1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Blesstheherbs
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2014
    • 31

    #1

    Kweektip: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

    Korting op 420shop
    Hey. Helaas heeft gisteren 1 plantje van me het begeven.
    Ze stonden 2 weken en had ze eergisteren voor het eerst voeding gegeven. De TERRA voeding. en de ROOTSIMULATOR.., en ik had ze gesprayed met Spraymix.
    De volgende dag was een stengel al slap en de dag erna lag die op de grond... Watt heb ik fout gedaan ??

    dit is me aller eerste kweek. en heb wel een voedingschema maar ik heb niet zo heel veel planten staan dus 5ml op 1liter water is te veel hoeveel ml moet ik toevoegen op 200ml water... ?

    Heeft er Iemand goeie tips voor me zodat me andere plantjes het wel gaan overleven ?!!?!

    xxx
    #Jonkotime!!
  • PyroNL
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2010
    • 259

    #2
    Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

    Als hij is omgevallen staan ze te nat, is waarschijnlijk de stam gaan rotten, ik heb hetzelfde gehad met 1 van m'n 3 plantjes.
    Goed laten drogen dus! voor je weer een klein beetje water gaat geven.

    Ze zullen nu wel even een tijdje wat langzamer gaan vermoed ik, maar dat komt wel goed.
    Met de voeding is niks mis, misschien nog een weekje mee wachten, en VEEL minder water geven!

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

      Pics or it didn't happen. We moeten nu zo wild gokken om de oorzaak dat we geen echt bruikbare tips kunnen geven.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • green farmer
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Jul 2009
        • 359

        #4
        Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

        Stel jezelf ook even voor onder het kopje member introduction

        Comment

        • Blesstheherbs
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2014
          • 31

          #5
          Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

          Okee! dankje voor de tip. ga ze zeker veel minder water geven en dan wacht ik ook nog wel even een weekje met de voeding tnksss xxxxx

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          jaa idd foto erbij was wel handiger geweest.).... Ik heb me dode plantje al weg gegooid was alleen nog maar een slappe stengel met dorre blaadjes...

          Hier nog een foto van het plantje wat nog wel leeft.... Is het gezond zo ??
          IMAG1218.jpg
          #Jonkotime!!

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

            Nee, gezond is het niet echt. Staat die in de koffie? Of watvoor aarde heb je gebruikt?
            Mij vallen een aantal dingen op:
            - de pot is niet vol.
            - de aarde lijkt van klei/koffiedrab, en is veel te nat geweest -> daardoor ook compacter = minder zuurstof voor de wortels = slechte groei en grote kans op rottende onderdelen in de grond
            - plantje is erg gestrekt door een tekort aan licht

            Neem een goed(kope) potgrond, vul die pot tot de rand, geef pas water als de pot tot op vingerdiepte droog aanvoelt, en zet de planten niet achter het raam, maar in de volle zon. Als je daar eens mee begint, kun je een kweekverslagje openen waar je stap voor stap geholpen kan worden door het forum.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • Blesstheherbs
              Senior Stoner
              Member
              • Jul 2014
              • 31

              #7
              Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

              oh oke, ben verkeerd bezig dus... -.-
              Kan ik deze nog overpotten of is dit gewoon einde verhaal al ?

              Hoe maak ik zo kweek verslag dan.. ?

              x
              #Jonkotime!!

              Comment

              • jawon
                Senior Stoner
                Member
                • Mar 2014
                • 47

                #8
                Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                Op het internet staat zoveel informatie.Snap niet dat er zoveel nieuwelingen zo slecht starten.Info zat.

                Comment

                • green farmer
                  Big Bongmaster
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2009
                  • 359

                  #9
                  Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                  Comment

                  • stafford
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2009
                    • 2382

                    #10
                    Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                    ik erger me soms aan dit soort personen.....
                    en topic starter,je wilt kweken maar het liefst zie je dat wij hier alles van dag tot dag tot de laatste minuut voor je zeggen.

                    aller eerst, koop een versoendelijke pot met gaten!
                    koop een versoendelijke grond!

                    en zet ze in de zon je komt al heel ver buiten op die manier,met vrijwel 10min werk hooguit,

                    en veel te nat, is geen zuurstof,en geen zuurstof is je plant dood in het ergste geval,als je er niks tegen doet!

                    staff

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                      Te lui om te lezen staff, en niet goed opgelet op school, zo gaat dat tegenwoordig.
                      Vroeger hadden we niet eens zoveel hapklare info, moesten we naar de bieb als we iets over planten wilden weten wat op school niet behandeld werd.
                      Nu gaat dat met vrienden onder elkaar, wietplant jonguh...ja zaadje in een pot, water erbij en je hebt wiet.
                      Als je een leuke middag wil, moet je eens een middagje in een random growshop gaan zitten.
                      De adviezen die ze in 90% van de shops geven zijn soms zo treurig dat het gewoon grappig is.
                      Maar als het resultaat van de kweek niet bevredigend is, dan gaat men pas buiten de groep/shop een oplossing zoeken.
                      Of beter : een forum zoeken waar je je vraag kan stellen, en hopen dat je snel hét antwoord krijgt.

                      Oi, dit is niet per se op jou gericht heh, BtheH.
                      Maarre..ghehe, ik moest wel even lachen toen ik die eerste foto zag.
                      Gelukkig heb je inmiddels serieus antwoord gekregen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Blesstheherbs
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jul 2014
                        • 31

                        #12
                        Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                        haha ja snap de frustratie.
                        Had me zelf ook veel beter kunnen inlezen.. idd maar kwam pas op dit forum terecht nadat ik me eerst zaadjes had geplant.
                        Heb gelukkig wel bruikbare tips gekregen Tnks x

                        Bij me volgende zaadjes zal t vast al veel beter gaan haha te impulsief te werk gegaan.
                        gewoon goed lezen! dan komt t vast wel goed
                        #Jonkotime!!

                        Comment

                        Bezig...