Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Curen/burpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Curen/burpen

    Korting op 420shop
    Hoi. Normaal droog ik de wiet en dan ga ik automatisch over naar het curen waar het burpen gebeurd.

    Vroeger was dat wat op gevoel 6 weken aan een stuk met humidity packs.

    Mij nooit afgevraagd waarom, behalve voor trager het vocht af te drijven.

    Nu gebruik ik grove bags waar ik helemaal niet moet burpen.

    Nuja deze keer bij het drogen is het wat teveel gedroogd en heb ik terug moeten bevochtigen met fruitschillen (wat ook gelukt is).

    Nu ik heb een top appart met een humidity pak en vochtmeter nog eens in een jar gedaan.
    In die jar is de vochtigheid zoals gewenst.

    Na dit hele verhaal, moet ik deze jar eigenluk nog burpen en waarom? Of juist niet omdat de rv juist zit (het is droger in huis dus kan enkel terug droger worden).

    #2
    Gewoon eenmaal per week even burpen zodra de lv goed is.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


      #3
      Je wilt opgebouwde CO2 vervangen door zuurstof zodat er geen fermentatie kan plaatsvinden door de kleine beetjes vocht die nog wel aanwezig zijn.
      Fermentatie betekent in alle gevallen dat er veel waterstof en CO2 vrijkomt en dat verzuurt je wiet. Fermentatie kan alleen plaatsvinden in anaerobe (zuurstofloos) omstandigheden.

      Je wilt ook weer niet teveel oxidatie hebben, dus een open container is niet zo handig. Maar totaal luchtdicht afgesloten kan wel voor problemen zorgen.
      Daarom gebruik ik plastic zakken, die ademen van zichzelf. Niet veel, maar wel voldoende om langdurige fermentatie te voorkomen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X