Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek voor het raam (autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

    Was dus van plan van gewoon voor het raam te laten groeien, maar kennelijk is dit nu geen goeie optie, dus ben ik eens aan het uitkijken wat ik er mee ga doen, lamp halen met timer en zelf wat construeren of oude kast gebruiken of me tentje aanschaffen. Awel ik ben er nog niet aan uit.

    Comment


      #47
      Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

      Als je een tentje aanschaft kun je ook een hps lamp erin hangen, daar zul je nog altijd het beste resultaat mee halen, maar met een paar spaarlampen of tl gaat het ook..

      Het gaat gewoon trager, is een ander gedrag in bewateren en het eindresultaat is ook minder.

      Comment


        #48
        Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

        XtranCix Nog niet te vlug kopen .
        Natuurlijk het zal een zonde voor u en het zaadje zijn .
        Je hebt nu nog tijd zat om veel te lezen en bij te leren zoals QnQ zegt zie ook zijn schema vanaf u kunt beginnen .
        Dus zaadje ontkiemen vanaf 15 mei
        Na het ontkiemen zaadje in stekke grond stoppen en zet potje buiten waar het meeste zon van de dag is .
        Let op het kan nog flink waaien dus potje stevig vast zetten .
        Daarna zal je wel zien wat er gebeurd en maak hier een topic van met foto's .
        Er zullen wel mensen hierbij helpen .
        Al begin is altijd moeilijk , al doende leer men .
        Daarvoor besta hier een forum voor

        Prettige feesten nog
        Wihte widow

        Comment


          #49
          Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)


          Inderdaad XtranCix!
          Je komt tot nu toe over als iemand die ongeduldig is en een tikkeltje eigenwijs dat is bij kweken van Cannabis een ongelukkige combinatie
          als je hulp van anderen op prijs stelt. Denk goed na wat je wilt, waar heb je plaats voor, wat is je budget, hoeveel stroom mag het kosten, heb je tijd genoeg voor de verzorging etc. etc. Ik begreep dat je het allemaal voor de fun doet in dat geval kan je beter starten met een bescheiden buitenkweekje ?

          Elke euro kan je maar 1x uitgeven, dus maak geen overhaaste keuze's...
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #50
            Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

            Voila heb vandaag wat investeringen gedaan en ziet er voor de moment zo uit. Hoop dat dit dan wel beter zal zijn dan dat het voor het raam staat.
            + lamp zit op timer dus het ligt is ook automatisch bepaald. Nu enkel nog aan het twijfelen of ik kweektentje bestel of niet. Houdt dit al het licht tegen?
            Zou anders wel praktischer zijn vermoed ik.
            20141226_174449.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Btw is enkel het kleine potje dat wietzaadje bevat, de rest zijn andere kruiden.
            Dacht dat deze misschien ook wel baat zouden hebben aan wat extra licht
            Last edited by XtranCix; 26 December 2014, 18:10.

            Comment


              #51
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #52
                Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

                - hoeveel planten heb je staan ?

                Comment


                  #53

                  Comment


                    #54
                    Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

                    Dus met andere woorden het is het beste dat ik mijn lamp nog wat verlaag om het best zijn van men plantje.
                    Heb er voor de moment maar 1 staan omdat in belgie ook maar 1tje "gedogen" word.
                    Het is een gefem Diesel Automatic dus zou ik al minder moeten zien tussen groei en bloei sinds dit automatisch ga.
                    dacht dat dit praktisch had geweest voor het raam, maar kijk op een weekske ben ik al amateurke met een lamp.
                    Heb nu zelf gekozen voor een spaarlamp van 100w om te zien wat het doet en hoe het ik ga zien hoe men verbruik zal stijgen.
                    Ik kan erna misschien nog altijd zien voor een zwaardere lamp tegen volgende winter ofzo.
                    En zal inderdaad eens verder zien voor andere kweekverhalen dat zal mij inderdaad wel wat wijzer maken.

                    Thx anyway!

                    Comment


                      #55
                      Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

                      Wat naast het vermogen van de lamp, heel belangrijk is, is de kleur van het licht.

                      Je zegt de lamp nog iets verlagen.
                      OnQ had het over 5 cm vanaf de plant.

                      De lamp moet echter niet zo dicht bij het plantje dat het verbrand, maar dat ligt dus vooral aan het type lamp en hoe warm hij word.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #56

                        Comment


                          #57
                          Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

                          - wat is je temperatuur met de lamp uit ?

                          Comment


                            #58
                            Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

                            Zelfde ongeveer, die lamp geeft bijna geen warmte af

                            Comment


                              #59
                              Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

                              Er bestaan geen 100 watt spaarlampen...

                              Comment


                                #60
                                Re: Binnenkweek voor het raam (autoflower)

                                xactly, wat Beowulf zegt, dat is gewoon een 23W lamp.
                                Als je er een stuk of 4-5-6-99 boven 1 plantje hangt kun je wiet kweken.
                                Zorg dan dat je die lamp 20 uur aan laat, en 4 uur uit per 24 uur, en dat hou je tot het eind vol.
                                Het is een autoflower, dus die is erg gebaat bij veel licht, verder kun je er als kweker niet zo veel aan doen.
                                Qua energie kost het bijna niks, ik ga het niet eens uitrekenen, dat kun je zelf ook, als je weet dat 1000W per uur ongeveer een kwartje kost.

                                Je zit nu op de afdeling kweken voor beginners, maar als je eens rondkijkt (en veel leest) in de microkweek-sectie zul je vast meer leren.

                                Je zegt zelf dat je maar 1 plantje mag, dan moet je eigenlijk wel proberen het uiterste eruit te halen, en dat zie ik eigenlijk weinig Belgische kwekers doen.
                                Zo onder 1 spaarlampje pak je misschien 2 gram takjes en fluffy wiet.

                                Nou ben ik ook niet helemaal op de hoogte van de Belgische wet, maar als je 1 plant onder een lamp mag zou ik ook niet meer plantjes nodig hebben eigenlijk.
                                pfoei, ik zou willen dat we in Nld 1 plant mochten onder een lamp, hier mag niks, wordt je je huis uit geflikkerd als de woningbouw een wietblaadje op je vensterbank ziet.
                                Als 1 plant + lamp legaal was, dan had ik een 1000W lamp hangen, en had 'n normale plant, niks fem of auto, en die liet ik dan 4 maanden groeien op een mooie scrog, en op het eind je vingers blauw knippen aan een kilo droog.

                                Succes met je nieuwe hobby.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X