Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik had bedacht om wat autoflowers te bestellen en die dan op de grond in een hele lichte kamer te laten groeien. Daarna ben ik begonnen met inlezen en wat bleek, niet genoeg direct zonlicht.
    Zaadjes zijn nog niet binnen (pinksteren ) dus gelukkig nog niets verpest.
    Vensterbank vind ik niet zo goed idee want voel ik me niet prettig bij ivm. buren.

    Dus dan blijft er nog maar 1 manier over een kweekkast. Nu heb ik me al heel veel ingelezen maar toch blijf ik met wat vragen zitten. Om de kosten wat te drukken wil ik een kledingkast van marktplaats halen en deze gaan beplakken met radiatorfolie (en luchtdicht maken ect). Ik zelf zat aan een hoogte te denken van rond de 1.60 meter maar dat is natuurlijk net wat ik kan vinden hier in de buurt.

    Qua verlichting zit ik te denken aan spaarlampen of tl verlichting. Ben net even naar de bouwmarkt geweest. Spaarlampen lijkt de goedkoopste oplossing maar hoeveel lampen zal ik nodig hebben voor max 4 planten van 23 watt en 1570 lumen? Ook vond ik TL-armaturen deze waren ook vriendelijk geprijsd maar minder watt. Wat lijkt jullie het meest geschiktst?

    Ik wou graag met PC ventilatoren de luchtstroom regelen, deze heb ik namelijk nog in huis. 2 lijkt me een beetje weinig in een kleding kast, is 4 wel voldoende? Of kom ik niet eens in de buurt hiermee?

    Wat raden jullie aan als koolstoffilter in deze opstelling? Zag iets op de webshop van de gamma voor verf en spuitnevel? Is dat iets?

    Zo als jullie al lezen, moet het zo cheap mogelijk. Ik zit zonder werk momenteel dat heeft een nadeel (geen geld) en een voordeel (veel tijd).
    Ik heb er ook totaal geen verstand van maar vind het ook zonde om de bestelde zaadjes niet te gebruiken of te verpesten door te weinig licht.

    Is er iemand die mij op weg kan helpen? Overal vind ik andere informatie en door mijn gebrek aan kennis kom ik er niet meer uit.


    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

    Van autoflower zal u gebuur niet veel last hebben ( kleine plant ) weinig last .
    Dus ik zou ook mij niet zoveel zorgen over maken .
    En zet u plant in de tuin of op terras en bekijkt dit gewoon als gewone bloem .

    Wihte widow

    Comment


      #3
      Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

      Kun je hem niet buiten zetten of voor een (open) raam op het zuiden ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

        Het zuiden is aan de voorkant van het huis midden in een woonwijk aan een doorgaande weg. Ik woon hier net en wil graag een goede indruk maken bij mijn nieuwe buren dus dat is uitgesloten .
        In de achtertuin is amper zon dus daar heb ik ook niks aan.
        Zou wel graag onafhankelijk willen worden van de te dure coffeeshop dus de enige oplossing is volgens mij nog kweekkast. Ben al druk aan het inlezen maar heb er zo weinig verstand van dat het allemaal moeizaam gaat. Vooral het koolstoffilter vind ik lastig omdat ik geen idee hoe ik dit moet berekenen.


        Ik vond deze lamp:
        http://www.kweekkast.nl/verlichting/...ctrum-hps-lamp
        Eventueel een andere variant met meer watt. Hierbij staat dat deze voor de gehele plantcyclus is. Kan ik deze gewoon er boven zetten en klaar? Hoef ik ze dan echt niet meer te wisselen? En welke moet ik dan kiezen?

        http://www.kweekkast.nl/ventilatie/g...160-240-m3-p-u
        Is de capaciteit van dit filter voldoende? of heb ik een grotere (duurdere) nodig?

        Comment


          #5
          Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

          Wat is je budget ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

            Zit te denken aan 100 euro voor alles excl. planten en voeding ect. dus echt voor de kast zelf. Weet niet of dit mogelijk is...

            Comment


              #7
              Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

              Als je een beetje de moeite waard wilt kweken, dan is een T-neon lamp (of hps) een vereiste. Anders heb je het probleem - ik spreek uit ervaring - dat je na elke ronde een lampje bij wilt kopen, en uiteindelijk toch nog vrij duur uit bent.
              Luchtvochtigheid, reflectie en isolatie komen op de laatste plaats.
              Je wilt eigenlijk het licht + ventilatie eerst goed op orde hebben. Met 2 pc-fans kun je een T-neon set (in een ruimte van 60x60x60) wel op temperatuur houden. Maar PC-fans blazen niet hard genoeg om door een filter heen te kunnen. Dan kom je op badkamerventilatoren uit. Ofzoiets..
              Het is een beetje creatief omgaan met de middelen, maar spaarlampen raad ik je af. Als je de hoogte niet in kunt, dan is ook HPS een minder goed idee; de lampafstand tot de plant is vaak 30+cm, een pot vaak 20cm hoog, en dan houd je bij een hokje van bijvoorbeeld 60cm nog maar 10cm over voor de plant. Een HPS krijg je niet gekoeld met pc-fans. Dus ook daar moet je dan weer wat creatiefs op vinden.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

                wetenschappelijk bewezen,ik was de wetenschap,in een vorige run met spaarlampen en dergelijke lowbudget shit, nl.
                best investeren in tneonsetje,met bloei/groei bulbs en hps,ben je al vlug over 100 kwijt
                spaarlampen is verloren moeite of je moet er een stuk of 300hangen

                Comment


                  #9
                  Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

                  TL buizen kan ook prima, als je er genoeg ophangt.
                  Ik ben begonnen onder 10x 30W TL buizen die ik gratis uit de container bij een stelling-bouwer mocht halen.
                  Dan hoeft dat kastje ook niet zo hoog te zijn omdat TL (en tneon) 5-10cm van de plantjes af moet.
                  Enige probleem is dan nog de geur.
                  Een filter staat een getal bij, bijv. 150m3. Dat getal heb je liefst gelijk of hoger dan het getal van de afzuiger, die hebben ook een bepaalde kubieke meter luchtverplaatsing.
                  Dus een 120m3 fan daar mag je een 150m3 filter aan hangen bijv.

                  HPS lampen zijn het beste, daar komt nog wel een voorschakelapparaat bij (VSA).
                  Da's de "starter" voor de lamp en liefst zet je die aan/uit mbv een relais.

                  Als je met 1 of 2 tomatenplantjes wil beginnen heb je voor +/- 200 een compleet startsetje.

                  Bij de kringloop kun je ook een kastje halen, het kan zo goedkoop als je wil.
                  Gewoon een kwestie van beginnen.

                  Check: de micro afdeling.

                  Succes.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

                    Afzuiging is idd ten sterkste aan te raden,ik zou niet willen,dat de jonge garde mijn stijl,zonder afzuigbox zou volgen,dat vereist dat je weet wat je doet,bv dat setje die qnq aanraad,100euro meer en je hebt al "de basis" - s6 ermee

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

                        Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben iig weer wat wijzer.
                        Ga eens op onderzoek uit naar tneon lampen en brainstormen hoe het nu moet worden

                        Comment


                          #13
                          Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

                          Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en iig alvast de lampen besteld. Ik heb 600watt hps lamp met een omvormer zeg maar.
                          Nu druk opzoek naar een manier voor de afzuiging en luchttoevoer.

                          Is 600 watt te veel? Dacht geef liever iets meer geld uit en dan heb ik genoeg dan dat ik later weer zit met het feit dat de lamp te weinig kracht heeft.

                          Comment


                            #14
                            Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

                            Oh Bagel !
                            Maak eerst een totaalplaatje alvorens je wat gaat bestellen.
                            Ik zoek even een link voor je erbij.
                            Lees het volgend topic goed door
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Wie helpt deze beginner?

                              600 watt lijkt mij wat veel voor 4 plantjes.
                              Zoals Stemma zegt, maak eerst een totaal beeld alvorens iets te bestellen, dan kom je later niet voor verrassingen te staan.
                              Hoe groot wil je de ruimte maken?

                              De temperatuur regelen dmv pc fannetjes zal niet lukken als je met 600watt werkt.
                              Je zal nog versteld staan hoeveel warmte die afgeven. In de zomer kan dit een nadeel zijn en dan is het aan te raden om de lucht rechtstreeks naar buiten te ventileren en/of verse lucht van buiten aan te voeren. Anders krijg je de temperatuur moeilijk onder de 30 graden.

                              Dat startsetje van QnQ is een heel goede deal vind ik zelf, voor die prijs, alles erop en eraan en je bent vertrokken.
                              600watt lamp+vsa+kap zit je al snel over de 100euro en dan heb je nog geen tent, ventilator, afzuiging, schakelklok...

                              Comment

                              Bezig...
                              X