Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen houten kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: eigen houten kweekkast

    Dat ligt eraan hoeveel watt die schakelaar aankan neem ik aan? Die van de shop zijn niet anders?

    Comment


      #47
      Re: eigen houten kweekkast

      Ik zelf maak gebruik van een Davin, daar zit een tijdschakelaar op en zorgt dat het veilig gebeurd. Die zijn wel prijzig, maar ik zou zonder niet aanraden.

      Afzuiger gewoon aanlaten, op je lamp wel. Belangrijk om eerst 24-0 te draaien zodat de zaailingen weten waar het licht is, als alles zich laat zien: 18-6. Normaal is een week of 2 tot 3 wel zat om je hokje vol te krijgen, te kleine dames wil je ook niet. Op dat moment ga je op 12-12 draaien, tot het eind. Dat is nog niet het bloei moment, die begint vaak pas na 2 tot soms wel 3 weken: als je de top vorming ziet. Dat moment heb je een idee hoe lang het ongeveer duurt.

      Comment


        #48
        Re: eigen houten kweekkast

        ik had 1 van de doe het zelf hun beste die ze hadden weet de W niet (wist ik tot nu toe ook niet dat de W van klok een rol speelde , Bedankt! )

        - iemanduitdebuurt , ik zit ook te denken om een davin , te gebruiken bij volgende kweek.
        Last edited by amazing; 14 December 2014, 16:28.

        Comment


          #49
          Re: eigen houten kweekkast

          ik weet niet zeker of de W iets uitmaakt, maar lijkt er wel op als ik hier lees max schakelvermogen.

          https://www.conrad.nl/nl/huis-tuin/e...opcontact.html

          maar deze zijn niet geschikt zeg je? lijkt me sterk toch is hetzelfde als wat de shops hebben denk ik..

          Comment


            #50
            Re: eigen houten kweekkast

            - ja deze wel als ik lees.
            - de doehetzelf bij mij had maar 4 soorten ( niet digitaal ) snap het probleem, slechte doehetzelf hier!

            Comment


              #51
              Re: eigen houten kweekkast

              Tijdschakelaar heeft niets met relais te maken Die tijdschakelaars kunnen prima, echter kijk eens naar de Davin

              De DV-12 is een tijdgestuurde relais kast waarmee maximaal 2 x 600 watt armaturen, of 2 x400 watt armaturen geschakeld kunnen worden. Je kunt dus je kloktijden inzetten, beter gezegd pinnetjes in andere stand zetten, waardoor je een continue schema voor licht hebt.

              http://www.degrowshop.eu/schakelkasten/davin-dv-12/ ( al is het voor 2x 600 of 2x 400: 1 kun je er ook prima op aansluiten zonder dat deze niet zijn werk zou doen )

              Zonder relais zou ik het niet doen, en de Davin is gewoon gebruiksvriendelijk en plug to play.

              @ Amazing: Zeker doen, het is een zeer fijn product om te hebben.

              Comment


                #52
                Re: eigen houten kweekkast

                Ja is me veeeel te duur hahah

                Comment


                  #53
                  Re: eigen houten kweekkast

                  Je kunt ook een andere relais gebruiken, ik prefereer liever de davin omtrent het gebruiksgemak. Zou je even online kunnen kijken, Conrad zal ook vast wel wat hebben. Per slot de grootste GrowShop van Nederland :p

                  Comment


                    #54
                    Re: eigen houten kweekkast

                    Kzal eens zien of ik al snel alles kan bestellen en mn ma niet moeilijk gaat doen ofzo haha en dan komt t vast goed met jullie hulp ^^

                    In ieder geval super bedankt voor de snelle reacties en tips!


                    nog ff snel iets, zijn er nog handige dingetjes bij conrad haha want kan daar wel zo'n tijdschakelaar halen maar 7 euro verzendkosten en vanaf 25 niks ^^
                    dus als ik echt nog wat nodig heb daarvan (kabels etc) zou dat handig zijn meteen te bestellen.

                    weet bijvoorbeeld niet wat voor aansluiting die ventilator heeft, kan dat gewoon in je stopcontact?
                    Last edited by Hypnotized; 14 December 2014, 17:14.

                    Comment


                      #55
                      Re: eigen houten kweekkast

                      PH - EC meet strips , kunnen handig zijn en zijn niet echt duur.
                      Denk aan een kabel met stekker voor je lamp, die zit er vaak niet bij.
                      Stekkerdozen eventueel

                      En de clip fans zijn gewoon normale aansluitingen, anders staat het er bij vermeld.

                      Comment


                        #56
                        Re: eigen houten kweekkast

                        Oeps bedoelde aansluiting van de afzuiger ssry

                        Comment


                          #57
                          Re: eigen houten kweekkast

                          Afzuigers worden compleet geleverd. Heb nog nooit een stekker er op hoeven maken

                          Comment


                            #58
                            Re: eigen houten kweekkast

                            Oke top ga eens kijken hoe snel ik het kan krijgen kan misschien gratis purple haze stekjes krijgen misschien daar maar mee beginnen? Zondee groei of bloei voeding... dat wordt echt te duur

                            Comment


                              #59
                              Re: eigen houten kweekkast

                              Stekjes brengen vaak beestjes mee, wees je er van bewust. Dan kun je alsnog dure spullen halen...

                              Nadeel geen voeding is dat je plantje niet groot word, en dus kwa productie ook weinig zal leveren. Wij als mens kunnen prima op water in leven gehouden worden, maar ergens stopt dat als je geen energie genoeg krijgt... Een plant is niets anders, die heeft ook de energie (voeding) nodig. Bedenk eens wat een kracht het kost om te groeien en bloeien, en dan krijg je niets... Het licht dan niet aan de HPS in ieder geval als de oogst minder is zonder voedingen.

                              Comment


                                #60
                                Re: eigen houten kweekkast

                                Tja normale planten doen bet toch ook op water haha, zonder voeding kan ik nog wel 25 gram per plant halen lijkt me of niet?

                                Comment

                                Bezig...
                                X