Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

    Korting op 420shop
    Dag allen,
    Ben een beginnend kweker en ben op zoek naar antwoord op de volgende vraag:

    Wat is de beste maand om te beginnen met ontkiemen volgens jullie ervaring?(voor de buitenkweek)
    (Maart, april of mei?)
    Ben nu zelf begonnen in de 2e week van maart, maar heb een beetje het gevoel dat dit te vroeg is.

    Dank voor jullie antwoord!

    #2
    Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

    Dat hangt van een heleboel dingen af.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek



      naar mijn mening is de beste tijd om te ontkiemen van half april tot eind mei
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

        Nog maar is de link, voor den 10de keer deze week.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...gen-op-een-rij

        Comment


          #5
          Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

          Dan allen!
          En ook bedankt voor de link beowulf.
          Ik had hem al voorbij zien komen, maar kon er 1,2 3 niet uithalen wanneer je mag starten met ontkiemen.
          Maar nu ik er over nadenk, als de planten naar buiten kunnen vanaf 15 mei, dan is het wel ongeveer te berekenen.

          Comment


            #6
            Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

            denken als 'n boer en je probleem is opgelost
            'n boer gaat ook niet liggen piekeren wanneer hij z'n mais het beste kan poten
            hij kijkt naar het weer en doet z'n ding
            dat zouden meer beginnelingen die hier op het forum komen vragen wat ze moeten doen moeten doen.
            denken als 'n boer en alles komt goed
            als dat niet lukt is wietkweken niks voor je en kan je beter kantoorbaantje zoeken
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

              Ik begin me oprecht af te vragen waarom ik nog zoveel info in mijn topics stop
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

                Gewoon niet reageren, laat ze het zelf uitzoeken

                Comment


                  #9
                  Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

                    Perfect? Met nog geen 10 uren licht en een zon die nog steeds heel laag staat? Boerenverstand dus.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

                      Idd lekker advies goldleaf. Februari perfect... Duik jij ook nog maar is de boeken in.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

                        Beste flipke111 misschien heb je hier wat aan.
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e-buiten-kweek
                        groetjes.
                        Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

                          15 mei is de beste tijd .
                          Dan is de grond vorst weg en zijn de dagen het langst.
                          Ik zou graag een verslag zien verschijnen .

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

                            Ikzelf ben ook een beginner maar die zoekfunctie is nog niet voor iedereen bekend denk ik whehe

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat is de beste maand om te starten met ontkiemen voor buitenkweek

                              Niet alleen of het nog vriest.
                              Ook hoelang het eigenlijk licht is per dag. Nu 14.5 uur.
                              Welk gewas je kweekt, welke soort.
                              Je kweekmethode, laat je ze gaan, ga je scroggen, toppen.
                              Hou je ze (te) lang in kleine potjes, cementkuipen, volle grond, verduisteren of niet.
                              Hoe groot moeten (mogen) ze worden.
                              Wil je plantjes van rond een meter, kun je ook 1 juli starten.
                              Zet je nu wat in de volle grond of grote pot kweek je een woudreus.
                              De plaats waar ze komen, in de achtertuin of guerilla.
                              Guerilla moet je zeker nog even mee wachten tot er meer groen is.
                              Zet je nu een plantje midden in het bos, is dat bijna het enige groene op dit moment, in een bos vol hongerige beesten.
                              Bovendien is het makkelijk te vinden natuurlijk.

                              Het hangt dus af van meerdere factoren.
                              Als je dan komt met de vraag "wat is de beste maand"...zonder al die info te vertellen, is dat net zoiets als ons vragen "wanneer is de beste tijd om met vakantie te gaan?"

                              Sommige dingen kun je zelf veel beter bepalen, als je even nadenkt en eventueel wat zoekwerk verricht.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X