probleem met het steeltje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wesvirg
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jul 2014
    • 3

    #1

    probleem met het steeltje

    Korting op 420shop
    Hallo
    Ik heb 3plantjes laten uitkomen.maar telkens bij 1soort. Krijg ik een vernauwing in het steeltje juist onder het potgrond.en achter een paar dagen is mijn plantje dood.ik laat het zaad je gewoon uitkomen en laat het groeien.men plantjes komen maar 6cm hoog. Hoe komt het dat ik telkens een vernauwing heb? Ben ten einde raad.
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #2
    Re: probleem met het steeltje

    Heb je foto's ? Dat verduidelijkt je vraag. Als beginneling gok ik op te veel water ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • Cookaap
      Elite Grower
      • Dec 2011
      • 2730

      #3
      Re: probleem met het steeltje

      8633EDED-29D7-42AF-86E6-40CBCAFCE001_zpsuqbz8isd.jpg
      Bedoel je dit misschien? Zo'n kleine vernauwing komt omdat de zaailing is omgewaaid en in weze is de steel geknakt.
      Omdat de zaailing nog zo jong is kan die geen sapstroom omleggen/herstellen om de knik heen, en sterft die langzaam.

      Comment

      • wesvirg
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • Jul 2014
        • 3

        #4
        Re: probleem met het steeltje

        Hier een foto.. en ik snap het niet.elke plant krijgt evenveel voeding +water.en toch die eens soort blijft kapot gaan.de rest van de plantjes groeien heel mooi en zonder problemen.IMG_20140720_125257.jpgIMG_20140720_125342.jpg

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: probleem met het steeltje

          Als je ze als waterplanten behandelt, dan wil dat stammetje weleens gaan rotten. Minder water geven dus, of je grond is te zwaar bemest.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: probleem met het steeltje

            Stamrot.

            Game over. Try again. Insert coin.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • wesvirg
              Zaadje
              Nieuw Lid
              • Jul 2014
              • 3

              #7
              Re: probleem met het steeltje

              Hahaha damn .. pfff 4 zaadjes royal ak dood.altijd dezelfde soort.maja ....coin inserted

              Comment

              • Michevan
                Expert Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • May 2014
                • 1417

                #8
                Re: probleem met het steeltje

                Ja, die grond ziet er inderdaad drijfnat uit, dat is vragen om problemen.
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment

                • Cookaap
                  Elite Grower
                  • Dec 2011
                  • 2730

                  #9
                  Re: probleem met het steeltje

                  Ik vind het meer op de foto lijken die ik gestuurd had, of zit er echt schimmel op?
                  T lijkt me erg sterk dat een vernauwing van de steel door te veel water ontstaat.

                  Hier is de foto misschien duidelijker http://s1059.photobucket.com/user/co...z8isd.jpg.html
                  Last edited by Cookaap; 20 July 2014, 13:28.

                  Comment

                  Bezig...