Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ideale kweekschema??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: ideale kweekschema??

Korting op 420shop
    DSCI0041.jpgDSCI0040.jpgik heb momenteel een kweekschema van plagron.
    maar daar geven ze aan dat ik 2 weken moet laten groeien en dan 8 weken laten bloeien.
    ik heb planten die normaal 1.10m tot 1.60m kunnen worden. die staan nu 3 weken in de tent op 18/6 lichtcyclus en zijn ongeveer 40cm.
    als ik ze dan nu in de 12/12 lichtcyclus zet om te bloeien, zullen ze dan ook nog groeien of stopt die groei dan ook.
    Last edited by tazzy; 8 September 2014, 12:11.

Re: ideale kweekschema??

Een plant groeit nog een eindje door nadat ze in bloei is gegaan. Bij sativa's hou ik rekening met een verdubbeling in lengte, indica's ongeveer x1,5.

Comment

ok. dus dan is het schema 3 weken 18/6 lichtcyclus en 7 a 8 weken 12/12 lichtcyclus goed?
      afhankelijk van de plant waarschijnlijk: heb autoxtreme en dark devil in de ene tent en red poison en silver haze in de andere staat.
      kwestie van een beetje verschillende soorten te hebben

Comment

als je hem groter wil hebben kan je hem toch ook wat langer op 18/6 laten? ik snap het probleem niet anders gooi je hem op 12/12 en dan blijft ie waarschijnlijk iets kleiner. schema's waarbij groei en bloei tijden worden aangegeven moet je altijd met een korreltje zout nemen want dat is gebaseerd op ideale omstandigheden.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

autoxtreme en dark devil zijn autoflowers, die bloeien sowieso wel, ongeacht de lichturen/schema's. Een silver haze (mits non auto) moet wél 12/12 hebben. Verschillende soorten zijn leuk, maar onhandig dat je nu voor die autoflowers een lagere opbrengst gaat hebben dan wanneer ze op 18/6 konden blijven staan.
          De volgende keer dus even inlezen in de soorten voordat je ze besteld
          Stel dat je op de verpakking leest dat die silver haze ook autoflower is, dan kun je de hele ronde op 18/6 blijven draaien.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
          X