Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen houten kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: eigen houten kweekkast

    Dat verwacht ik niet, ik denk eerlijk gezegd dat je de oogst geen eens haalt zonder voeding. Heb je een goed medium, met buffer tabs kom je wel een eind zonder voeding. Ik werk niet met die tabs, maar er zal vast info op het forum over staan.

    Vergeet niet dat een wietplant geen normale plant is, valt ook niet te vergelijken met elkaar. De groei en bloei van een huiskamerplant is toch echt wel onder andere omstandigheden, tijd wat die planten nodig hebben ect ect.Heb je over buiten planten, die staan in de volle grond en kun je ook echt niet gaan vergelijken met elkaar. Voorbeeld: buiten is de wortel groei ruimte zo goed als onbepertk, terwijl je binnen met een pot werkt....

    Comment


      #62
      Re: eigen houten kweekkast

      Ik zie 10 tabs voor 8 euro, doe je daar dan de hele kweek mee kun je misschien beetje uitleggen wat het is?

      Comment


        #63
        Re: eigen houten kweekkast

        " De buffer-tablet is speciaal ontwikkeld om nieuwe en bestaande planten te bufferen en gedeeltelijk te bemesten voor een volle ciclus van de plant. De tabletten bevatten een samenstelling van langzaam werkende stikstof, natuurlijke humus zuren en gunstige bodem bacterien.Deze verbeteren de grond en dragen bij aan een goede opname van de mest stoffen, waardoor een gelijkmatige gezonde groei plaats vindt zonder dat de mest stoffen uitspoelen.

        De tabletten zijn ideaal voor de volgende omstandigheden:
        Moeder planten welke alleen nog met kraantjes water gevoerd hoeven te worden
        voorgroei voor stekken en zaailingen
        buiten planten hoeven tot midden bloei niet meer gevoerd te worden.
        lastig te groeien planten " Bron: Sannie Seeds


        Je ontkomt niet aan wat bloei voeding, maar de groei kun je al laten vervallen ermee.

        Comment


          #64
          Re: eigen houten kweekkast

          Pfff maar hoeveel bloeivoeding nodog dan... das ook weer erggg duur

          Comment


            #65
            Re: eigen houten kweekkast

            Bloei voeding van Ganna 1 liter voor 8,50 euro online meen ik. Ja je hebt verzend kosten... Zeg 10,00 euro in de GrowShop ? Met 1 liter kom je wel een eind op 4 planten.

            Ganna is 50ml op 10 liter. 1 liter is 1000ml delen door 50 = 20 x 10 liter aanmaken : 200 liter in totaal dus en dat voor 4 planten. ( maak aan wat je nodig hebt aangezien je max 48 uur kan bewaren meen ik de Ganna )

            Boosters en dergelijke daar gaat geld in zitten, echter niet zonder reden. Een tip om iig wat insecten buiten je tent te houden: trek een penty over je lucht invoer slangen. Spint voorkom je echt niet ermee, maar wat buiten kan blijven: lekker daar laten.

            Comment


              #66
              Re: eigen houten kweekkast

              Oke litertje bloei kan ik er wel bij doen dan, heb dan liever niks voor de groei haha

              Comment


                #67
                Re: eigen houten kweekkast

                Dat heb je met die tabs niet nodig, en een goeie potgrond. Bloei voeding is toch wel minste wat ze nodig hebben als ze in de bloei gaan.

                Of dat je oogst spectaculair zal zijn, ik hoop het voor je. Bloei boosters geven echt meer gewicht, en ja dat kost natuurlijk wat. De fabrieken die deze producten maken zijn natuurlijk ook niet dom. Je hebt bijna alles om een leuke oogst te draaien, en dan bezuinig je op de voedingstoffen die een plant nodig heeft om resultaat te boeken.

                Ik heb je het advies gegeven dat voeding gebruiken wenselijk is, en boosters aan te raden zijn.
                Last edited by Iemand uit de buurt; 14 December 2014, 22:31.

                Comment


                  #68
                  Re: eigen houten kweekkast

                  ik hoop dat je een beetje aan je eigen verwachting kan voldoen, maar denk dat je toch een beetje teveel op je centen zit.. als je niet wat geld wil/kan/mag investeren kan je beter minder gaan blowen en naar de shop blijven gaan.
                  Maar als ik je een tip kan geven: ga er niet van uit dat je veel zal oogsten, want het is je eerste kweek en er kan veel mis gaan.
                  Zie deze eerste kweek als een leermoment.

                  Grtz Bigbuds
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                  Comment


                    #69
                    Re: eigen houten kweekkast

                    Als je 20 euro voor 2 flessen voeding waar je een ronde of 5, 6 mee kan doen te duur vind dan zou ik er niet aan beginnen.

                    Comment


                      #70
                      Re: eigen houten kweekkast

                      Als ik je een tip mag geven. Koop GHE voeding Neem de DUO. Dit is zeer uitgebalanceerde voeding voor een aantrekkelijke prijs. Zal het even voor je opzoeken.

                      Voor 22,50 ben je helemaal klaar. Hier doe je zeker een heel jaar mee. Hier zou ik niet op besparen als ik jouw was. S6!

                      http://www.greensell.nl/a-28856521/g...ack-flora-duo/

                      Comment


                        #71
                        Re: eigen houten kweekkast

                        Dat is handig maar met 500ml kun je dus 4 planten doen?

                        Comment


                          #72
                          Re: eigen houten kweekkast

                          Ja makkelijk! Ik doe met zo'n liter fles bijna een jaar. Ik geef ook veel minder voeding dan op die flessen staan. Me planten kunnen dat niet eens aan.

                          Comment


                            #73
                            Re: eigen houten kweekkast

                            - ik gebruik canna voeding.
                            canna rhizotonic wortelsimulator
                            terra flores bloei
                            terra vega groei
                            canna zym verbetert de opname van het gietwater
                            canna boost betere topontwikkeling
                            canna pk 13-14 essentieel nodig in bloeifase

                            - is van mij ook men eerste kweek maar als je jezelf gemotiveert wil houden gebruik het ook (allemaal)
                            niet overvoeden en je krijgt zoals ik overal lees een mooie plant.
                            - liever beetje kosten en mooie plant , dan eerste kweek die je zo gemotiveert houd en aan het einde het begeeft ( de dames)

                            Comment


                              #74
                              Re: eigen houten kweekkast

                              ik heb dit nu, shops zijn greensell.nl en eugrowshop.eu beide betrouwbaar?

                              120 euro met verzendkosten:


                              en 90 euro, kom totaal op 210, en dan heb ik goede setup voor mn gehele kweek?

                              Comment


                                #75
                                Re: eigen houten kweekkast

                                - ziet er goed uit. maar zou toch zorgen voor een boost en eventueel pk13-14 dan ben je er volgens mij

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                - je startersbudget was 150 euro. je zit nu aan 120 euro
                                nog 30 over voor boost en pk13-14 ? wat denk je zelf

                                Comment

                                Bezig...
                                X