kom ik er achter of het fotoperiodieke zaden zijn? Want als dat het geval is gaan ze nooit in bloei aangezien ik 18/6 lichtschema aanhoud.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Nou, als ze na 8 weken nog geen topjes vormen, dan heb je geen auto's.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Dat is inderdaad de enige manier om er achter te komen.. Als ze maar niet in de bloei komen
              Maar in jou geval is er nog geen reden om te twijfelen, even rustig afwachten nog

            #9
            Je mag er wel van uitgaan dat je AF hebt als dat op de verpakking stond. Bij mij duurde het 4 weken tot ik bloeiverschijnselen zag en ben dan te vroeg op bloeivoeding overgegaan denk ik intussen.

            Veel lezen en goed naar je plantjes kijken. Bij anderen meekijken, en nog meer lezen.
            Last edited by kelderkastje; 23 November 2019, 10:27.

            Comment


              #10
              Oorspronkelijk geplaatst door drhboers View Post
              ...Hoe kom ik er achter of het fotoperiodieke zaden zijn?...
              Door even te kijken wat je gekocht hebt ?

              Shot Adrenalin
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #11
                Ik denk dat ie van de automatic line up van samsara seeds is, dus het zou wel degelijk een autoflower moeten zijn..

                Comment


                  #12
                  De conditie waar je ze groot brengt is
                  denk ik ook niet ideaal.
                  Dat vreet ook energie maar, kan aan
                  mij liggen, ik zie de eerste bloeiverschijnselen
                  wel, al is het nog minimaal. Hopelijk dat je er
                  nog iets leuks vanaf haalt....................

                  Ze lopen inderdaad wat achter voor
                  de tijd die ze
                  hebben......

                  Comment


                    #13
                    Jullie hebben niets te veel gezegd! Ik ben nu een week verder en het lijkt of de dames een groei spurt hebben ingezet (overal witte haartjes) Nogmaals uitgaande van een zaailing face van 2 weken zouden ze nu 5 weken in de groei staan. Ik zelf denk dat ik ze nog een week groei voeding moet geven voor ik ga overstappen op bloei voeding. Uitgaande van de toegevoegde foto, wat denken jullie dan?

                    Alvast bedankt
                    Attached Files
                    Last edited by drhboers; 30 November 2019, 10:22.

                    Comment


                      #14
                      Je kunt langzaamaan de overstap doen, ik lees dat sommigen in die overgang half groei- en half bloeivoeding geven. Maar een weekje wachten kan zeker geen kwaad lijkt me.

                      Wat je nu ziet zijn ‘pruikjes’.

                      Succes verder!

                      Comment

                      Bezig...
                      X