Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ADWA AD11 Traag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ADWA AD11 Traag

    Korting op 420shop
    Mijn pH meter gaat reageert maar langzaam en blijft bij kraantjeswater rond de 7 hangen. Heel langzaam naar 8, maar haalt m niet.

    Wederom Opnieuw in pH7 en pH4 referentie vloeistoffen
    en bewaard in KCI vloeistof

    Helpt niet. Ga nu een nieuw batch calibratie vloeistoffen bestellen. Zou het ook aan de batterijen kunnen liggen? Of is de probe gewoon aan het einde van zijn leven?


    #2
    Kan ook zijn dat je probe vervuild is..... in de reinigingsvloeistof zetten en later nog eens testen. Heb wel eens gelezen dat reinigen ook met een opgelost vaatwasserblokje kan maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd
    2e
    3e

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Ok, staat nu lekker in de reinigingsvloeistof. Klinkt plausibel, dank

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Ik hoop dat het helpt, meestal knappen ze een heel eind op na een schoonmaakbeurt

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bio afwasmiddel sopje, werkt ook, volgens bluelab.

    #3
    Wat is reinigingsvloeistof ?

    Een ph meter wordt traag als de batterij leeg is of als de probe droog gestaan heeft.
    Die moet altijd in KCL (bewaar)vloeistof staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Klopt helemaal, groot heeft 'm netjes bewaard in KCL schrijft 'ie dus blijven zwakke batterijen of vervuiling over........ of de probe heeft z'n levenscyclus er op zitten dat kan natuurlijk ook. Er zijn echter heel wat pH meters "gereanimeerd" na een flinke schoonmaakbeurt

    #4
    QnQ

    milwaukee_electrode_cleaning_solution.jpg

    Die gebruik ik 1x in de zoveel tijd om de elektrode eens goed te reinigen waarna deze in de KCL gaat.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Oh grappig.
      Ik heb dat nog nooit gebruikt

    #5
    Ik heb de adwa ad12 gehad en had daar ook alleen maar problemen mee na een paar weken had al 3 electrode gekocht toen was ik er wel klaar mee
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #6
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #7
        Vooral in biologische saus zitten veel eiwitten. Die verstoppen de meter. HCl is dan de beste oplossing.
        Het kan ook zijn dat er lucht in is gekomen die rondom de sensor zit, een keer een flinke zwiep geven kan dat verhelpen. Vloeistof is vaak immers zwaarder dan lucht, en zal door de G-krachten de bel omhoog drukken. Pak 'm alleen niet vast bij de batterij-cover, want dan jaag je het apparaat waarschijnlijk door het raam wanneer het losklikt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Na het behandelen met HCl is het trouwens wel goed om de meter een dag of twee in pH 7 te laten staan. Dit verlengt de levensduur en zorgt er voor dat de boel weer in balans gebracht wordt.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dan lijkt een bio sopje mij toch handiger, als je 'm direct weer nodig bent.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          In sopjes zitten chelaten die ionen wegvangen, en daarnaast ook zeep die oppervlaktespanning van je membraan naar z'n grootje helpt - let wel: het membraan is gekalibreerd voor het meten van water met zouten, niet voor water met zepen. H+ is een ion.
          Heb je veel zouten in een oplossing, zoals we met voedingswater hebben, dan wilt zeep ook graag neerslaan omdat het toch vaak een oliezuur+zout is die door aanwezige andere zouten best eens terug kan veranderen in enkel oliezuur. Je blijft dan vechten tegen de aanslag, zelfs vaatwasmachine fabrikanten hebben daar al decennia moeite mee.
          Mijn advies is om de boel niet moeilijker te maken dan het is. Als je lekker bio wilt doen, dan moet je geen pH meten om mee te beginnen. Dan pak je regenwater.
          Wil je toch "geavanceerde apparatuur" toepassen, doe het dan helemaal goed of doe het helemaal niet. Een pH meter die niet goed werkt toch gebruiken, is in mijn ogen een slechtere keuze dan helemaal geen pH meten.
      Bezig...
      X