potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • nieles
    Retired
    • Jun 2014
    • 26

    #1

    potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

    Korting op 420shop
    Is het gevaarlijk om mijn potten in te wikkelen met een warmte kabel van 150 watt?
    Ze zijn wel van plastic. Wou het gaan gebruiken met een thermostaat met een voeler in de pot

    Is dit wel verstandig? ????

    Ik hoor ut graag.
  • angel777
    Cronic Grower
    • Mar 2010
    • 3409

    #2
    Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

    ik zeg: niet doen.
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment

    • Schoffie
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Jul 2011
      • 129

      #3
      Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

      ik zeg luuster naar angel.
      Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

      Schoffie's Geschoffel 2014

      Comment

      • Wietefras
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2013
        • 4374

        #4
        Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

        Ik heb dat wel gedaan met een 20W kabel die ik gedimd had. Al was dat om smartpots

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment

        • Bosrand
          Wicked Stoner
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jan 2014
          • 218

          #5
          Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

          Je kan het wel doen, let er wel goed op dat de kabel niet te dicht bij elkaar komt of over elkaar heen loopt.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

            Vriest het bij jou binnen ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • MWay
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2012
              • 4999

              #7
              Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

              Toen ik de titel zag dacht ik aan een Nederlander in Siberie.

              Comment

              • Wietefras
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2013
                • 4374

                #8
                Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

                Ja, wel merkwaardig dat je daar nu behoefte aan hebt. Ik had die warmtekabel in de winter nodig en dan alleen omdat die smartpotten zoveel verdampen en dan bij 12 uur donker te ver afkoelen. Waarbij ze dan ook nog eens niet opwarmden gedurende de "dag" omdat ik maar een klein T-Neon armatuur had. Als je toch 150W warmtekabel overweegt dan zul je toch een flinke installatie hebben staan. Daar heb je dan toch geen potverwarming bij nodig?

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment

                • West2010
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • May 2010
                  • 418

                  #9
                  Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

                  Met deze temperaturen hoeft er geen verwarming bij
                  Als het kouder wordt kun je de warmtekabel wel in lussen over de vloer leggen.
                  En tussen de kabel smalle stroken laminaat ofzo, dan kun je daar je opvangschaal met pot erop zetten.
                  Dan gaat de warmte onderlangs maar je kunt er beter wel een dimmer of een thermostaat ofzo tussen zetten.
                  Anders gaat dat te warm worden met 150 watt

                  Comment

                  • angel777
                    Cronic Grower
                    • Mar 2010
                    • 3409

                    #10
                    Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment

                    • Bosrand
                      Wicked Stoner
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Jan 2014
                      • 218

                      #11
                      Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

                      Mede daarom dus niet te dicht langs elkaar laten lopen Angel.

                      En zijn meerdere kwekers die het zo doen door middel van een warmtekabel rond hun potten te wikkelen.
                      Je kan de warmtekabel inderdaad ook in lussen over de vloer leggen, maar dat zal niet in alle gevallen goed genoeg warmte afgeven om de hele pot op te warmen, alhoewel dat ook een beetje van de soort kabel af hangt.

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

                        De vraag blijft, waarom zou je dat willen?
                        De grond is in de natuur ook een stukje kouder dan de omgeving. En een plant is daarop gebouwd. Daarnaast; met koele potten bespaar je meer water, dus minder schommeling, dus minder stress voor de plant.
                        Voor de rest ben ik het met angel eens, je bouwt in principe een spoel (dat kan ook met 5cm tussenruimte!) en je steekt je huis dus zo goed als moedwillig in de fik.

                        Onnodig en gevaarlijk.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • Wietefras
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2013
                          • 4374

                          #13
                          Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

                          Als de temperatuur van de wortels onder de 16 graden oid komt dan komt de hele plant tot stilstand. Ik had er met mijn planten in ieder geval wel degelijk last van dat de wortels zo koud werden dat de planten stopten met groeien. Ze gingen ook bizar snel door hun bloei heen.

                          Wat heeft een spoel overigens met brandgevaar te maken? Je zal er een pietsje magnetisme mee opwekken, maar daar is Nico Haak groot mee geworden

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment

                          • Bosrand
                            Wicked Stoner
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Jan 2014
                            • 218

                            #14
                            Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

                            Waarom je dat zou willen, omdat je wortels niet van koude voetjes houden.
                            Een temperatuur rond de 21-22 graden van je medium is ideaal.
                            Dat je met koele potten meer water bespaard en daardoor minder schommelingen/stress hebt voor de plant is onzin, of heb je daar een onderbouwing voor of een link waar staat dat zoiets stress op kan leveren?

                            Een spoel met 5cm tussenruimte huis in de fik? Klok, klepel, horen luiden?

                            Comment

                            • hatsijoe
                              Bong Master
                              MemberLucky Member
                              • Dec 2013
                              • 321

                              #15
                              Re: potten opwarmen inwikkelen 150watt warmtekabel

                              Waarom geen thermostaat kacheltje dan ofzo

                              Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...