Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Calcium overschot? of toch niet?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Calcium overschot? of toch niet?!

    Korting op 420shop
    Goedemiddag heren van het goede leven!

    Ik heb bezig met een nieuwe run en heb al het een en ander goed geleerd in het verleden. Maar elke keer sta je toch weer voor nieuwe verassingen! dit keer gebruik ik alles volgens het boekje en gaat het eigenlijk heel erg goed! zit in week 5 van de bloei en nu komen er dan toch bladproblemen naar voren! Het begon bij 1 blaadje maar nu zit het echt op alle bladeren!! Het vervelende is dat ik denk dat het calcium overschot is maar na de calMag voeding te verhogen ik na meer dan een week geen resultaat ziet. en het eigenlijk alleen maar erger zie worden.

    even wat technische informatie:
    *2x super silver haze
    *Biobizz voeding: Fishmix, bioheaven, CalMag, Bloom en Top max. (Fishmix alleen gebruikt tijdens de groeifase!)
    *biobizz all mix aarde.
    *gebruik een scrognet voor het mooi opvullen van de oppervlakte.

    Ik heb een foto toegevoegd en mijn vraag is of jullie misschien je mening hierover kunnen delen! na veel forum pagina's te hebben bekeken zit ik op een calcium overschot maar misschien zit ik er wel compleet naast!!!

    mijn dank ik groot!

    Dlrasta
    Attached Files

    #2


    hoi had je deze ook al gezien hier?

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser

    ik ben maar een beginnen maar als ik je foto zie dan denk ik ook aan calcium. alleen niet aan een overschot. aan een tekort. maar dat bedoel je ook want na het geconstateerde overschot heb je de dosis calmag verhoogd?

    kweek je onder led? dan moet je altijd druppie extra calmag doen geloof ik. blad dat beschadigd is wordt niet zomaar meer groen volgens mij dus verwacht daar geen wonderen. kijk of het in ieder geval niet uitbreidt.

    zou ook kunnen dat je wel genoeg voeding aanbiedt maar het niet opgenomen wordt door blokkade. meet je ph of doe je dat niet omdat je bio kweekt?

    hopelijk kan een ervaren kweker je helpen.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


      #3
      Jaa ik ben de voeding gaan verhogen maar zoals je ook in de bladprobleem oplosser ziet lijkt het op een calcium tekort!

      Omdat de dosering verhogen geen resultaten leverde hoopte ik eigenlijk dat er misschien iemand is die dit probleem eerder heeft gehad!

      Comment


        #4
        Enkel als je puur regenwater zou gebruiken zou je kunnen gaan denken aan cal/mag toe te voegen. Sowieso een overschot als je kraanwater geeft en ni afzuurt en dan nog extra kalk toevoegt. Heel vaak halen die biologische kweken het einde niet zonder bladproblemen. Reden ook dat ik zelf bv terug minerale voeding geef. Makkelijker te doseren. Als je hier met een tekort zit is het een blokkade van die voedingsstoffen door een overschot en veel te hoge PH.

        Die bladproblemen oplosser dateert van in de tijd van minerale voeding.

        Comment


          #5
          Geef je wel biogrow ipv fish mix tijdens de bloei?
          als je dit niet doet, is er wel een kans dat je problemen daar vandaan komen.

          Hoeveel calmag heb je gegeven en hoe vaak?

          Comment


            #6
            Het bladprobleem kan ik niet echt mee helpen.. Maar de voeding gebruik je volgens mij toch niet helemaal volgens het boekje

            Biobizz CalMag geef je enkel elke watergift als je RO water (reverse osmosis) of heel zacht water gebruikt zoals regenwater.
            Bij tekenen van een tekort én gewoon kraantjeswater gebruik je de CalMag slechts één keer per week.
            We recommend to use our Calmag supplement every watering when growing with RO or very soft water or once a week in case of noticing Ca/Mg deficiency signs
            Je hebt de Fishmix alleen in de groeifase gebruikt, helemaal goed Maar daarna vervang je het voor de Grow voeding.. Met biobizz geef je de gehele bloeifase Grow én Bloom tezamen (plus alle andere middeltjes, met uitzondering van de Fishmix).

            https://www.biobizz.com/wp-content/u...1-Microbes.pdf
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ok weer wat geleerd. als je een blokkade vermoed is een keertje afzuren toch niet zo'n gek idee? door andere PH waarde kan de blokkade verminderd worden toch? het hoeft niet bij bio maar het kan best dacht ik, heb het de vorige ronde ook gedaan. na het toevoegen van alle voeding even de ph meten van het voedingswater dat je gaat geven en dan corrigeren?

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Als je hard water hebt uit de kraan met ph van 8,5 bv gaat dat vroeg of laat fout, ik zou zeker ook bij bio afzuren, mss met iets anders dan de standaard ph-. Heb nooit gesnapt waarom dat afzuren niet nodig zou zijn bij bio aangezien wiet gewoon liever in wat zurige grond staat.

              Heb vorig jaar voor de leut een plantje gehouden in een 4 liter pot. Wou kijken of oud zaad nog kiemde. Die kreeg 1 keer om de 2-3 weken een klein beetje voeding, tegen september zagen de meeste bladeren nog groen. Groeide natuurlijk niet echt hard in die 4 liter, maar toch. Dus ik gok met al die voedingsschema's dat bladproblemen 9/10 overvoeding zijn.

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              duidelijk. thnx!

            #7
            Bedankt heren!

            jaa ik gebruik het schema volgens het boekje behalve dat ik kraanwater gebruik en niet RO. ik geef dus teveel CalMg voeding!
            @Fuego ik gaf 1ml/L maar had het verhoogd omdat ik volgens alle badproblemen op internet zie dat het lijkt op een ondervoeding. Natuurlijk kan dit ook komen door een blokkade!

            Ik ben gestopt met calmg voeding te geven en en heb de rest van de dosering iets verlaagd. verder volgens het boekje met de rest van BioBizz voeding! Hopelijk haal ik het tot het einde! de bladeren worden met de dag slechter!

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              succes! misschien een idee om een kweekverslag te maken. dan krijg je hulp wanneer iemand een probleem aan ziet komen ipv wanneer het probleem er al is.

            • Fuego
              Fuego commented
              Editing a comment
              Hoop ook dat je het einde haalt!

            #8
            En er gaat nog wel wat voeding onopgenomen in de grond zitten, dus dat kan snel nog verergeren. Wijst ook op dat overschot, een tekort gaat zo snel niet. Heb je mycorrhiza toegevoegd? Dat helpt het bodemleven activeren waardoor bio voeding beter wordt opgenomen. Ik kreeg het niet onder de knie in ieder geval maar met zo'n zakjes myco ging het wel een stuk beter. Bodemleven creëren binnen in potten is echt ni makkelijk.
            Als je leest over moestuinieren dan raden ze aan om de grond niet meer om te spitten aangezien je zo het bodemleven aantast. Die grond ligt er dan al jaren. Binnen zwier je potgrond in een pot, dus hoe kan je daar een gelijkaardig proces opstarten? En zo ging ik terug naar mineraal en weg bladproblemen

            Comment


              #9
              Ik heb nog nooit cal mag gebruikt onder led. Zo kan ik er nooit teveel geven . Ik zou dat wel es gebruiken indien nodig maar. Kraanwater geen calmag werkt goed voor mij hier.
              Ganja always does the trick.

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                hier ook snel problemen zonder calmag. ook als ik de waterontharder niet vergeet te passeren. ik weet zeker dat ik gelezen heb dat onder led meer calmag behoefte is. helaas kunnen we het Q pas over dik 2 maand vragen

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Inderdaad , nu wel op vorig adres en hier, geen tekorten. Ik heb nog te weinig ervaring eigenlijk om resoluut te kunnen zeggen zo of zo . Enkel eigen bevindingen waarvan ik er nog niet genoeg heb. Toch kan ik herrineren dat q zei, enkel calmag bij een tekort geven, nooit zomaar...

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ja als hij nou gewoon ff een accountje maakt met bijv NqN als naam dan weten we wat...
            Bezig...
            X