Plantjes groeien niet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Methodman97
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2020
    • 49

    #1

    Plantjes groeien niet

    Korting op 420shop
    De plantjes in 25L potten zijn nu 6-7 dagen boven de grond, ze zijn toch VEEL te klein?
    Ik merk ook geen verdere gekartels blad ontwikkeling en groei de afgelopen paar dagen...

    Als laatste: ik heb naast mijn gepotte planten, ook eentje in de volle grond staan, en die begon met haar blad te krullen en dat is nu zo erg dat die tegen de steel aanstaat. Overigens is deze dame al 9-10! Dagen boven de grond.
    heb geprobeerd om te stoppen met water geven maar niks helpt


    Deze is het grootst, de rest is even klein:
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Methodman97; 13 May 2020, 13:04.
  • Methodman97
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2020
    • 49

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • Methodman97
      Senior Stoner
      Member
      • Apr 2020
      • 49

      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • Methodman97
        Senior Stoner
        Member
        • Apr 2020
        • 49

        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • Methodman97
          Senior Stoner
          Member
          • Apr 2020
          • 49

          #5
          Dit is de plant in de volle grond die dood lijkt te gaan...
          heb géén idee wat ik fout doe, advies is welkom!!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Goh, misschien de ( bijna ) nachtvorst!?
        • colori
          Gandhi Ganjamaster
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jan 2013
          • 473

          #6
          Lijkt mij geen probleem te zijn.

          Ten eerste, het is bewolkt weer. Ze krijgen dus niet voldoende licht om hard te gaan.
          Ten tweede, het zijn kiemplantjes eh. Daar staat weinig tot geen blad op. Hoe groter ze worden hoe meer blad ze hebben en hoe harder ze kunnen groeien.

          Gewoon geduld hebben.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #7
            Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Ipie
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Feb 2016
              • 2241

              #8
              Basten zitten in de grond van de droogte!
              Dat heb ik gezien in de woestijn,
              Groeit ook niets..........
              Beetje water kan wonderen verrichten!

              Comment

              • Methodman97
                Senior Stoner
                Member
                • Apr 2020
                • 49

                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door colori
                Lijkt mij geen probleem te zijn.

                Ten eerste, het is bewolkt weer. Ze krijgen dus niet voldoende licht om hard te gaan.
                Ten tweede, het zijn kiemplantjes eh. Daar staat weinig tot geen blad op. Hoe groter ze worden hoe meer blad ze hebben en hoe harder ze kunnen groeien.

                Gewoon geduld hebben.
                Ja, ik zie alleen bij zowat alle kweekverslagen dat er op dag 8-10 al grote kartelbladeren opzitten en het al echt een plant is geworden.

                Btw, wat is er mis met mijn plant in de volle grond????

                Comment


                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Zeker buiten niet na 10 dagen. Na 10 dagen heb je misschien net 4 of 6 blaadjes.
              • Methodman97
                Senior Stoner
                Member
                • Apr 2020
                • 49

                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door Ipie
                Basten zitten in de grond van de droogte!
                Dat heb ik gezien in de woestijn,
                Groeit ook niets..........
                Beetje water kan wonderen verrichten!
                Omdat ik nog moet wateren.
                maar de aarde is altijd vochtig normaal gesproken.
                ik water altijd als de bovenlaag bijna droog is.

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Groeien bij jou de wortels aan in de bovenlaag?
                  Kan je sterker vertellen, 2 tot 3 derde zit onder de grond
                  naar beneden opzoek naar vocht.........
              • colori
                Gandhi Ganjamaster
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jan 2013
                • 473

                #11
                Plant in de volle grond lijkt me ook wel oke.
                Die verslagen zijn allicht binnenkweekjes, daar krijgen die planten vaak 18 tot 20h licht per dag, das dus wel een pak meer dan buiten, zeker op een bewolkte dag als nu.

                Met dat water geven zou ik ook wel wat rustiger doen. Het is niet omdat de toplaag droog is dat de hele pot dat is. Mijn kiemplantjes hebben ongeveer 14 dagen GEEN water gekregen. Laat ze maar wat zoeken naar water.


                Moest ik jou zijn begin eens wat verslagen te lezen. En loop effe jaar de action,d kan je een portie geduld kopen.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment

                • Ipie
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2016
                  • 2241

                  #12
                  Voortaan vullen die potten tot aan de rand
                  Half glas bier vind ik ook niet te zuipen!

                  Comment

                  • Methodman97
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Apr 2020
                    • 49

                    #13
                    Oorspronkelijk geplaatst door colori
                    Plant in de volle grond lijkt me ook wel oke.
                    Die verslagen zijn allicht binnenkweekjes, daar krijgen die planten vaak 18 tot 20h licht per dag, das dus wel een pak meer dan buiten, zeker op een bewolkte dag als nu.

                    Met dat water geven zou ik ook wel wat rustiger doen. Het is niet omdat de toplaag droog is dat de hele pot dat is. Mijn kiemplantjes hebben ongeveer 14 dagen GEEN water gekregen. Laat ze maar wat zoeken naar water.


                    Moest ik jou zijn begin eens wat verslagen te lezen. En loop effe jaar de action,d kan je een portie geduld kopen.
                    Het zijn buiten-kweekverlsagen waar ik naar refereer.
                    je denkt dat de volle grond plant oké is? Dus dat super krullende blad is geen probleem?

                    Comment

                    • Methodman97
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Apr 2020
                      • 49

                      #14
                      Oorspronkelijk geplaatst door Methodman97

                      Omdat ik nog moet wateren.
                      maar de aarde is altijd vochtig normaal gesproken.
                      ik water altijd als de bovenlaag bijna droog is.
                      Ik snap je comment over mijn aarde en wortels niet helemaal.
                      water zakt altijd naar de bodem, bovenlaag droogt uit als eerste, betekent niet dat de aarde onderin niet vochtig is?
                      potten moesten inderdaad voller, maar dat lijkt me niet het probleem waarom ze niet groeien.

                      Comment


                      • Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Til je de potten op en zijn ze zwaar!?
                        Geef dan geen water!!!!!!!

                        En de eerste blaadjes kunnen wat raar zijn, meestal groeien ze daar overheen.
                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #15
                      Niet alleen zonlicht speelt een rol, maar ook de temperatuur.
                      Onder de 15 graden gebeurt er niet zoveel. Zaad kan prima kiemen bij 5 graden of hoger, maar daarna gebeurt er gewoon weinig totdat de temperaturen weer omhoog gaan.
                      Zonde als je bijvoorbeeld autoflowers hebt; die biologische klok van hen loopt namelijk wel door.

                      Wat ik hier zie vind ik niet echt speciaal, precies wat ik zou verwachten eigenlijk.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      Bezig...