Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen houten kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: eigen houten kweekkast

    Zo min mogelijk dan

    Comment


      #17
      Re: eigen houten kweekkast

      - wanneer ga je je hok maken ?
      - wanneer start je je eerste kweek ?
      - welke soort ga je nemen (zaadjes) ?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      - ik dacht , bwa voor 150 euro heb ik wat ik nodig heb.

      - voeding gekocht (canna) ongeveer 100euro
      - voorschakelkast elt 600w 82 euro
      - lamp 600w hps 35 euro
      - fitting e40 17.50 euro
      - aarde 15 euro
      - stek zaajgrond 8 euro
      - afzuigventilator 209 euro
      - verselucht ventilator 39.40 euro
      - 1 pot 43L 6.99 euro
      - 1 pot 15L 1.55 euro
      - zaadjes ( 3 purple haze feminized ) 27.50 euro

      wat heb ik nog niet.
      - ph meter
      - koolstoffilter

      wat had ik en niet moeten kopen.
      - reflectorkap
      - hout (hok)
      - witte folie (hok)
      - temperatuurmeter en lv meter

      hou rekening hoe meer licht , hoe beter je opbrengst .
      en zoals ( iemand uit de buurt zegt ) als de stroom van 250w oke is, neem dan 250w hps wel rekening houden dat je dan een voorschakelkast nodig hebt.
      anders werkt deze niet.

      Comment


        #18
        Re: eigen houten kweekkast

        Als ik 250w neem heb ik dus meteen veel meer kosten en risico, die 125w zal het toch ook prima doen?

        Als ik mn zaag vind maak ik die kast vandaag al.

        Zoiets leek me wel redelijk, nog geld over voor aarde en zaadjes.


        Comment


          #19
          Re: eigen houten kweekkast

          Ik zou deze spullen zeker nog aanschaffen

          - Clip ventilator: zorgt voor lucht circulatie
          - Koolstof filter: geurloos kweken is toch wel fijn
          - Hygro/termometer ( fijn om te weten wat je temperatuur is en je LV )

          Daarbij kun je kijken of je ook groei voeding wilt, Canna kost 1 liter 12.50 groei en voor de bloei ook. Resultaat zit niet alleen in het licht, maar ook zeker de voedingen. Denk aan Boosters die opbrengst verhogend/smaak verbeterend werken.

          Je hebt ook HPS lampen van 100watt en 150watt, de lumen verhouding is gewoon zo veel beter dat je ook meer resultaat onder hps vandaan haalt dan een groei lamp. Onderschat dit niet, en kijk verslagen na. Uiteraard is het een keuze die je maakt op jou rook gedrag, dus als je echt weinig rookt zou ik zeggen: ga voor die gloei lamp. Wil je wat meer overhouden ga dan voor de hps.

          Toch nog even over de afzuiging. Ik zou toch een wat grotere nemen, om de warmte makkelijker weg te zuigen. Ik zou eerder een 150m3 halen dan een 107m3, maar ook dit is een keuze.

          60x60x160 tent leeg: 65,00 ( hoe meer hoogte hoe beter, hoe grotere ruimte hoe makkelijker de temperatuur en aanverwanten in toom te houden zijn )

          En als laatste: HPS is niet gevaarlijker dan een gloeilamp. Het gevaar zit hem in de mensen die het aansluiten, ondanks voorbeelden en aangegeven op de reflector kap gaat het nog steeds vaak mis. Hoe komt dit? Te snel willen werken, onwetendheid en natuurlijk eigenwijsheid. HPS is een lichtbron waar meer warmte vanaf komt, nu is die warmte niet zo heet dat het alles in de brand zet ? Daarbij geef ik ook altijd advies om een auto blussysteem aan te schaffen, het is en blijft mensenwerk. Daarbij is een setje rookmelders ook niet verkeerd, voorkomen is beter dan genezen.

          @ Amazing: canna is 1 van de goedkopere merken, hoe kom je aan die 100,00 ? Als ik zie dat je plagron voor 1m2 koopt voor 45,00 , voeding + boosters? Aptus 28,00 voor starterskit ( echter bij Aptus wel een groei en bloei voeding bij halen, deze heeft Aptus niet ) Noteer wel dat Aptus erg sterk is, en je er bizar weinig van nodig hebt.
          Last edited by Iemand uit de buurt; 14 December 2014, 09:13.

          Comment


            #20
            Re: eigen houten kweekkast

            - zoals (iemand uit de buurt zegt)
            - hps veel beter.
            - en als het mogelijk is maak gebruik van : wortelsimulator , groei- en bloeivoeding , enzymen , pk13-14 , boost voeding (toppen) .
            - ik ben met alles in 1 keer begonnen.liever een kleine kweek dan een mislukte kweek.

            Comment


              #21
              Re: eigen houten kweekkast

              Ventilator kan ik misschien nog wel doen ff kijken, dat filter hoef ik niet haha geur boeit me niet en kost me te veel. Ff kijken hoeveel die metertjes kosten ^^

              Groei voeding hoeft niet denk ik de kast is toch niet al te hoog.

              Met een 100/150w HPS heb je dan nog andere spullen nodig dan met een spaarlamp?

              Comment


                #22
                Re: eigen houten kweekkast

                - ja voor hps zowiezo voorschakelkast nodig.
                - Kan je 2dehands vinden indien je wilt besparen. ( maar nieuw vind ik persoonlijk veiliger )

                Comment


                  #23
                  Re: eigen houten kweekkast

                  Ja dat kost me dus ook weer geld haha heb t liever goedkoperr

                  Comment


                    #24
                    Re: eigen houten kweekkast

                    Dan zou ik in jou plaats een spaarlamp nemen.
                    ik volg dan zeker je kweekje want ben benieuwd hoe dit zal verlopen.

                    Comment


                      #25
                      Re: eigen houten kweekkast

                      Als je afgelegen woont kun je het risico voor geen filter wel nemen, in elk ander geval kan ik je 99,99% zeggen dat men er last van zal hebben. Je buren, huisgenoten, omwonenden... Onderschat de geur van ons geliefde dame niet, deze is constant aanwezig.

                      Voor een HPS is inderdaad wel wat meer nodig dan een fitting alleen, een vsa ( Voor Schakel Apparaat ) Deze zijn niet extreem duur, worden wel erg warm. Een onder plaat wat warmte kan verdragen is dan meer dan wenselijk: een stoep tegel is een goedkoop alternatief.
                      http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...p-fs-hps-lamp/ ( hier is een 150watt HPS compleet met VSA, kap en lamp: 60,97) Daarbij weet ik niet of dat de huidige vsa je televisie kunnen storen, ik weet dat de oudere dit konden doen.

                      Voeding en boosters onderschat die werking niet, het zal je dames zeker goed doen ( in de juiste hoeveelheid gegeven ) en je oogst kansen doen toenemen. Aangezien je het goedkoop wilt houden

                      Ganna Booster ( Ganna Boost 0,25 liter ) 17.95 ( http://www.eugrowshop.eu/nl/voeding-...-boost-025ltr/ ) **
                      Ganna Bloei ( Terra Flores 1 liter ) 8, 53 (http://www.eugrowshop.eu/nl/voeding-...a-flores-1ltr/ )
                      Ganna Groei ( Terra Vega 1 liter ) 8,50 ( http://www.eugrowshop.eu/nl/voeding-...rra-vega-1ltr/ )

                      ** ik weet van dit product dat je 50ml op 10 liter kan gebruiken, waardoor je na aantal waterbeurten er snel door heen bent. Met 5 water beurten is zo flesje snel op... ( 10 liter per keer )

                      Aptus is een merk wat zich ook wel bewezen heeft, erg sterk is waardoor je weinig hoeft te gebruiken. Indien je de Ganna groei en bloei zou bestellen met onderstaand pakket, heb je een goede basis om je kweek tot een goed eind te brengen.
                      http://www.eugrowshop.eu/nl/voeding-...tpakket-50-ml/ ( 33,50 kost dit )

                      Vraag je eigen af hoeveel je nodig denkt te hebben voor je eigen, en maak daar je keus op. Rook je weinig ? Ga voor de gloeilamp. Rook je meer ? Ga voor de hps
                      Last edited by Iemand uit de buurt; 14 December 2014, 10:13.

                      Comment


                        #26
                        Re: eigen houten kweekkast

                        Kzet de kast op zolder en lucht via raam naar buiten zal dat zo erg te ruiken zijn? Lijkt me dat het meteen goed wegwaait, buren zullen niet zeuren kweken zelf ook.

                        Dat is wel een mooi setje, is dat dan alles wat je nodig hebt? Dan zou t net zo duur zijn als spaarlamp.

                        Met 1L groeivoeding heb je dus wel of niet genoeg voor 1 kweek van 4/5 planten?

                        Ik ben al dik tevreden met 200g van 4 planten is dat haalbaar met spaarlamp en 1L groeivoeding? Of moet ik dan echt die HPS 150w?

                        Comment


                          #27
                          Re: eigen houten kweekkast

                          - Als je een beetje respect hebt voor je omwonenden die ook kweken zorg dan zeker voor een filter.
                          - er is kans dat je omwonenden gepakt worden door jou fout. zou je graag in hun schoenen staan dan ?

                          Comment


                            #28
                            Re: eigen houten kweekkast

                            Ze kweken nu niet

                            Comment


                              #29
                              Re: eigen houten kweekkast

                              Je buren zullen het zeker erg vinden als ze zelf kweken, en er is een wiet geur... Daarmee lopen hun ook een kans om ontdenk te worden, dat zullen ze je niet in dank afnemen. En ja mensen gaan het ruiken, al is je raam er uit De geur is constant, nogmaals: onderschat dit niet. Echt ik geef je de garantie dat mensen gaan klagen, en de smurfen er ook snel lucht van krijgen ( slecht woord grapje )

                              Ja je hebt dan alles wat je nodig hebt om die lamp aan te krijgen. Ik denk een snoer dat je die er nog bij dient te halen, maar die zijn 2 tot 4 euro bij de bouwmarkt ( tip neem wat langer snoer, zodat je geen problemen ondervind met hoogte - stopcontakt te bereiken )

                              Groei voeding is zoals de naam zegt, voor het groei proces. De bloei is een ander proces, en vraagt om andere stoffen. Dus nee, dat is niet genoeg voor je meiden.

                              200 gram in je eerste kweek haal je ook niet met een 150watt HPS laat staan een groei lamp. Wil je echt minimaal 200 gram, zou ik voor 400watt HPS gaan: 0,5 gram per watt is haalbaar voor een beginner. Echter is dan weer een wat grotere tent beter ivm de warmte, denk dan aan een 80x80x170 of een 90x90x170 ( of 180 hoog ). Met een groei lamp mag je blij zijn als je 20 gram er vanaf haalt: het verschil zit in de lumen, moeite waard om je eens in te lezen over de Lumen. En de 0,5 gram is haalbaar als je ook voedingen hebt, goede potgrond ( Aarde is wat anders ), je tijden kloppen met aan en uit gaan ( Davin is ideaal hiervoor zit een tijdschakelaar op ), de lucht goed ververst word, een lucht circulatie is, de temperaturen kloppen ( niet meer dan 10 graden verschil tussen nacht en dag. Nacht draaien kan goedkoper zijn + het is dan kouder. Draai je lamp aan in nacht, kun je overdag de temperatuur beter onder controle houden ) en ook je Lucht Vochtigheid ( LV afkorting ) niet te hoog is in de bloei fase. Er komt echt meer bij kijken dan alleen een lampje er boven hangen, en zorgen dat er wat verse lucht binnen komt. Als je direct lucht in je tent van buiten zuigt, bedenk dat dit koude lucht is... Je dames waarderen dit ook niet optimaal als het ze te koud word.

                              Wil je 200 gram draaien, is een goede basis wel vereist. Dit kost wat meer dan je zelf voor ogen had, echter ben je goedkoper uit dan het in de shop te halen. Spaar desnoods die 2 maanden extra door, zodat je met een goede setup kunt gaan draaien. Het zou jammer zijn als je merkt dat je investering van de gloeilamp, te weinig wiet oplevert en je als nog voor HPS wilt gaan: je kosten zijn dan dubbel.
                              Last edited by Iemand uit de buurt; 14 December 2014, 10:37.

                              Comment


                                #30
                                Re: eigen houten kweekkast

                                Dan kan ik dus nog beter wat autoflowers halen haha

                                20 gram lijkt me toch wel erg weinig mja 400w vind ik wat te veel.

                                Ik wil een bloeilamp geen groeilamp, zo'n 125w spaarlamp voor groei gaat me dus ook amper 20g opleveren?

                                Sparen heeft geen nut heb wel geld maar wil er gwn niet te veel aan uitgeven, paar x per jaar wat autoflowers waar ik steeds met 4/5 planten 15g per plant afhaal zou al fijn zijn

                                Comment

                                Bezig...
                                X