Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

    Korting op 420shop
    Hey. Helaas heeft gisteren 1 plantje van me het begeven.
    Ze stonden 2 weken en had ze eergisteren voor het eerst voeding gegeven. De TERRA voeding. en de ROOTSIMULATOR.., en ik had ze gesprayed met Spraymix.
    De volgende dag was een stengel al slap en de dag erna lag die op de grond... Watt heb ik fout gedaan ??

    dit is me aller eerste kweek. en heb wel een voedingschema maar ik heb niet zo heel veel planten staan dus 5ml op 1liter water is te veel hoeveel ml moet ik toevoegen op 200ml water... ?

    Heeft er Iemand goeie tips voor me zodat me andere plantjes het wel gaan overleven ?!!?!

    xxx
    #Jonkotime!!

    #2
    Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

    Als hij is omgevallen staan ze te nat, is waarschijnlijk de stam gaan rotten, ik heb hetzelfde gehad met 1 van m'n 3 plantjes.
    Goed laten drogen dus! voor je weer een klein beetje water gaat geven.

    Ze zullen nu wel even een tijdje wat langzamer gaan vermoed ik, maar dat komt wel goed.
    Met de voeding is niks mis, misschien nog een weekje mee wachten, en VEEL minder water geven!

    Comment


      #3
      Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

      Pics or it didn't happen. We moeten nu zo wild gokken om de oorzaak dat we geen echt bruikbare tips kunnen geven.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

        Stel jezelf ook even voor onder het kopje member introduction

        Comment


          #5
          Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

          Okee! dankje voor de tip. ga ze zeker veel minder water geven en dan wacht ik ook nog wel even een weekje met de voeding tnksss xxxxx

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          jaa idd foto erbij was wel handiger geweest.).... Ik heb me dode plantje al weg gegooid was alleen nog maar een slappe stengel met dorre blaadjes...

          Hier nog een foto van het plantje wat nog wel leeft.... Is het gezond zo ??
          IMAG1218.jpg
          #Jonkotime!!

          Comment


            #6
            Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

            Nee, gezond is het niet echt. Staat die in de koffie? Of watvoor aarde heb je gebruikt?
            Mij vallen een aantal dingen op:
            - de pot is niet vol.
            - de aarde lijkt van klei/koffiedrab, en is veel te nat geweest -> daardoor ook compacter = minder zuurstof voor de wortels = slechte groei en grote kans op rottende onderdelen in de grond
            - plantje is erg gestrekt door een tekort aan licht

            Neem een goed(kope) potgrond, vul die pot tot de rand, geef pas water als de pot tot op vingerdiepte droog aanvoelt, en zet de planten niet achter het raam, maar in de volle zon. Als je daar eens mee begint, kun je een kweekverslagje openen waar je stap voor stap geholpen kan worden door het forum.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

              oh oke, ben verkeerd bezig dus... -.-
              Kan ik deze nog overpotten of is dit gewoon einde verhaal al ?

              Hoe maak ik zo kweek verslag dan.. ?

              x
              #Jonkotime!!

              Comment


                #8
                Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                Op het internet staat zoveel informatie.Snap niet dat er zoveel nieuwelingen zo slecht starten.Info zat.

                Comment


                  #9
                  Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                  Comment


                    #10
                    Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                    ik erger me soms aan dit soort personen.....
                    en topic starter,je wilt kweken maar het liefst zie je dat wij hier alles van dag tot dag tot de laatste minuut voor je zeggen.

                    aller eerst, koop een versoendelijke pot met gaten!
                    koop een versoendelijke grond!

                    en zet ze in de zon je komt al heel ver buiten op die manier,met vrijwel 10min werk hooguit,

                    en veel te nat, is geen zuurstof,en geen zuurstof is je plant dood in het ergste geval,als je er niks tegen doet!

                    staff

                    Comment


                      #11
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: 1Plantje al dood..... Iemand TIPS ???

                        haha ja snap de frustratie.
                        Had me zelf ook veel beter kunnen inlezen.. idd maar kwam pas op dit forum terecht nadat ik me eerst zaadjes had geplant.
                        Heb gelukkig wel bruikbare tips gekregen Tnks x

                        Bij me volgende zaadjes zal t vast al veel beter gaan haha te impulsief te werk gegaan.
                        gewoon goed lezen! dan komt t vast wel goed
                        #Jonkotime!!

                        Comment

                        Bezig...
                        X