Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigen houten kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: eigen houten kweekkast

    Bloeilamp van 125 watt ga je met geluk 20 gram van af halen denk ik zelf. 20 x 5 is 100 gram nat gewicht zo ongeveer, en dat is best aardig wat voor een 125watt bloeilamp.
    Autoflowers kun je ook prima resultaten behalen, zelfs met TL: micro verslagen zat. 2x75 watt Turbo TL is ook al 150watt en spectaculair aan opbrengst is het in de meeste gevallen niet. Als je 4x 75watt neer hangt aan TL licht heb je al weer meer aan opbrengst, maar je draait dan ook al op 300watt... Dat effect heeft een bloei lamp ook, mensen hangen er niet voor niets meer dan 1 in ? Bereken als die losse 125watt bij elkaar, dan zit je ook al snel op 350+ watt: wat is dan goedkoper ? Met 400watt HPS haal je natuurlijk veel meer vanaf dan van een 150watt HPS, net zoals je met 300watt TL meer vanaf haalt dan van een 125watt TL: dat is logica.

    Laten we eerlijk zijn, TL - Groei en Bloei lampen - LED: allemaal om kosten op de electra te besparen. Terwijl er vaak net zo veel watt hangt, om een HPS mee te laten draaien en dus bij voorbaat al meer zekerheid bied op een goede oogst.

    Laten we eens kijken wat er in jou ruimte past ?

    van uit gaan dat je 4 dames in 11 liter potten neerzet ( 30x30 cm ) onder een 125 bloei lamp, wat verwacht je zelf per plant? Laten we positief benaderen en laat het 10 gram per plant zijn. Dan heb je 40 gram binnen, terwijl je dan 160 gram tekort komt ? Dus kun je alsnog naar de shop...

    Je gaf zelf aan om 200 gram te willen kweken, aangezien je dat met Bloeilamp van 125watt zeker nooit gaat halen: wat is dan wijsheid ?

    Als je het geld tot je beschikking hebt en toch redelijk wat rookt...? Ik begrijp de afweging dan niet om voor een dubje op de eerste rang te willen zitten. Goedkoop is vaak duurkoop, en dat is in de hobby kweek echt niet anders. Als je 200 gram haalt voor 8,00 per gram in de Shop kost het je 1.600 euro. Kweek je 200 gram kost het je aan stroom heel ruim gezien 200 euro voor een 400watt HPS, heel ruim gezien 75 euro aan voedingen, 20 euro aan potgrond en zeg 80 euro voor 10 vrouwlijk zaad ( Sannie seeds, 30-40 euro per 5 zaadjes, waarbij je kwaliteit zaad hebt ) dan ben je totaal per kweek: 375 euro kwijt. Wil je minder risico en kosten, kun je overwegen om zelfs voor een 600watt te gaan. Hiermee haal je snel 300 gram per kweek, zeg dat je dat 2x doet is 600 gram. Dat zijn 3 kweeks onder een 400watter... Alles afwegen wat je moet afwegen, pas dan besluiten om wat te halen. Je kweekt om kosten te besparen of juist om schone wiet te roken, beiden redens al genoeg om zelf te beginnen als je zo veel uit geeft er aan.
    Last edited by Iemand uit de buurt; 14 December 2014, 11:06.

    Comment


      #32
      Re: eigen houten kweekkast

      Ik geef er niet veel aan uit omdat ik dat zonde vind daarom ga ik t zelf kweken en wil ook wat kweken wat je niet uit de shop krijgt (cbd wiet) maar ik woon gewoon thuis en mn ma is vast niet blij als ik zoveel stroom loop te tappen en mag er van haar ook geen honderden euros aan uitgeven dusja wil t goedkoop houden en ja 40 gram opbrengst met max 150 investering is ook al voordeel dusja, en dan kan ik beter wat autoflowers nemen voor de snelheid toch? Hoeveel zou je daar mee kunnen krijgen?

      En als ik een 250 watt HPS neem zou dat in mn kast kunnen en krijg ik dan al een opbrengst die wat in de buurt komt van 100-150 gram met 4 planten?

      Comment


        #33
        Re: eigen houten kweekkast

        ik heb mijn hok ongeveer zo als jij van plan bent. 75x75x125
        ik blaas de lucht uit mn hok door de koolstoffilter met een buisventilator. het is een can 250m3 koolstoffilter. dit bevalt mij erg goed.
        ik haalde de eerste x met 4 plantjes zon 40gr droog gewicht. dit had ik behaald met ongeveer 120w aan spaarlampen.

        met een 250w HPS zou je wel 100gr van af kunnen halen. ik zou het hok en de afzuiger dan wel groter maken indien de warmte.

        Comment


          #34
          Re: eigen houten kweekkast

          Ik heb een kast gevonden en ff leeg gehaald de binnenmaten zijn 57x57x160 dus kunnen 4 11L potten in en hij is redelijk groot dus kan er nu wat makkelijker een hete lamp in hangen lijkt me.

          Lijkt jullie dit wat hij is al mooi wit ^^
          Kan dr ook nog wat planken tussen zetten kan handig zijn als ik de lamp niet kan verstellen zet ik ze gwn plankje hoger of lager.



          Comment


            #35
            Re: eigen houten kweekkast

            Aangezien je thuis woont: laat wel weten waarmee je bezig bent... En wees je ook bewust voor mogelijke gevolgen voor je ouder(s): huur huis: risico van 99% dat je er uit gezet word, zero tolerance beleid van de stichtingen. Koop woningen worden tegenwoordig ook steeds harder aangepakt door de hypotheek verstrekkers. Dat dit gedeelte ook wel duidelijk is, vooral omdat je inwonend bent.

            Je hebt geen garanties in het kweken, er kan van alles mis gaan. Mits alles goed gaat, is met een 250watt HPS 125 gram haalbaar ( de vuist regel 0,5 watt verhouding voor een beginner ) Het verschil tussen 20 - 125 gram vind ik behoorlijk, vooral als het medicinaal is zoals je aangeeft.

            Dat je er geen geld aan wilt uitgeven, of mag uitgeven is mij een beetje onduidelijk. Mede omdat je toch denkt aan wat meer dan een paar gram: beging met die 250watt hps. Zorg voor wat groei en bloei voeding met wat boosters. Uit eindelijk bespaar je er geld mee, heb je een leuke hobby en kun je verschillenden soortjes proeven die normaal de shop niet bereiken.

            Over de electra als je met een 250watt hps kweekt, betaal je max 200 euro voor de hele kweek. Deel 200,00 euro door 8 ( 8 euro per gram shop prijs ongeveer ) is 25 gram wat je er voor kan kopen: begrijp je wat ik bedoel ? Je bent veel duurder uit met kopen in de shop, dan dat je zelf kweekt. En als je dan besluit om toch het risico te nemen, waarom dan niet met een HPS? Je doet je eigen te kort met een 125watt bloei lamp, maar het is en blijft jou keuze.


            Over die kast: ja het kan. Optimaal is anders, maar dat zal je zelf ook wel snappen. Of dat je met 4 kan kweken, ik meen dat de 11 liters 30cm waren: haal je dat net niet. Maar je kan er ook prima 2 in doen, en dan via de scrogg methode ( lekker elke dag ff met ze bezig zijn ) toch een mooi en leuk resultaat halen. Gewicht haal je niet uit hoeveelheid, je kan ook met een paar al leuk oogsten. Voordeel met 2: je kan grotere potten nemen, dus meer buffer en grotere planten = meer opbrengst. Wel wat langer door groeien om je scrogg net/gaas vol te krijgen.

            Comment


              #36
              Re: eigen houten kweekkast

              Ik vind het prima om een 250w te halen hoor maar wil niet dat de kast te warm word en ik brandgevaar heb... wil wel zo'n blusbom fzo halen maar dat kost me ook weer zoveel en ja huis wegbranden is meer ofc mja.

              Hoe goedkoop kan ik zo'n koolstoffilter krijgen? Als me dat ook weer 50 euro kost telt t snel op

              Comment


                #37
                Re: eigen houten kweekkast

                - je moet rekenen minimum 65 euro voor een koolstoffilter.

                Comment


                  #38
                  Re: eigen houten kweekkast

                  http://www.greensell.nl/a-27767736/s...zuiger-125-mm/

                  dit setje leek me wel wat, wat denken jullie? er staat tot 150w, maar mn kast is best groot dus zou die 250w lamp ook lukken?

                  http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...p-fs-hps-lamp/

                  deze lamp dan, dan zit ik op 120 euro, dan verhoog ik wel naar 200 in totaal maar dat is echt max, dan kan ik voor die 75 nog auto brandblusser halen voor ong 20-30 euro, een hygrometer voor 10 euro, ventilator eventueel voor 10 euro en potten, aarde, zaadjes, dan kom ik op 200 uit ongeveer.

                  zou het daarmee lukken?


                  oke heb dit er even van gemaakt, komt op 115 euro met verzendkosten:


                  dan komen er nog zaden bij en de afzuiger + filter van de link in het begin van dit bericht, dan kom ik op ong 220 dat gaat net iets over mn max maar is te doen, heb ik dan nog wat nodig of is dit echt alles?
                  Last edited by Hypnotized; 14 December 2014, 14:10.

                  Comment


                    #39
                    Re: eigen houten kweekkast

                    Ik ben van mening dat dit moet lukken, al is een wat hoger afzuiging altijd prettig. Bedenk dat je wel een afzuiger hebt die je kan instellen met toerental, fan controller genaamd. Indien de brom je niet veel uitmaakt, kun je die ook voor 10 euro ongeveer kopen ( als die nog niet aanwezig is op je afzuiging )

                    Warme lucht haal je uit je kweek ruimte, en verse wat koelere haal je naar binnen. Denk er tevens om de HPS lamp nooit met je handen te pakken, een doekje of aan uit einde. Let er tevens op hoe hoog je lv is, ook hiermee kun je een risico beperken. En zo auto blus bom is echt een aanrader, al is het voor je eigen gemoedstoestand.
                    Last edited by Iemand uit de buurt; 14 December 2014, 14:15.

                    Comment


                      #40
                      Re: eigen houten kweekkast

                      komt nog voor 6 euro een hygrometer bij, dus dit maar doen dan? hoop dat ik dan toch 100 gram + krijg met 4 planten.

                      Comment


                        #41
                        Re: eigen houten kweekkast

                        Dat moet wel gaan lukken

                        Dan heb je de beschikking over een leuke kweek ruimte, waarmee je voor je eigen zeker leuke resultaten behaald. Ik zou zelf ook Sannie seeds aanraden, ze zijn wat duurder maar je krijgt echt kwaliteit. Met wat duurder bedoel ik op de Special Queen, of Kush #1 van de Royal lijn. Ook goed zaad en lekkere soortjes, alleen Sannie vind ik toch een stap of 4 hoger in kwaliteit.

                        - geef je dames niet te veel en te vaak water, veel voorkomend fout ( ervaring mee ) vooral met 4 potten: til ze op zonder water en een x met water. Je weet meteen wat gewicht verschil zo ongeveer is, waarmee je kan voelen of ze dus water nodig hebben. Een Tensio meter kan iets zijn wat je later als handig gaat ervaren.

                        - neem 4 kante potten, deze sluiten mooi op elkaar aan.

                        - zorg dat je hygro/termo meter niet in het directe licht hangt, je hebt altijd stralingswarmte. Zorg voor een afdekje van het karton van je clip fan, je hebt nu een nauwkeurige beeld van je temp en lv. Deze hangt bij mij op plant hoogte en 1 op pot hoogte, dit meer omdat ik graag info wil zien tussen meer lagen.

                        - je clip fan hoeft niet direct op je dames. Bij mij blazen ze aan de zijkanten, ik heb er 2 hangen in een 120x120x200. Maar 1 is al zat voor zo afmeting, het gaat om de circulatie.

                        - als je 2x voeding geeft, zorg dan dat je 1x water zonder iets geeft en bij voorkeur aan de pot er onder uit komt. Tevens als tip, zorg dat de bodem altijd water proof is.

                        Mocht er nog wat zijn wat je zou willen weten: brand los
                        Last edited by Iemand uit de buurt; 14 December 2014, 14:39.

                        Comment


                          #42
                          Re: eigen houten kweekkast

                          Heb vast nog heeel veel vragen haha maar open wel een nieuw topic bij de kweekverslagen als t zover is ^^ dan komt t vast goed.

                          Nog wel een vraagje, die lamp is 250w verbruikt die ook 250w? Want zag bij andere lampen dat ze 125w waren maar 90w verbruikten

                          Comment


                            #43
                            Re: eigen houten kweekkast

                            Het zal vast wat minder zijn, zo ver gaat mijn interesse er in niet echt. Ik reken altijd liever wat ruimer, dan kun je niet tegen een verassing aan lopen.

                            Comment


                              #44
                              Re: eigen houten kweekkast

                              Kloptt en die afzuiger moet die 24u per dag aanstaan? Moet ook ff tijdschakelaar hebber voor de lamp dat hoeft voor de afzuiger niet?

                              Comment


                                #45
                                Re: eigen houten kweekkast

                                - ikzelf zet de afzuiger 24/24u.
                                - en tijdschakelaar koop aub 1 van de shop! , van de doe het zelf magazijnen NIET veilig.
                                - tijdsklok begeeft het binnen 5 dagen. (zal blijven branden, de lamp)

                                Comment

                                Bezig...
                                X