Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

    Korting op 420shop
    Ik wil de overstap maken van fem. zaad naar regulier.
    Alleen zit hier nog met een aantal vragen.

    Voor jullie plaatjeskijk gemak heb ik het een beetje makkelijker gemaakt.

    Welke1.jpg

    Het idee is dus om 20 reguliere zaden te poppen om uiteindelijk 9 dames in 11 liter potten te krijgen.
    -Ontkiemen: Propegatortje of gewoon beter rechtstreeks in de pot.
    -Welke pot? Wat is geadviseerd? Eerst in een turf like potje? of beter gelijk de 3,5Liter pot in. (waar de hoofdwortel gelijk c.a. 20cm diep kan)
    ~~Mocht gelijk 3,5L beter zijn... Vullen met pre bemeste aarde en een kuil met stekgrond in het midden?
    -Licht: Spaarlampen voorgroei of beter direct onder HPS?
    ~~Geen 600W HPI lampen? andere bulb mogelijkheden voor groei?
    Snapte eerst nog niet waarom mensen een evsa aanschaften maar dat is dus voor dit soort situaties neem ik aan?
    -Mocht het met oog op de toekomst een verstandige overweging zijn ,waar zou ik op moeten letten een evsa willen aanschaffen? (600w/400w) Aparte bulbs voor evsa of kan ik dezelfde bulbs gebruiken?


    Welke2.jpg
    Last edited by DenSchimmige; 9 March 2014, 11:42.
    If life keeps putting you down, You better stay high

    #2
    Re: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

    ik zou geen propagator gebruiken
    en als ik een hps had zou ik direct daaronder doen, wel een stuk hoger hangen natuurlijk

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    syucces man
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #3
      Re: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

      Zelf zou ik gewoon zaaien in die 3,5 l potten en ze daarin laten tot je geslacht ziet. Turfpotjes raad ik af deze gaan zelf snel schimmelen en trekken veel vocht uit je aarde waardoor de zuigspanning van zoon potje heel erg gaat schommelen, of te nat of te droog.

      600 watt HPI (ook wel MH genoemd) bestaat gewoon ( Sunmaster Hpi-T 600W)

      Langzaam terug gaan met lichturen heeft weinig doel. Je plant gaat pas in de bloei-inductie als ze over een bepaalde drempelwaarde gaat kwa donker uren op 16/8 heeft ze deze drempel nog lang niet berijkt en het "schakelaartje" van de plant blijft gewoon in de groeistand staan. Je mist door afbouwen dus enkel lichturen en hebt meer strekking. Dus gewoon van 18/6 hup naar 12/12

      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...702#post235702
      Last edited by FlintStoned; 9 March 2014, 11:53.

      Comment


        #4
        Re: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

        Dat ben ik niet met je eens flintstoned het rustig afbouwen van 18 uur naar 16 uur licht laat daadwerkelijk wel geslacht zien bji de plantjes na een week of 2. Op dit punt kan je gaan bepalen of je wilt doorgroeien op 18 uur of dat je de klok op 12 uur zet. Hierdoor krijg je alsnog 2 weken voorbloei. Heb het zelf gedaan bij mijn vorige run.

        3,6l potten(medium is eigen keuze ik start graag met lightmix in 3.6l)
        600w hpi 1e dag op 90 cm dan binnen 4 dagen gewoon op 60cm kunnen se wel tegen anders strekken se teveel.

        Greets

        Comment


          #5
          Re: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

          Turfpotjes zijn een no-go. Die vergaan vaak pas na 3-12 weken, - hier buiten ligt er eentje die na 2 jaar nog niet kapot is - dan is je plant al bijna 'rijp' voor de bloei. Als ze dan nog in 250ML potjes staan, hoef je niet meer te verwachten dan een grammetje per plant.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

            Oorspronkelijk geplaatst door psychedelic1988 View Post
            Dat ben ik niet met je eens flintstoned het rustig afbouwen van 18 uur naar 16 uur licht laat daadwerkelijk wel geslacht zien bji de plantjes na een week of 2. Op dit punt kan je gaan bepalen of je wilt doorgroeien op 18 uur of dat je de klok op 12 uur zet. Hierdoor krijg je alsnog 2 weken voorbloei. Heb het zelf gedaan bij mijn vorige run.

            3,6l potten(medium is eigen keuze ik start graag met lightmix in 3.6l)
            600w hpi 1e dag op 90 cm dan binnen 4 dagen gewoon op 60cm kunnen se wel tegen anders strekken se teveel.

            Greets

            Voorbloei staat geheel los van het aantal donkeruren
            . een plant op 24/0 laat ook gewoon voorbloei zien na een dag of 16 tot 21. Als je ze gewoon op 18/6 had laten staan had je dus ook voorbloei gezien.

            Comment


              #7
              Re: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

              Dan mag jij mij bij mijn gdp vertellen welke man en vrouw zijn want ik zie geen voorbloei na 6 ruime weken groei:p
              Naar mijn id reageert ieder soortje weer anders. Ik ben geen theorie freak maar de praktijk kan ik beamen.
              Bij de afgelopen run critical+ hebben ze 9 weken staan groeien en daar lieten ze pas na 2 weken op 16 uur geslacht zien.
              Dus de theorie en de praktijk verschillen dan toch sterk naar mijn id
              Ben de laatste tijd alleen maar met regulier zaad bezig maar heb nog nooit voorbloei gezien op 18 uur licht of meer (ja bij een autoflower)

              Srry van je topic schim
              Last edited by psychedelic1988; 9 March 2014, 23:19.

              Comment


                #8
                Re: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

                Ok dat word direct in de 3,6 liter potten poten dus ^^
                Alleen nog even die HPI bestellen dan. Was hem in de tijd al een keer tegen gekomen maar had nog geen tijd om informatie op te zoeken over de betreffende lamp.
                Info die er ook nog maar weinig is

                En Dont worry Psych je zit nog niet eens kort aan het overnemen van het topic.
                Maar jaag op die discussie!
                Want waar gediscussieerd word valt informatie

                Discussie is goed zolang mensen maar niet persoonlijk aangevallen gaan voelen
                If life keeps putting you down, You better stay high

                Comment


                  #9
                  Re: Overstap naar regulier zaad. few qeustions.

                  Ik zal je vertellen hoe ik het doe.

                  Ik zaai in Jiffy7 onder 12/12. Als licht gebruik ik koudwit licht. TL 33 of 150 watt HPI.
                  Na een week of 3 kan je de vrouwen en mannen herkennen.

                  Dan kan je verschillende dingen doen:
                  * Oppotten in de eindpot en dan onder 12/12 HPS voor het snelle 12/12 systeem.
                  * Oppotten in P9 en dan onder 16/8 als je wil reveggen. Dit doe je als je grotere planten wil en/of wil stekken
                  Als de planten elkaar raken verpotten naar de eindpot.

                  600watt HPI van Sunmaster kan je bij No Mercy Supply bestellen.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment

                  Bezig...
                  X