Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      Re: Montys Wintertuintje

      CIMG5499.jpgCIMG5500.jpgHigh again.

      Je hebt geheel gelijk harry dat kan idd beter. Als het goed is ben ik vanaf morgen in het bezit van een wing. Dan dus geen geklooi meer met spiegelkappen.

      De lowryderkes zijn stilaan node 3 bezig en gaan lekker.


      Van de bende Jamaicanen is de drietakter eruit gegooit, het was een volle man. Jammer maar helaas. Dit geeft wel weer iets meer plaats voor de rest. Rest zal zich nog moeten uitwijzen. De bende vertoont ook wat lichte kruinen, vandaag dus weer wat voeding meegegeven. Eens kijken hoe ze reageren. Voor de rest niet veel bijzonders.

      Comment


        Re: Montys Wintertuintje

        onze planten zijn even oud
        heb jij je meuk al in de boei staan trouwens?

        Comment


          Re: Montys Wintertuintje

          Ze staan vanaf maandag op 12/12. Zal dus weldra wel in bloei schieten.

          Comment


            Re: Montys Wintertuintje

            CIMG5506.jpgCIMG5522.JPGHigh again,

            De wintergarden gaat lekker. Vandaag spotte ik bij een dame de eerste ware bloei in haar topjes. Na 6 dagen 12/12 dus. Ik vermoed dat de rest weldra gaat volgen. Twee lieden lijken kerels te worden maar we wachten het nog even af. Als ik over een paar dagen zeker alle kerels eruit heb en ik weed waar de lege plekken zijn gevallen gaan we de zaak over het net buigen zodat de zij-vertakkingen richting lamp kunnen en alles op 1 hoogte komt.












            CIMG5502.jpgCIMG5503.jpgDe lowryders No1 zijn aan node 3 het 5 vingerblad bezig en ploeteren rustig voort. Zal morgen wel stukje rapper gaan als dat 5 vingerblad eenmaal goed open is.


















            Grtz
            Last edited by monty; 20 November 2011, 02:24.

            Comment


              Re: Montys Wintertuintje

              damn wat gaaat het daar tog zo lkkr m8

              volhouden zouw ik zeggen

              en nogmaals bedankt he

              groetjes
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

              Comment


                Re: Montys Wintertuintje

                damn mont moet je het weer na geven, ziet er weer goed uit in je tuintje! en die lowryder komen er ook al goed door!

                doe zo voort! groeten

                Comment


                  Re: Montys Wintertuintje

                  word weer knallen daar

                  Comment


                    Re: Montys Wintertuintje

                    Nice Monty,dat gaat wel lekker daarzo.

                    grtz....
                    Led's grow !

                    Comment


                      Re: Montys Wintertuintje

                      mooi mooi en zie je nu verschil in tijd qua begin bloei tegenover gewoon 18/6?

                      Comment


                        Re: Montys Wintertuintje

                        Eigenlijk zou je dan een identieke opstelling ernaast moeten draaien met het klassieke licht schema. Dan kan je daar iets zinnigs over zeggen. We zien echter dat zo een week nadat ik op 12/12 ben gegaan reeds in de zichtbare bloei schieten. De meeste strains hebben hier, bij het klassieke lichtschema, zoon 14 dagen voor nodig. Als je van zaad af op 12/12 gaat duurt het doorgaans zoon 21 tot 28 dagen voor ze in de zichtbare bloei komen.
                        Planten die reeds tijdens de vegetatieve fase voorbloei vertonen (hormonaal, volwassen plant) hebben doorgaans ook maar een dag of 7 nodig om in bloei te schieten. Mijn Jamaicanen vertoonde echter nog geen voorbloei, deze komt nu samen met de bloei in de toppen te voorschijn.

                        400710ba.eps.2.gifPersoonlijk denk ik dus dat ze inderdaad significant sneller in bloei geraken doordat ze, tijdens het gaslantaarn lichtschema, wel lange nachten ondervonden en bloeihormoon aanmaakten. Dit kon echter zijn werk niet doen omdat door het uurtje licht in het midden van de nacht, fytochroom word omgezet naar de inactieve vorm. Er is dus wel voldoende kwantiteit van het fytochroom aanwezig enkel niet in de juiste vorm. Na de overstap naar 12/12 kon het voorheen steeds weer inactief gemaakt fytochroom meteen volop aan de slag. Dat gaat als volgt:

                        Het fytochroom bevindt zich in het cytoplasma van de planten-cellen en detecteert licht in het ver-rode kant van het spectrum. Hierdoor word het fytochroom actief door middel van een wijziging in de molecuul structuur die het in staat stelt om zich te binden aan de eiwitten FHY1 en FHL.
                        Deze binding van FHY1 en FHL aan fytochroom resulteert in de accumulatie van fytochroom in de celkern. Het geactiveerde fytochroom A verandert de activiteit van genen in de celkern die de groei en bloei van planten bepalen.
                        phytochrome.gifBloei in korte dag planten (lange nacht)

                        Korte dag planten zoals cannabis bloeien wanneer de nachten lang zijn.

                        In dag licht of rood licht, word fytochroom Rood (Pr) omgezet naar fytochroom Far Red (PFR). Deze omzetting gaat snel en een korte blootstelling aan wit of rood licht is reeds voldoende.

                        In het donker, word Pfr langzaam terug omgezet naar Pr. Omdat dit langzaam gaat is een lange nacht nodig. (12 uur donker) Aan het einde van de nacht is de concentratie van Pfr dan zeer laag.

                        Ik korte daglichtplanten triggerd een lage concentratie Pfr de bloei.


                        Het mechanisme van de bloei:
                        Last edited by monty; 20 November 2011, 22:29.

                        Comment


                          Re: Montys Wintertuintje

                          Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                          In dag licht of rood licht, word fytochroom Rood (Pr) omgezet naar fytochroom Far Red (PFR). Deze omzetting gaat snel en een korte blootstelling aan wit of rood licht is reeds voldoende.

                          In het donker, word Pfr langzaam terug omgezet naar Pr. Omdat dit langzaam gaat is een lange nacht nodig. (12 uur donker) Aan het einde van de nacht is de concentratie van Pfr dan zeer laag.
                          is hieruit dan af te leiden dat we een nog kortere dagperiode kunne toepassen tijdes de bloei eventueel ism wat verrood licht toe te voegen tijdes de dag?

                          Comment


                            Re: Montys Wintertuintje

                            wat ziet dat er toch goed uit echt super wel jammer van die kereltje
                            ma komt allemaal wel goed

                            Keep Up The Good Work
                            sigpic

                            Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                            Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

                            Comment


                              Re: Montys Wintertuintje

                              CIMG5526.jpgCIMG5524.jpgHigh again,

                              Vandaag er weer twee kerels uit geflikkerd, dehm de drie venten stonden allemaal aan een kant dus daar is nu eer redelijk gat in het scrognet. Ik heb het wat herverdeeld en laat ze nu even met rust. Van 3 planten is duidelijk vrouwelijke voorbloei te zien en deze drie beginnen aan de eerste zichtbare bloei. De overige twee laten nog wat op zich wachten.








                              CIMG5527.jpg















                              De lowryderkes gaan lekker die maken node 4 aan en ontvouwen op node 3 hun 5 vingerblad.

                              is hieruit dan af te leiden dat we een nog kortere dagperiode kunne toepassen tijdes de bloei eventueel ism wat verrood licht toe te voegen tijdes de dag?
                              Last edited by monty; 22 November 2011, 08:02.

                              Comment


                                Re: Montys Wintertuintje

                                Gaat lekker hier, wat kan het anders ^^
                                grtz
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X