Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tekort?

    Korting op 420shop
    IMGA0165.jpgIMGA0159.jpgIMGA0147.jpg

    Alvast super bedankt voor je tijd .IMGA0139.jpgIMGA0140.jpgIMGA0143.jpgIMGA0142.jpgIMGA0163.jpgIMGA0165.jpgIMGA0157.jpg

    #2
    Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

    Of te nat gestaan?
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

      Hi,

      Dat klopt dat had ik ook gezegd maar dat is nu al een aantal weken absoluut niet meer het geval maar het gaat toch verder bij 2 van de drie planten en verder ben ik dolgelukkig want ik heb vandaag beendermeel en perlite gevonden dus ga ik ze waarschijnlijk toch maar snel verpotten

      Comment


        #4
        Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

        Ziet er niet te best uit... Gestrekt en redelijk naar de kloten he...
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          #5
          Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

          ja dat zie ik ook maar ik probeer er toch nog wat van te maken if you don,t mind

          Comment


            #6
            Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

            Nope we don't mind.

            Overzetten in een ruimere pot en een goede hoeveelheid grond doet wonderen.

            Niet te letterlijk nemen, als de plant niet snel vers blad aanmaakt,niet te veel energie hierin steken.

            Je gaat wel moeite krijgen met de diepgang, wat Nik al zei,we zijn idd erg gestrekt.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

              Ok dat ga ik gelijk doen !

              Comment


                #8
                Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

                Sorry maar zou je niet gewoon ff niet een nieuwe kweek proberen of toch enkel nieuwe zaden kiemen, je gaat een wereld van verschil zien.
                Want je groeiperiode is even belangrijk of je bloeiperiode...
                No offense maar het is om je van een telleurstelling te behoeden.
                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

                    Thanks a lot LR2 en Nik,

                    Ik ben nu zwaar mijn nieuwe grond te mengen om ze te verpotten en inderdaad ze hebben te nat gestaan voorheen en ben blij dat je denkt dat er nog wat van af te halen en 10 gram zeer zeker de moeite waard .
                    Alleen met betrekking tot het goed toppen,fimmen of knakken heb ik nauwelijks ervaring dus ik zal morgen nieuwe foto,s plaatsen en hopelijk kan je me nogmaals wat advies geven hierover ,uiteraard zal ik zelf ook het forum uitpluisen hieromtrent .

                    Nik ik begrijp wat je bedoelt maar ik zit hier in Thailand en daar geen zaadjes te koop ik heb er nog 3 in de koelkast dus ik ga gewoon proberen er nog iets van te brouwen onder het motto van elke gram is er 1 meer dan ik nu heb !

                    Comment


                      #11
                      Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

                      Grtz ;

                      als je ze overzet , de aarde niet gaan opwaarderen ... Ze hebben nu amper wortels door het te nat staan
                      als je die verse aarde nu ook nog hoog in de ec gaat zetten zullen ze bijna geen nieuwe wortels aanmaken
                      Ze maken sneller nieuwe wortel en meer in schrale grond ( ze moeten op zoek )Eens ze weer voldoende
                      wortelstelsel hebben kun je kijken om er voeding bij te gooien .

                      Comment


                        #12
                        Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

                        Thanks a lot Poppa voor je reactie ,ik heb wel beendermeel ,rundermest ,guano ,kalk en perliet door mijn aarde heen gefietst dus wat dit betreft maak je me een beetje ongerust maar ik was wel plan van om ze even geen extra voeding te geven heeft er trouwens iemand idee of er niet van de 3 drie naar buiten kan verplaatsen aangezien het hier nu bloedmooi weer is en ik betwijfel of 135 watt ledlamp het aankan ?

                        Comment


                          #13
                          Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

                          Zolang het buiten boven de 18 graden is gaan ze in de zon natuurlijk 100x beter dan onder zo'n fietslampje.
                          Mits je ze zo kan plaatsen dat niemand ze ziet of ruikt.

                          Als ik dat allemaal door m'n aarde had gemengd zou ik me ook ongerust maken.
                          Nu is de grond die je daar (Thailand) gebruikt natuurlijk totaal niet te vergelijken met wat wij hier hebben, dus misschien kom je er mee weg.
                          Ik geef altijd liever los voeding als het nodig is dan dat er iets in de aarde zit wat elk moment kan loskomen, + waarvan je niet weet wanneer en of het teveel is.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

                            Hi allemaal,

                            Hierbij de foto,s van mijn 3 plantjes die zojuist verpot hebt in 2 x 10 en 1 x 7 liter pot IMGA0169.jpgIMGA0175.jpgIMGA0170.jpgIMGA0178.jpgIMGA0190.jpgIMGA0193.jpgIMGA0171.jpgIMGA0179.jpgIMGA0195.jpgIMGA0180.jpgIMGA0188.jpgIMGA0194.jpg

                            Ik heb voor het gemak de 3 verschillende plantjes een letter meegegeven verder heb ik ze allen 200 ml gegeven zonder voeding en over een uurtje gaan ze 6 uurtjes slapen en ik ook allen gegroet en alvast bedankt voor je reactie!

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Sorry QnQ ,



                            Ik zie het nu pas ,maar ik bedoel dat ik de mogelijk heb om ze in potten buiten te ztten zou kunnen en ik denk met de geur wel wegkom maar het is wel minimaal 30 graden overdag en 5 uur in de nacht is het slechts 24 graden en dat komt omdat het hier ook winter is (het is echt waar geen grapje)
                            Verder zal ik wel met de potten moeten slepen om ze dagelijks maximaal 8 uur zon te kunnen geven .
                            Als jij denkt dat dit veel beter is dan ga ik er zeker 1 of 2 naar buiten verplaatsen dus gaarne je reactie en alvast onwijs bedankt weer!

                            Comment


                              #15
                              Re: 1 e Thaise kweek onder led lamp met vergeelde bladeren bij 2 v/d 3 door Calcium tek

                              Die temperatuur is nog geen probleem, als ze maar water krijgen koelen ze zichzelf door dat water snel te verdampen.
                              Wel even in de gaten houden dus, want ze gaan wel wat meer drinken dan binnen
                              Je hebt daar nu 11 uur licht buiten zag ik, dus dat is prima.
                              Ze hoeven niet noodzakelijk zolang direct zonlicht te hebben....als ze maar licht staan.
                              Zeker als het daar 35+ graden wordt is het misschien wel beter als ze niet zolang in direct zonlicht staan anders blijf je met de gieter lopen
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X