Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke led is de beste voor tent 80x80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke led is de beste voor tent 80x80

    Korting op 420shop
    Hallo mede kwekers.... ik wil led aan gaan schaffen maar ik weet niet welke de beste is
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Hij is voor een tent van 80x80
    Ik zat zelf te denken aan de spectrabox pro 300
    Maar die is ook best duur.
    Ik hoop op vele reacties

    Alvast hartstikke bedankt

    #2
    Re: welke led is de beste voor tent 80x80

    Heb je al kweekverslagen gelezen met led? En alle overige vragen?

    Daar haal je je antwoord!

    Of google led kweekverslagen...


    Suc6

    Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: welke led is de beste voor tent 80x80

      Vraag jezelf eerst af waarom je LED wil.

      Veiliger ? BS.
      Goedkoper ? BS.
      Je krijgt toch een goeie oogst ? BS.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: welke led is de beste voor tent 80x80

        Hoi.

        Er zijn zeker verslagen, maar heel veel zijn niet volledig of afgebroken.
        Waarom ik voor led kies
        -geen warmte
        - minder brandgevaar
        - minder afzuiging minder geluid
        - langere levensduur
        - weinig lichtverlies

        Iemand ervaring met een bepaalde led lamp? ??
        Ik hoor het graag

        Mvg niels

        Comment


          #5
          Re: welke led is de beste voor tent 80x80

          Ja, dat is zeker jammer.
          Eigenlijk zou men die verslagen gewoon af moeten maken, ook als het mislukt.

          Je hebt dus extra verwarming nodig.
          Levensduur is inderdaad iets langer dan van een HPS lampje.
          Kosten nieuwe led: hoog, Kosten nieuwe bulb: twee tientjes.
          Lichtverlies ?

          Aight, je mening is nog gebaseerd op de reclame van de ledverkopers, dat kan.
          Ik geef je de mening van een hps kwekertje, als tegengeluid zeg maar...(ook al vroeg je dat niet
          Ik vind LED eerder gelijkwaardig aan Tneon of TL kweekjes.

          Grtz
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: welke led is de beste voor tent 80x80

            Ik heb 2 verslagen gelezen waar ze 1g/watt haalden
            Ik heb een hele hete zolder, ik heb 400 &250watt hps geprobeerd.
            Met active inlaat van buiten en extra fan op de lamp maar helaas....
            Werd veels tewarm. Daarom dus led. Maar welke.??

            Comment


              #7
              Re: welke led is de beste voor tent 80x80

              wel in de schaduw gemeten
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #8
                Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Ja, dat is zeker jammer.
                Eigenlijk zou men die verslagen gewoon af moeten maken, ook als het mislukt.

                Je hebt dus extra verwarming nodig.
                Levensduur is inderdaad iets langer dan van een HPS lampje.
                Kosten nieuwe led: hoog, Kosten nieuwe bulb: twee tientjes.
                Lichtverlies ?

                Aight, je mening is nog gebaseerd op de reclame van de ledverkopers, dat kan.
                Ik geef je de mening van een hps kwekertje, als tegengeluid zeg maar...(ook al vroeg je dat niet
                Ik vind LED eerder gelijkwaardig aan Tneon of TL kweekjes.

                Grtz

                Ik geef QnQ hier helemaal gelijk in, het is simpelweg minder dan een HPS als je kijkt naar het resultaat en de opbrengst.
                Wel is het zo dat je onder LED best wel kunt kweken en er een leuk beetje lekkere wiet af kunt halen.
                Ikzelf kweek ook onder LED sinds kort en het bevalt me prima.

                Groetjes
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #9
                  Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                  beter knal je dan idd wat tneon op je warme zoldertje.
                  Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

                  Schoffie's Geschoffel 2014

                  Comment


                    #10
                    Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                    Dan zou ik die lamp nemen waar ze 1gr/watt haalden natuurlijk.

                    Ik heb nog geen normaal kweekje gezien met bijv. een 300W ledlamp en dan 300 echte grammen oogsten.
                    Ja...van Dokkie...Maar die haalt nog 1gr/watt onder een petroleumlamp vandaan, da's een andere klasse kweker.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                      Welke lamp is dat want dan wil ik die ook, ik hoop 0,5 - 0,7 gram watt te halen met mijn LED
                      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                      Comment


                        #12
                        Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                        Een fan op de lamp zetten maakt het juist heter in de tent.

                        In een 80x80 tent heb je eigenlijk minimaal wel 400W led nodig.

                        Overigens maakt het qua afzuiging en opwarming van de zolder niet uit of je HPS of LED gebruikt. Elke Watt die de lamp in gaat komt er uiteindelijk uit als warmte. Danwel direct als warmte geproduceert door de lamp of doordat het licht op een oppervlak valt en dat dan opwarmt. HPS geeft wel meer stralingswarmte, dus de planten onder de lamp hebben er wel eerder last van dat ze te warm staan. of je moet de lamp verder weg zetten of er zo'n warmte schild tussen zetten (waar ook weer allerlei problemen aan schijnen te zitten).

                        Eerder andersom. 400W led warmt de zolder meer op als 250W HPS.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                          Je kan toch best de warmte zo goed en kwaad als het gaat, afvoeren door een fan op de lamp te zetten? Desnoods met een tweede en/of derde, etc. fan zorgen voor een fijne luchtstroom naar buiten (je hok) toe.

                          Ik heb ook wel gelezen dat een fan op je lamp schijnbaar niet okey is. Maar gevalletje mijn-opa-doet-het-ondanks-kettingroken-nog steeds: Bij mij thuis hangt mijn clip-on fan stationair aan de lampekap, en dat gaat prima. Blaast van achter naar voren (van fitting vandaan) en schakelt gelijk met de lamp. En aan de "voorkant" zit ook mijn afzuiging (nou ja, daarboven).

                          Nee, ik heb er geen wierrookstokjes of rookbom bij gehouden om mijn luchtstroom te controleren (en roken in me'n hok is uit den boze ), maar door temperatuur controle en wat eigen inzicht ben ik toch vrij zeker dat dit helpt mijn temperatuur op een fijn niveau te houden.

                          Met alle respect hoor, Wietefras! Zie wel dat je alles graag uitdoktert, dus wellicht heb je een mooie verklaring. Maar vooralsnog ben ik het niet met je eens.

                          1gr/w kweek met LED had ik ook nog niet gelezen.

                          Al lijkt een combinatie (van LED en HPS)me wel heel geschikt. Zie link. En ip66, ook een veilig gevoel. Iemand een vergelijkbaar iets met tl lampen? (Omdat dat waarschijnlijk iers goedkoper is dan LED, maar vocht veiligheid is wel een prioriteit dan, gezien de lokatie van de lampen (halverwege, onderaan de plant))
                          http://www.lights-interaction.com/in...mid=32&lang=nl

                          En meer ruime voor je hok is waarschijnlijk ook geen idee? Heb je al getracht? Een groter hok dus, om de warmte van je hps meer ruimte te geven. 400w op zolder lijkt me hel ja, maar 250w scheelt toch al heel veel warmte? Heb je echt alles geprobeerd voor ern betere ventilatie? Want zoals Wietefras al zegt, ook LED (of tl, om het even) zal nog steeds heel veel warmte geven.
                          Last edited by dr00p; 26 June 2014, 19:41.
                          Rough! Rough! Arrrr..

                          Comment


                            #14
                            Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                            Nou kweekte ik met TL (T-neon) en niet met HPS, maar als het koud is in dat hok dan zet ik een ventilator op de lamp om het hok te verwarmen. Is het in no time een graad of 3 a 4 warmer. Ik denk dat het komt doordat de warme lucht van de lamp dan door het hele hok blaast in plaats van meteen in de stroom omhoog naar de afzuiger.

                            Al gaat de lamp dan ook wel iets minder fel branden (komt dan net niet op de ideale temperatuur ofzo). Het verschil is alleen te zien met een luxmeter, maar toch.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: welke led is de beste voor tent 80x80

                              Okey okey, thanks! Kan me voorstellen wat je zegt.

                              Had zelf voor mijn groei een zestal tl armaturen op een plank geschroefd. De vsa's in de armaturen en dus aan de onderkant van die plank. En dat werd ook goed warm moet ik zeggen, veel oncontroleerbaarder dan bij hps. Al moet ik zeggen dat er veel ruimte voor verbetering is bij die opstelling van mij.
                              Rough! Rough! Arrrr..

                              Comment

                              Bezig...
                              X