Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herma zaad bruikbaar en genetica vraag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Herma zaad bruikbaar en genetica vraag.

    Korting op 420shop
    Dag allemaal, ik stond daarnet koffie te maken en stond te denken, Ik heb nog zaadjes liggen van een bepaalde strain die niet verkrijgbaar meer is, Het zijn Fem seeds.
    Ik vroeg me dus af of als ik deze plant express een herma maak en ze dus pollen laat aanmaken en zichzelf laat bestuiven of dit zaad bruikbaar is? Of verlies ik potentie omdat het zelfbestuivenis is?
    En hoe zit het met het zaad? zullen deze allemaal ook Fem zijn of mannetjes EN vrouwtjes?

    Even kort, werken zelf bestoven zaden dat van dezelfde plant komen en verliezen deze aan kwaliteit als het al zou werken?
    Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
    Jah, ik hou van planten.

    #2
    Alleen maar grotere kans op meer herma's. Als je zaden wil kweken zul je regulier zaad moeten kopen. En als je de genetica wil bijhouden stekken.

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Dus uit een herma komt hoogstwrs zaad dat ook herma's worden dan? jammer

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Yep, veel werk, veel teleurstelling.
      Fem zaad is om wiet mee te kweken, niet om zaad mee te maken.

    #3
    Nee, het zijn Fem's, als je zaad wilt maken moet je regulier zaad aanschaffen en jongens en.meisjes kruisen voor een eigen soortje.

    En dan terug kruisen een paar keer om de genetica stabiel te krijgen. Veel gedoe, als je zoekt vindt je daar artikels genoeg over.

    Ook over het hoe wat van Fem's maken kun je van alles terugvinden.

    Ook hier op JD.

    Comment


      #4
      In theorie kan het.
      Je neemt een damesplant, neem daarvan een paar stekken. Behandel de helft met verse zilverthiosulfaatoplossing en vang het stuifmeel op om de andere helft te bestuiven.
      De kans dat hieruit herma's komen ligt rond de 80%. Maar als je die 20% kunt overhouden, dan kun je die weer stekken om.. Wacht eens even!
      Wat nu als je de originele fems steeds stekt, en die onder een spaarlampje in leven houdt?
      Probleem opgelost; je soort blijft voor een aantal jaren goed, je kunt altijd nog een poging wagen om femzaad uit een femplant te maken en een goede stek kun je prima een jaar of twee in leven houden als moederplant, maar datzelfde geldt voor de moederplant uit het zaad. Daarna, na die twee jaar, wordt de hermakans helaas vanzelf groter, dat heeft te maken met interne werkingen van de plant zelf.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Weet je toevallig nog hoe het project heette?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Greyvol heeft nog jdc, en zal er hopelijk volgend jaar mee door gaan, ik had hem de mijne ook toegestuurd, want geen buiten ruimte.

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Kheb het originele gevonden! super interessant, moest het nog doorgaan bied ik mij zeker aan, ik kan nog zeker 3 jaar buiten ook kweken!

      #5
      Dusse....om welke superstrain gaat het ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Maar je staat nu voor de keuze om er flink wat tijd en geld in te steken.
        Als het om wat minder-stabiel-zaadverkopers gaat zijn we nooit te beroerd om je daarvoor te waarschuwen
        RQS, meh..... next ...

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        hahaha, bedankt! ik ga het inderdaad niet doen met deze specifieke zaden, maar het idee zelf wil ik wel nog steeds proberen.

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Maar ik moet nog veel lezen en redelijk wat ervaring op doen

      #6
      Die Santa Maria is bij Space Cees te verkrijgen denk ik.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Enkel als regulier zaad.

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Moh, De originele?

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Onmiskenbaar volgens mij.

      #7
      De hele JDC was gemengd met een wilde ruderalis, dus ik hoopte dat mensen het 'n generatie zouden doorzetten om in ieder geval 1/4e van die wilde ruderalis weer af te werpen.
      Elke selectie daarna zorgt er weer voor dat men het meest in de buurt komt van mijn Punisher #2 en anders wel de White Rihanna #zoveel.

      Die punisher #2, daar zou ik nu vrij letterlijk 50 euro per zaadje voor neertellen - met een maximum van 3 zaden hoor. Da's de beste wiet die ik ooit gekweekt heb in alle opzichten.
      Omdat het een semi-auto was, kan ik die niet binnen opnieuw veredelen. Dan ben ik 5 maanden per generatie bezig. Vandaar dat ik rekende op het collectief.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Ik heb je Originele post doorlezen, super idee! inderdaad wel redelijk veel werk maar toch wel heel interessant!
        Damn de beste ooit :O met uw ervaring moet dat inderdaad al de moeite waard zijn, en collectief kan het inderdaad veel sneller gaan en een enorme variatie uit voort komen. Kvind het een zalig idee, mss als er genoeg mensen alsnog willen meedoen dat het wel nog lukt?

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Volgens mij zijn alle zaden uitgedeeld, ik heb niets meer te bieden. Het is nu aan de community om het voort te zetten met wat zij nog hebben. Je kunt eens rondvragen aan de mensen die ze hebben ontvangen. Wellicht dat zij wat willen delen. Met alleen stuifmeel kun je ook een eind komen; het bevat immers al het genetische materiaal, je moet het alleen terug zien te selecteren en je zult een aandeel van zo'n 20% missen op het eind. Maar als dat alles is.. Dan is het wel het proberen waard.

      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        LR2 Zeker het proberen waard! En het experimenteren alleen al vind ik geweldig
        Ik zal binnenkort beginnen rondvragen, als deze kweek afgerond is. En kijken waar ik in de winter nog een tentje kan bijzetten voor dit experiment
    Bezig...
    X