Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat zaadjes in mijn wiet. Plantje is happy. Hoe weet ik of het een vrouwtje is?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat zaadjes in mijn wiet. Plantje is happy. Hoe weet ik of het een vrouwtje is?

    Korting op 420shop
    Zoals titel zegt, gevonden zaadjes en in een pot gestopt. Nu een dikke maand bezig en ga zondag verpotten naar een 15 liter pot. De planten gaan groot worden. Hoe kan ik nu bepalen of het vrouwtjes zijn voordat ik er teveel moeite in stop?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dat kan je zien als de plant in de bloei gaat waar er nieuwe bladeren zijn de oksels komen of 2 bloeihaartjes of een balletje
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      De kans is groot dat je er al te veel moeite in hebt gestopt en dat het een herma wordt.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
        De kans is groot dat je er al te veel moeite in hebt gestopt en dat het een herma wordt.
        Denk ik ook, maar een beetje zuurstof in mij huis is niet zo slecht. En mijn balkon blijkt dus wel een mooie kweektuin te zijn, groeit als kool. Hoe kan ik snel zien of het een mannetje of vrouwtje is? Heb er 5 in totaal. Maar kan ook wat zaden kopen en nog een keer beginnen begin mei.

        Comment


          #5
          Dat heeft Weske al uitgelegd..

          Advies, zaden kopen en opnieuw beginnen..
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
            Dat heeft Weske al uitgelegd..

            Advies, zaden kopen en opnieuw beginnen..
            Dank voor het advies. Stel ik doe beide? Bestaat er een kans dat een herma nieuwe gefeminiseerde zaadlingen bevrucht?

            Comment


              #7
              Ja, als ze buiten naast elkaar staan en bloeihaartjes hebben, is dat geen kans maar een zekerheid.
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #8
                Zie tekeningen

                aid3289179-v4-728px-Identify-Female-and-Male-Marijuana-Plants-Step-3-Version-3.jpg
                ​​​​​​​

                Comment


                  #9
                  Meer tekeningen

                  Cannabis_sativa_-_Köhler–s_Medizinal-Pflanzen-026.jpg

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
                    De kans is groot dat je er al te veel moeite in hebt gestopt en dat het een herma wordt.
                    1 zak potaarde en 2 terraccota potten van een paar liter? Het was een coronawandeling naar de dichtsbijzijnde intratuin. Voor verpotten heb ik wel mooie andere terraccotapotten gekocht. Ik ga diegebruiken voor gevonden citroenzaadjes . Als die dingen ooit willen ontbloeien dan.

                    Ik waardeer korte oprechte reacties.

                    Inmiddels heb ik me voorgesteld. De planten die ik hier noem, hou ik nog een tijd. Ik zie ze als bonzai-sativa project. Zolang het minder stinkt dan mijn buur zijn barbeque, gaat het goed. En snoeien.

                    Comment


                      #11
                      Zoals je de vraag stelde, ging ik er vanuit dat je vrouwelijke planten wil. Vanuit herma-zaden is zelfs het ontkiemen dan al 'te veel moeite', of beter gezegd verspilde moeite. Zie ook de andere reacties.

                      Potgrond in potten stoppen is iets anders als moeite erin stoppen Maar zoals ik je nu begrijp zie je het als een leuk oefen/bonzai-project, en daar is helemaal niks mis mee

                      Stel je besluit er later wel echte vrouwtjes bij te zetten. Hou dan rekening dat deze bestoven kunnen/zullen worden. En dat de herma-planten die voor jou weinig waarde hebben, wel mee tellen als de politie over je schutting kijkt.
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #12
                        Sticky: Mannetje / Vrouwtje
                        Een topic met ruim 600 posts over dit onderwerp. Lijkt me wel voldoende om het verschil te leren tussen mannetjes en vrouwtjes

                        Lekker doorgaan met deze als testobject is niks mis mee.
                        En als je in juni met wat echte fem. zaden begint ben je nog ruim op tijd om een flinke boom te growen buiten.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
                          ..... En dat de herma-planten die voor jou weinig waarde hebben, wel mee tellen als de politie over je schutting kijkt.
                          Heb je compleet gelijk in. Zelfs een balkon wat niet te zien is, levert geur op. Ik denk ook dat zodra ik begin met binnengroeien, de planten de bak ingaan. Uit efficiency overwegingen, lijkt me dan maar 5 plantjes bijna niet haalbaar.

                          Comment


                            #14
                            De testobjectjes in de toch wel op het gloeiend hete balkonnetje.
                            IMG20200423150523.jpg

                            Van de linker heb ik gewoon een stuk afgesneden op diverse plaatsen, het plantje voelde zich minder happy dan de rechter. De rechter heb ik getopped en dat wordt nu zichtbaar. Omdat ik ze wel gezellig vind de laatste zes weken, ga ik ze morgen verpotten als de grond genoeg droog is. Moet lukken.

                            Mijn tentje krijg ik denk ik begin volgende week, een paar dagen opzetten, dus mogelijk operationeel eind volgende week.

                            Stel? Ik wil de lieverds wel in de bloei zetten. Kost me dat dan een paar dagen 12/12 licht? Ik denk toch wel het experiment waard dan. Want als ik daadwerkelijk binnen begin, gaan deze planten sowieso weg. Als 1 van de twee een dame is, dan denk ik dat ik die wel uitbloei.

                            Comment


                            • beowulf
                              beowulf commented
                              Editing a comment
                              Ge moet het geslacht al effe kunnen zien. Heel vaak zijn die zaden vrouwelijk, maar met een grote herma factor. Toppen kan al genoeg zijn. Ik zou zoiets niet afbloeien, maar tis jouw keuze.

                            #15
                            Zaden die je vind in uw zakje wiet zijn 9/10 herma.

                            Comment

                            Bezig...
                            X