Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen en gele bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toppen en gele bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi luitjes,

    Nou mijn eerste post op deze mooie forum
    Ik ben net gestart met mijn eerste kweek van een paar soorten. ik heb staan Noorderlight Automatic (autoflower), en critical Automatic (autoflower), en nog wat soorten
    Nou zijn mijn Noorderlight planten in bloei gegaan en ineens zie ik dat ze wel erg geel beginnen te worden.
    Zie foto's:
    foto 3.jpgfoto 1.jpgfoto 4.jpgfoto 2.jpgfoto 5.jpg
    Nou ben ik een echte beginner en heb geen ph meter en dergelijke, maar heb wel groene vingers gezien ik veel in de bonsai bomen doe.
    Mijn opstelling is:
    - Ruime kelder
    - Goed geventileerd
    - 2x 600w
    - 4 vierkante meter warmtedeken die de grond netjes op 20 graden houdt.
    Ik gebruik groei en bloei mest maar hou mij niet te netjes aan een schema, ik sproei vooral de voeding op het blad.
    1 van de noorderlights heb ik al geknipt, daar de laatste foto. ruikt heerlijk en hoop ze snel te testen.
    Dus tips zijn welkom
    Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

    #2
    Re: Toppen en gele bladeren

    Groei- en bloeivoeding geef je samen met je water....
    Enkel bladvoeding die daarvoor speciaal dient kun je gebruiken om te sproeien. (En daar stop je nog het liefst mee nadat een plant begint te bloeien)

    Hou je op z'n minst aan een groeischema als beginner, dan heb je al minder kans op vergeling van je bladeren.
    Verder heb ik maar weinig planten zo hun bladeren omhoog weten richten. Denk dat dit een gevolg is van je aparte voedingsmethode.

    Je eerste topJE, tjah, wat valt daarover te zeggen.
    Nogal pover om onder 1200 watt te hebben gestaan.

    Lees wat topics door en pas toe wat je daar leert en geef tenminste voeding zoals het hoort.
    Het zal je oogst alleen maar ten goede komen.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Toppen en gele bladeren

      Woohoo...welkom op het forum eh..
      Je kunt jezelf hier voorstellen.

      Ik zie een hele hoop ruimte voor verbetering.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Toppen en gele bladeren

        Ok ok ik lees het al, ik ben de echte beginner hier
        Heb ik nou een EC meter nodig en PH? waar beste koop?
        Is het niet zo dat een autoflower ook eigenlijk niet voor binnen is? en daardoor bijna geen opbrengst heeft?
        Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

        Comment


          #5
          Re: Toppen en gele bladeren

          Oorspronkelijk geplaatst door Mailrod View Post
          Is het niet zo dat een autoflower ook eigenlijk niet voor binnen is? en daardoor bijna geen opbrengst heeft?
          Neen, kweek al jaren met autoflowers en ze kunnen mooie oogsten leveren.

          PH en EC meter koop je best bij een growshop naar keuze.
          Rond de 50 EUR per stuk moet wel lukken.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Toppen en gele bladeren

            PH en EC, paar tientjes op ebay, lees enkele topics hierover, veel mensen hebben goedkope meters waar ze toch nog blij mee zijn.

            Zou wel willen weten waarom jouw bladeren ZO omhoog staan

            Lees je vooral goed in. Voor 1200W zo je veel meer opbrengt mogen hebben vind ik.

            Mss ook even vermelden welke grond je gebruikt? Hoeveel voeding je geeft, wat voor voeding je geeft, hoe ver je lampen van je planten staan, etc.. een algemene beschrijving zou ons al veel verder helpen

            Alvast veel geluk

            Comment


              #7
              Re: Toppen en gele bladeren

              Ik gebruik als voeding Plagron (Grow & Bloom). echter was ik best laks met voeding geven blijkbaar want ik heb nu het schema te pakken en ga dan nu strak volgen.

              Ik heb gewoon standaard potgrond met 3 weken voeding er in, ze staan in 9 liter potten.

              Mijn lampen staan op ongeveer 50 tot 60 cm van de eerste top. met een temperatuur van rond de 26 graden.
              Mijn bakken staan op een warmtemat van 20 tot 21 graden. Jammer voor mijn vrouw want die heeft geen warmtedeken meer in bed

              De bladeren van mijn noorderlights autoflower gingen ineens tijdens de bloei omhoog staan, de planten zien eruit als een grote erectie
              En ja ze werden geel, maar die reden lijkt mij nu duidelijk
              Ik las hier http://www.growshopalien.com/blog/wi...-geven-deel-4/ een mooi verhaal over EC waardes en dergelijke, ik denk dat het artikel vrij duidelijk omschreven is om verder mee te gaan voor mij.

              Is het de moeite om een autoflower te stekken trouwens? ik begrijp dat wiet uit zaad sterker zou zijn..
              Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

              Comment


                #8
                Re: Toppen en gele bladeren

                Bedoel je stekken of toppen ????

                Stekken kan namelijk niet.

                Toppen zijn de meningen over verdeeld, ik zeg ja het kan en heeft zeker ook voordelen.
                Last edited by Escargot; 19 December 2013, 17:58.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: Toppen en gele bladeren

                  Je kunt een autoflower anders goed verpesten met toppen.
                  Dat ligt erg aan de normale groei van het soortje.

                  Stekken zal misschien best kunnen, al wordt het nooit gedaan en ook afgeraden.
                  Ze gaan vanzelf in bloei heh, dus je krijgt kabouterplantjes als zo'n stekje gaat bloeien als-ie nog aan het wortelen is.

                  Bladeren die omhoog staan vangen minder licht, (= minder fotosynthese=minder groei=minder bloei) dus het is wel zaak uit te zoeken waar dat door komt.

                  Je ziet het soms bij een te hoge lichtintensiteit. Vaak is het de plant die recht onder de bulb staat.
                  Hang je lamp eens 10cm hoger, of verplaats de plant. Dat zal waarschijnlijk al helpen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Toppen en gele bladeren

                    Ik wist niet dat een autoflower verpest kon worden met toppen.
                    Wat ik gedaan heb is gewoon 10x Critical autoflower genomen en diverse technieken op verschillende getest, bij elke plant weer wat anders, en andere gewoon met rust gelaten.
                    Is erg leuk om de verschillen nu te zien. stammen inknijpen totdat je een knak voelt lijkt goede invloed te hebben en geeft een erg sterke stam ten opzichte van andere.
                    Jullie hier bekend mee?

                    @ QnQ: Ik heb de planten onder het directe licht gehaald en meer naar de zijkant gezet om verder te laten afbloeien, hoop dat het nog goed gaat komen… ze zijn erg geel
                    Had gisteren hoogwaardig bezoek uit NL een gekende in de kweekwereld, die zei dat mijn toppen wel erg lekker roken voor autoflowers, dus daar was ik dan weer blij mee
                    Ook heb ik de lampen 15cm hoger gehangen.
                    Ik zal een foto update geven hier over een week ouzo, dan moet het beter gaan..
                    Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Toppen en gele bladeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Je kunt een autoflower anders goed verpesten met toppen.
                      Oja?

                      Northern Light autoflower 4 x getopt. Nog 3 weken te gaan.



                      Het verhoogt echt wel het rendement...
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                        Comment


                          #13
                          ('t is net LED)
                          Straks kan iedereen succesvol een plantje in de tuin afbloeien, en dat kunnen we alleen maar goedkeuren.

                          @Mailrod: Op de foto lijkt het alsof het 3 plantjes zijn die zo verkleuren.
                          Die drie zullen misschien gewoon wat eerder klaar zijn of een andere voedsel/waterbehoefte hebben als de rest.
                          Goeie kans dat het drie dezelfde zijn.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Toppen en gele bladeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Dat staat in de tweede zin die je voor het gemak vergeet te quoten.
                            Beetje te snel gereageerd merk ik nu.
                            Het was zeker en vast niet de bedoeling je mening onderuit te halen hoor.

                            Maar zoals je zegt, de laatste jaren zijn nieuwe soortjes merkbaar minder gevoelig aan toppen. Integendeel...
                            Heb het ook nog anders geweten. Die eerste lowryders kon je er inderdaad volledig mee vern**ken.
                            Het werden mongooltjes met uitschieters aan de ene kant en een half dode plant aan de andere kant.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #15
                              Re: Toppen en gele bladeren

                              Ja de gele planten zijn allemaal Noorderlight Autoflower, ongeveer 90cm hoog.
                              Twee geoogst inmiddels en zit er nu mijn eerste van te roken terwijl ik dit schrijf..
                              Een woord…. WoW!!! Heftige high alvast!
                              eerste plant 35gram, tweede plant was 60gram, ja echt! 60gram van een autoflower!
                              Man wat is hij lekker van smaak! ik ga ff chillen
                              Supercool online wiet groei spel, http://www.herbalists.be Gebruik code: 2537 om gratis mee te doen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X