Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Thnx!!

    Comment


      Dat heb ik gedaan Belladonna.
      Vandaar uit had ik me conclusie getrokken dat ze milky waren en aangezien ik er geen (nog) verstand van heb vroeg ik me af of iemand dat kan bevestigen.

      Ik laat hem nog wel even staan want ik ben er wel achter dat ze nog geen amberkleurige trichomen heeft, woensdag krijgt die voor de laatste keer bloeivoeding en dan nog 2 weken alleen water, dan is die inmiddels 13 weken oud en dan ga ik hem maar kappen denk als die trichomen amberkleurig zijn

      Comment


        Goedzo
        God was never on your side..

        Comment


          Beste Forumleden,


          ik weet niet 100% zeker of ik de plant al kan oogsten, hij staat momenteel 4 weken in bloei.
          De bovenste top is al goed bruin (zie foto) alleen de onderliggende toppen hebben nog veel witte haartjes.
          Welk advies geven jullie, oogsten of nog een paar dagen laten staan?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • aapje82
            aapje82 commented
            Editing a comment
            het betreft hier een Silver bullet Autoflower van MOC.
            Ik vindt dat hij na 4 weken ook al erg ver is (misschien mede door het goede weer en de bloei voeding), vandaar deze vraag.

          • Bringdown
            Bringdown commented
            Editing a comment
            Werkte dat maar zo, opgegeven bloeitijden zijn bijna altijd onder perfecte omstandigheden, deze strain staat voor 7 weken bloei. Haren moet je niet zoveel op letten, 1x iets te nat sproeien en de haren gaan al. Als je trichomen kijkt ook altijd alleen maar calyxen checken, geen suikerblaadjes.

          • aapje82
            aapje82 commented
            Editing a comment
            dankjewel voor je comment Bringdown, ik ga vanmiddag de plant beter inspecteren en goed kijken naar de Calyxen en de kleur van de Trychomen.

          Mijn eerste plant die gelukt is (paar jaar terug eens wat geprobeerd maar die is na een paar weken dood gegaan)


          Heb eind april 3 zaadjes AK48 autoflower laten ontkiemen met het idee om ze binnen te laten groeien.

          Uiteindelijk is er 1 blijven leven en deze naar buiten gebracht en in de volle grond gezet.

          Nu 3 maanden later is het een vrij klein plantie geworden, gok een cm of 20/25.
          nu zie ik al wel dat de trichomen al redelijk wit zijn.

          Zal ik de plant oogsten of nog even laten staan zolang het nog mooi zonnig is?

          Fotos staan helaas omgedraaid zie ik, ze komen direct van mn telefoon.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            Laten staan want echt veel vald er nog niet te oogsten de toppen gaan nu dikker worden en tis mega goed weer sonde als je nu oogst
            God was never on your side..

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
              Laten staan want echt veel vald er nog niet te oogsten de toppen gaan nu dikker worden en tis mega goed weer sonde als je nu oogst
              Hoelang zou je het nog geven, de afgelopen 2 weken ziet het er namelijk al zo uit. Veranderd niet heel veel voor mijn gevoel.

              lijkt mij ook niet dat er nog heel veel groei in de plant zelf zit?

              Comment


                hoelang staat ze al in de bloei? als de bovenkant nog wit is zullen de onderste ook nog wel helemaal niet klaar zijn
                je hebt nog de tijd om een microscoop aan te schaffen dan kan je het tog het beste controlleren

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door kweki View Post
                  hoelang staat ze al in de bloei? als de bovenkant nog wit is zullen de onderste ook nog wel helemaal niet klaar zijn
                  je hebt nog de tijd om een microscoop aan te schaffen dan kan je het tog het beste controlleren
                  Nu ongeveer 3 weken vanaf de eerste toppen.

                  zal na het weekend wat macro fotos maken.

                  Comment


                    Dan mogen ze nog wel weekje of 3/4 dus relaxxxxxxxxxxx
                    God was never on your side..

                    Comment


                      Vond nog een interessante post op de site van Clear (organisatie in de UK voor het verantwoord legaliseren van cannabis) over het te vroeg oogsten van wiet...
                      https://www.clear-uk.org/the-importa...ured-cannabis/

                      Om er een paar dingen uit te pakken, lees het artikel voor het volledige verhaal...:
                      - CBD die de psychoactieve werking van THC tempert wordt pas in de laatste weken van de bloei gevormd.
                      - Broodkwekers oogsten vaak te vroeg, omdat ze z.s.m. geld willen verdienen maar ook omdat in de laatste rijpingsweken er geen significante toename van topmassa meer plaatsvindt. Gewicht = geld.
                      - Hobbykwekers staren zich vaak blind op wat de zaadbank aangeeft (en vinden het in de regel moeilijk om geduldig af te wachten totdat de trichomencheck positief uitvalt, maar dat is mijn persoonlijke toevoeging...).
                      - Het gebrek aan CBD in voorhanden zijnde wiet is in hoofdzaak het gevolg van te vroeg oogsten en niet zozeer omdat bepaalde soorten weinig tot geen CBD produceren.
                      - Roken van wiet waar weinig CBD in zit (in de UK noemen ze dit om de een of andere reden allemaal Skunk) zorgt voor psychische problemen bij rokers volgens het Institute of Psychiatry. Waar dit instituut de schuld legt bij de soorten wiet, probeert de schrijver juist te onderbouwen dat het voornamelijk ligt aan het moment van oogsten; te vroeg dus!.

                      doe er je voordeel mee... wil je een lekker wietje waar je niet helemaal wappie op gaat, wacht dan geduldig af totdat je trichomen aangeven dat je kunt oogsten...

                      Comment


                      • Meglow
                        Meglow commented
                        Editing a comment
                        Ik ben er even verder ingedoken omdat langzaamaan het gevoel mij bekroop dat de auteur twee stoffen door elkaar haalt. Ik kan namelijk op het wereldwijde web niets vinden over dat CBD in een later stadium wordt gevormd dan THC, eerder dat dit redelijk gelijk op gaat. Echter gaat dit verhaal wel op voor CBN, wat een oxidatieproduct is van THC en wat een amber kleur aan de trichomen geeft. Aanwezigheid van CBN wordt gelinkt aan een meer relaxed en stoned effect van je wiet, echter kan dit omslaan naar een weeig gevoel en slaperigheid als de concentratie hoger wordt.
                        Het grootste probleem dat ik achteraf heb met het artikel is dat er geen bronvermeldingen zijn, waardoor ik niets kan controleren van de beweringen. Het doet echter weinig af aan de conclusie; te vroeg oogsten zorgt voor een product waar je makkelijker wappie op gaat.

                      Bedankt Meglow, ik lees hier nu al een aantal maanden mee en zie dat veel mensen toch twijfelen, maar de reden van de twijfel weten ze niet precies. Door je linkje wordt dit bij mij nu ook een stuk duidelijker moet ik zeggen. Vooral het punt dat de CBD n de laatste weken van de bloei gevormd worden is een groot punt om rekening mee te houden om niet te vroeg te oogsten.

                      Comment


                        Wat een toeval dat net nu ik met een vraag betreft CBD kom dit onderwerp als laatste is aangesneden in dit topic

                        Hoe zit het precies met oogsten van een plant als Dinamed Auto CBD, die volgens de breeder een CBD % heeft van 14% en THC tussen 0,3-0,8%, is het bepalen van het juiste oogst moment dan precies hetzelfde, maw kijken wanneer de trichomen hoofdzakelijk amber kleurig zijn of moet ik dan nog langer wachten?
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                        Comment


                        • Meglow
                          Meglow commented
                          Editing a comment
                          Goede vraag...
                          Ik kan er geen onderbouwde artikelen over vinden helaas, enkel een hoop speculaties op forums.

                        Ik kan niet inschatten hoe ver ze zijn. Kan iemand mij helpen?
                        Critical x cheese autoflower sinds 1 juli in bloei
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 3 photos.

                        Comment


                          Sinds 1 juli, da's 4 weken bloei. Dus nog minstens 3 waarschijnlijk om u een idee te geven.
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment

                          Bezig...
                          X