Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe stekken: eerst donker of licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe stekken: eerst donker of licht

    Korting op 420shop
    hoi mij naam is rick. ik ben nieuw hier en moet nof even me weg vinden. ik ga morgen 3 steks zetten en nu vraag ik me af of je dan na het zetten de lamp gelijk 18 uur aan zet of juist de 6 uur nacht? of maakt dat niet uit? wat is jullie ervaring daar mee?
    heb al wat gelezen op internet en hier op de site maar kan er niks duidelijks over vinden.

    greets ricky

    #2
    18/6 betekend 18 uur licht, 6 uur donker.

    Om je weg hier op het forum te vinden kan je het beste even dit topic lezen:
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner

    Daar hoort jezelf even netjes voorstellen in het juiste subforum ook bij, meestal barsten de antwoorden daarna pas los:
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-introduction

    Voor meer informatie over plantjes kweken zijn de belangrijkste topics hier opgesomd:
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-in-een-lijst

    Gezien je vraag raad ik je aan om morgen nog niet te beginnen, maar eerst nog (veel) meer te lezen
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Je hebt inmiddels antwoord in je andere topic met dezelfde vraag
      Is de titel van dit topic trouwens aangepast? Zou zweren dat dit topic ook als 'verlichting' getiteld was. Met deze titel is de vraag in ieder geval een stuk duidelijker

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Natuurlijk heb ik dat aangepast.
      Verlichting is een kuttitel. En het gaat nieteens over verlichting.
      Ik snap ookniet dat topicstarter twee topics met dezlfde vraag stelt ??????
      We zitten hier niet op dunpert ofzo.
      Als ik weer tijd heb zal ik ze samenvoegen.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha, dat verklaart de mooie en duidelijke titel. Ik dacht vanochtend al, hoe kan ik daar nou overheen gelezen hebben

    #3
    hallo mensen ik heb een vraagje.
    als jullie je stek zetten gaat de lamp dan gelijk aan 18 uur of juist 6 uur uit. of iets er tussen in? vraag me af wat het beste is. en ik kan er niet echt iets over vinden online.
    alvast bedankt!
    gaat om 3 nlx stekken.

    Comment


      #4
      Welkom rickydb

      veeeeeel lezen

      of het nu stekjes zijn of vanaf zaadjes je start altijd op 18/6 is de groeiperiode

      Comment


      • rickydb
        rickydb commented
        Editing a comment
        dat snap ik maar de vraag is ook eerst 18 uur licht na het zetten of gelijk in 6 uur donker
        bedankt!

      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        de start kies je zelf , enkel bekijken wanneer je start bv : om 17u00 ( 18 licht ) dan is de zon onder is de koudste periode van de dag scheelt in bij verwarmen!!!
        dan hoef je enkel bij te warmen op de 6 uur nacht .

      #5
      Het allereerste wat je met stekken doet zo gauw je thuiskomt is ze behandelen tegen beestjes !
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • rickydb
        rickydb commented
        Editing a comment
        thnx! maar dat is al gebeurd

      #6
      18/6 en als ze ongeveer 2 wkn zijn naar 12/12.

      Comment


        #7
        De vraag wordt niet begrepen, Ricky wilt weten of je de stekken in het begin beter in het donker kunt zetten of met de lichtperiode moet beginnen.

        Je moet het zo zien, als ze 18 uur licht krijgen blijven ze in de bloei, als ze 12 uur licht krijgen gaan ze in de bloei. Je stekken komen van de stekkenboer vandaan waar ze onder 18 uur hebben gestaan. Je wilt ze in de groei houden dus als je thuis komt zet je ze meteen in het licht.

        Zo loop je ook geen risico dat ze bloeihormonen gaan aanmaken, stel je voor dat ze bij de stekkenboer zo'n 18 uur onder de lamp hebben gestaan en jij ze dan meekrijgt naar huis waar je ze vervolgens in het donker gaat zetten. Plant denkt dat de winter er aankomt en gaat proberen om te bloeien. Zet je ze meteen onder de lamp voor 18 uur dan kan dat niet gebeuren. Ze mogen trouwens ook langer dan 18 uur in het licht als dat beter uitkomt met je planning.
        Last edited by Flip Hasjkip; 23 December 2019, 23:17.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #8
          Nope zo had ik het niet gelezen inderdaad, sorry

          Comment


            #9
            Misschien even samenvoegen QnQ ?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...onker-of-licht
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #10
              Topics samengevoegd.

              En natuurlijk begin je met licht.
              Ze zitten al minimaal een dag in een doos.
              Last edited by QnQ; 7 December 2019, 20:25.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X