Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantjes groeien niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Niet alleen zonlicht speelt een rol, maar ook de temperatuur.
    Onder de 15 graden gebeurt er niet zoveel. Zaad kan prima kiemen bij 5 graden of hoger, maar daarna gebeurt er gewoon weinig totdat de temperaturen weer omhoog gaan.
    Zonde als je bijvoorbeeld autoflowers hebt; die biologische klok van hen loopt namelijk wel door.

    Wat ik hier zie vind ik niet echt speciaal, precies wat ik zou verwachten eigenlijk.
    Begrijp ik hieruit dat je ze er prima uit vind zien voor een week boven de grond?
    ik heb ze snachts trouwens binnen

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als L dat zegt, dan klopt het!!
      Hij is bio-chemicus trouwens.

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Die zien er inderdaad gewoon prima uit.

    #17
    Oorspronkelijk geplaatst door Methodman97 View Post

    Begrijp ik hieruit dat je ze er prima uit vind zien voor een week boven de grond?
    ik heb ze snachts trouwens binnen
    Ja hoor, ik vind ze er prima uit zien. Je zult misschien wat paarse of bruine tintjes ontdekken door het koude weer, maar da's vrij normaal. De mijne staan nu een maand buiten en ze zijn pas met hun 3e set bladeren bezig. Ik ben dit jaar veel te vroeg begonnen, net als elk jaar overigens.
    Dat heen en weer slepen hoeft vanaf morgen niet meer, na morgen zou het niet meer moeten gaan vriezen. Houd wel rekening met duiven, merels, muizen e.d. die de blaadjes graag opeten en daarbij de hele plant uit de grond trekken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #18


      Thanks!
      Ik ben er overigens vergeten bij te vermelden dat het autoflowers zijn.. weet niet of dat de zaak verandert m.b.t huidige vordering van de plantjes?
      het gaat om 2x blackberry auto CBD van Dutch Passion en 3x Cheese CBD auto van Dinafem.
      hoop toch wel op minimaal 30 gram per plant.
      Last edited by QnQ; 15 May 2020, 07:28. Reden: citaat opgerookt

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Zie die vorige comment van mij nog eens:
        "Zonde als je bijvoorbeeld autoflowers hebt; die biologische klok van hen loopt gewoon door."

        Kortom: die 3-5 misschien 8, weken die een autoflower gebruikt om te groeien voordat hij automatisch in bloei gaat, die worden nu wel opgebruikt. Dus wanneer het warmer weer wordt, zal de plant misschien met slechts 3 blaadjes al in bloei kunnen schieten.
        Da's klote om te horen, maar het betekent wel dat je vroeg kunt roken dit jaar. Al is het maar een klein beetje natuurlijk. Het lijkt me verstandig om een nieuw pakje zaden te bestellen en het later opnieuw te proberen. 30 gram in situaties als dit is niet echt te verwachten, ik gok dichter bij de 5 per plant als ze dat al halen.
        Q adviseert al jaren om autoflowers later in het jaar op te starten, dat doet hij met een goede reden; de kweker krijgt zo de meeste opbrengst.

      #19
      5 gram per plant??? Jeetje dat zou wel heel erg zijn..
      ik verwacht toch op zijn minst 10-20 gram..

      Comment


        #20
        Hier is een voorbeeld van een AF die te vroeg in bloei is geschoten. Tijdens de 4e week al. Ik heb wel wat schade kunnen beperken door LST toe te passen maar ik verwacht van deze plant slechts 5 a 10 gram.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Dat gaat meer dan 10 gr. worden. Mark my words... Durf erom te wedden zelfs. Tenzij je de boel grondig verkloot...
          Last edited by Brandnetel; 18 May 2020, 15:02.

        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          ik hoop natuurlijk van wel!
          Afwachten en vertroetelen.

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Die gaan nog een groeispurt krijgen.

        #21
        Oorspronkelijk geplaatst door Prspctr View Post
        Hier is een voorbeeld van een AF die te vroeg in bloei is geschoten. Tijdens de 4e week al. Ik heb wel wat schade kunnen beperken door LST toe te passen maar ik verwacht van deze plant slechts 5 a 10 gram.
        Was die plant verder dan mijn plantjes?
        ze zijn inmiddels 11 dagen boven, vraag me af of het nog goed komt met ze.. ik kan nieuwe foto's plaatsen als het nodig is

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Ja laat eens een nieuwe foto zien? Ik ben dit jaar ook pas aan mijn eerste kweek bezig dus ik ben zeker geen expert, maar na 11 dagen kan je nog niks over het plantje zeggen imho. Kan zijn dat die nog een zotte groeiboost krijgt.

        #22
        De maan is nu zowel dalend als afnemend, dan is er zoiezo meer sprake v ondergrondse groei.

        komt goed, succes!
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #23
          Bedankt heren!
          vandaag 11 dagen oud, hier de nieuwe foto's.
          wat denken jullie?? (Het zijn autoflowers)
          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #24
            Ze zien er inderdaad wat klein uit, maar ze zijn gezond. Laat ze maar gewoon van het zonnetje genieten. Je kan er toch niks aan doen.

            Edit: Misschien komt het wel door dat je potten niet tot boven gevuld zijn!? Penwortels enzo.

            Comment


              #25
              Ze zullen je idd dankbaar zijn met volle potten waar ze lekker in kunnen gaan, het bloeien zal op deze manier veel vlugger in gang komen wat voor kleinere plantjes zal zorgen uiteindelijk.
              Die in volle grond heeft meer chance

              Ik vind ze al bij al wel leuk
              ​​​​​
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #26
                Oorspronkelijk geplaatst door Rietslang View Post
                Ze zullen je idd dankbaar zijn met volle potten waar ze lekker in kunnen gaan, het bloeien zal op deze manier veel vlugger in gang komen wat voor kleinere plantjes zal zorgen uiteindelijk.
                Die in volle grond heeft meer chance

                Ik vind ze al bij al wel leuk
                ​​​​​
                Thanks haha :p
                denk je dat ik hier nog een redelijke oogst van ga krijgen?
                of kan ik beter opnieuw beginnen?
                Last edited by Methodman97; 19 May 2020, 01:10.

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Ja hoor tuurlijk ze zijn vertrokken nu, 18l is nog mooi voor een AF, volgende keer wnr je inwaterd moet je beginnen met er volle potten MET een torentje, door de perliet ed zakt dit zoals je nu zelf ervaart, das wel spijtig maar met dit formaat potten geen ramp.
                  Je kunt wat mulch aanbrengen zodat de wortels toch alle (oppervlakte)medium benut, afhankelijk van hoe je het hen verder naar de zin maakt zul je opbrengst hebben want het legt terug aan voor een warme droge zomer

                #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Prspctr View Post
                Ze zien er inderdaad wat klein uit, maar ze zijn gezond. Laat ze maar gewoon van het zonnetje genieten. Je kan er toch niks aan doen.

                Edit: Misschien komt het wel door dat je potten niet tot boven gevuld zijn!? Penwortels enzo.
                Ja, ik wilde een randje overlaten zodat ik ze later met aarde kon bijvullen om de plant extra support te geven tegen wind en regen, maar heb veel te veel over gelaten, domme fout van mij..

                Maargoed, het zijn 25L potten, mocht het nu door mijn fout 18L zijn, is dat ook meer dan zat toch, dus dat zou niet het probleem moeten zijn denk ik?
                Last edited by Methodman97; 19 May 2020, 01:08.

                Comment


                  #28
                  .....

                  Comment

                  Bezig...
                  X