Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele, kromme punten onder led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gele, kromme punten onder led

    Korting op 420shop
    hoi, ik ben voor het eerst onder led aan het kweken.....Ik zit in bloeiweek 5 en werd laatst verrast door gele kromme puntjes bij de blaadjes rondom enkele topjes......ik weet dat overbewatering/bemesten etc de oorzaak kan zijn.....(ik moet zeggen dat ik ook nog erg zoekende ben naar de hoeveelheid water die ik moet geven in deze fase voor mn 11 liter potten.....tips?) ....maar het viel mij vooral op dat er een stramien te constateren was van de toppen met de gele blaadjes wat ik wel vreemd vond -de meeste toppen zijn namelijk keurig groen! Ik zag dat de toppen met de gele puntblaadjes vooral onder de rode led-lampjes staan.......Herkent iemand mijn constatering? -ik heb voorlopig mijn lamp maar iets hoger gehangen en mn planten regenwater gegeven zonder meststof......ff kijken of dat effect heeft......

    #2
    Re: gele, kromme punten onder led

    Welke aarde ?
    Hoeveel water geef je dan ?
    Geef je genoeg Kalium ? (welke voeding, hoeveel, hoevaak)
    Welke ledlamp gebruik je dan precies ?

    Kun je misschien een paar fotootjes (met ledlicht uit) plaatsen ?

    Wil je de oorzaak ongeveer of precies weten ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: gele, kromme punten onder led

      Kijk anders een naar de Lumen van die leds. Watt maakt niets uit bij leds want dit is al laag
      Welke soort kweek je?
      Welke voeding?
      Kalium is zeer belangrijk bij de bloei.
      Misschien een foto zou welkom zijn

      Comment


        #4
        Re: gele, kromme punten onder led

        Ik kan me vergissen maar wil je watt heb je watt nodig Matsy ? Je hebt gelijk dat het wattage lager is bij LED verlichting, echter geven deze meer licht en is koeler. Voor micro kwekers kan LED handig zijn, maar goede resultaten zijn schaars onder LED.

        1 foto zegt meer dan 1000 meningen...

        Comment


          #5
          Re: gele, kromme punten onder led

          bedankt voor jullie snelle reacties matsy & qnq!
          Ik zal vanavond een foto van de topjes maken- 't is nacht....

          Ik heb gewone potgrond van de intratuin....ik geef mijn twee planten; Skunk11#, begin bloeiweek 5 -die in 11 liter potten staan- op een dag: 1 liter regenwater met palgron (momenteel 1 ml green sensation en 3 ml alga bloom op 1 liter). Ik kweek met een spectrabox gold 150W in een 60x60x150cm tent en vergelijk deze met mijn HPS....Ik ben tot nu toe erg enthousiast maar goed ik ben nog maar op de helft!IMG_4542.JPGIMG_4543.JPGIMG_4544.JPG

          Comment


            #6
            Re: gele, kromme punten onder led

            Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
            Ik kan me vergissen maar wil je watt heb je watt nodig Matsy ? Je hebt gelijk dat het wattage lager is bij LED verlichting, echter geven deze meer licht en is koeler. Voor micro kwekers kan LED handig zijn, maar goede resultaten zijn schaars onder LED.

            1 foto zegt meer dan 1000 meningen...
            Klopt maar als je 1 led spot hebt van 70 lumen is dit maar 1.1 watt dus ga je moeten berekenen tot hoeveel watt je wilt maar bij led moet je toch meer kijken naar de lumen. Watt is gewoon de hoeveelheid stroom het verbruikt/tijd en eigenlijk moet je meer kijken naar wat voor licht het geeft. Warm geel licht /of wit licht.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door ouweed View Post
            bedankt voor jullie snelle reacties matsy & qnq!
            Ik zal vanavond een foto van de topjes maken- 't is nacht....

            Ik heb gewone potgrond van de intratuin....ik geef mijn twee planten; Skunk11#, begin bloeiweek 5 -die in 11 liter potten staan- op een dag: 1 liter regenwater met palgron (momenteel 1 ml green sensation en 3 ml alga bloom op 1 liter). Ik kweek met een spectrabox gold 150W in een 60x60x150cm tent en vergelijk deze met mijn HPS....Ik ben tot nu toe erg enthousiast maar goed ik ben nog maar op de helft![ATTACH=CONFIG]248819[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]248821[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]248822[/ATTACH]
            Kan het zijn dat je plant misschien te dicht zit tegen de verlichting? het kan misschien aan dat liggen dat je puntjes eigenlijk aan het verbranden is. Nu ik weet nog niet veel over led kweek maar dacht dat het eventueel aan dit kon liggen. Misschien toch 10 cm van je plant afhouden als het gaat natuurlijk.

            Comment


              #7
              Re: gele, kromme punten onder led

              ja dat leek mij ook een mogelijkheid....ik ben zelf ook nog onervaren wbt de ledlamp maar ik las dat ze zelfs tegen de lamp aan mochten groeien.....ik heb de lamp weer een stukje omhoog getakeld -de hoogste top staat op 5 cm van de lamp en de gemiddelde top zo'n 10cm........ik heb voor de nacht toch wat regenwater (dus geen meststof) gegeven omdat de bodemgaten toch wat droog voelden- de oppervlakte voelde droog aan.....

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              de oppervlakte voelde niet droog aan bedoel ik!

              Comment


                #8
                Re: gele, kromme punten onder led

                Ok dan zie ik wel wat het probleem is, Je grond is misschien niet luchtig genoeg omdat het oppervlakte not zou zijn en de onderkant niet kan het dus zijn dat water niet goed door de grond gaat. Misschien eens bewateren niet rechtstreeks op het oppervlakte maar van langs onder laten inzuigen. Misschien dat er dan een betere opname gebeurt van de voeding zo.

                Comment


                  #9
                  Re: gele, kromme punten onder led

                  ow ok....dus je bedoeld gewoon een bord onder de potten zetten en deze vullen met wat water-meststofoplossing?! -misschien sowieso wel goed als het langs twee kanten bevochtigd word of niet?!

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  image1.JPG
                  ........maar meteen twee emmers afgezaagd! -vanavond ga ik mn dames maar eens van onderen verwennen

                  Comment


                    #10
                    Re: gele, kromme punten onder led

                    Ik zou beginnen met gewoon water te geven voor te zien of je toch geen overbemesting hebt. nog geen voeding geven voor 1 keer en zie wat er gebeurt dan Misschien zit er al genoeg in de grond voor nu, maar voor de zekerheid nog eens gewoon wtare geven maar wacht tot ze wel wat licht aanvoelen als je de plantjes opheft. Niet teveel water geven want ze staan soms ook wel graag droog en dan gewoon even besproeien kan genoeg zijn voor die plantjes veel succes allezinds. ik volg u

                    Comment


                      #11
                      Re: gele, kromme punten onder led

                      ik zal vanavond de schotels vullen met regenwater en de bovenkant van de grond met regenwater besproeien. -ik zal morgenochtend -voor de nacht- alleen de planten met regenwater besproeien .....en morgenavond de stand van zaken eens bekijken......

                      Comment


                        #12
                        Re: gele, kromme punten onder led

                        Oorspronkelijk geplaatst door ouweed View Post
                        -vanavond ga ik mn dames maar eens van onderen verwennen

                        ik vinger ze om de 2 dagen
                        meestal staat ze vochtig

                        Comment


                          #13
                          Re: gele, kromme punten onder led

                          IMG_0013.JPG

                          bij deze het visuele voorbeeld! -het zijn maar vier toppen die er zo uit zien van de 28! -ik kreeg te horen dat de led-lamp wrs te gebundeld op de plant schijnt (indien dit het is komt het door het rode licht!).....ik heb de lamp daarom op 25 cm van de gemiddelde toppen gehangen....vervolgens heb ik de luchtgaten van onderen vol gezet met regenwater en heb ik de grond van boven besproeid met regenwater.....

                          Comment


                            #14
                            Re: gele, kromme punten onder led

                            let goed op met water op de grond (elektriciteit)

                            Comment


                              #15
                              Re: gele, kromme punten onder led

                              ik heb de potten in een bodem van een emmer nu staan -dus dat zit wel goed...maar goed, thnx!

                              Comment

                              Bezig...
                              X