Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

>>>---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek---<<<

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    >>>---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek---<<<

    Korting op 420shop
    Hallo Iedereen,

    Ik ben nieuw op het forum (Eigenlijk ben ik nog nooit actief geweest op een forum En ken dus ook de etiquette niet) en heb mij aangemeld omdat ik hulp zoek bij mijn outdoor kweek mede omdat mijn kweek van vorig jaar schimmel gevat had in de bloeifase terwijl er al toppen aanzaten (weg gegooid dus)

    Kleine info:

    Ik heb de 5 zaadjes (Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds) in potjes stekgrond gestopt op 24 april.

    Over gepot in 5 emmers 20 liter met de potgrond die ik vorig jaar gebruikt heb voor mijn Northern Light Autoflower kweek.
    (grond niet verrijkt)

    Mijn planten zijn tussen 35 en 50 cm lang en hebben "haren onder de oksels" viel mij vrijdag op.

    Mij is verteld dat ik dan moet beginnen met bloeimiddel geven (Terra flores die ik vorig jaar gebruikt heb bij mijn andere oogst en bewaard heb in mijn keukenkastje) en dat heb ik nu 2x gedaan. (vrijdag en vandaag)

    Mijn vragen zijn o.a.

    1: Hoeveel voeding moet ik geven per plant?

    2: Wanneer moet ik er daarmee stoppen ivm Flushen?

    3: Vorig jaar heb ik groei en bloei stimulator van de action gebruikt dat resulteerde in veel grotere planten maar de bloei versnelde volgens mij omdat de persoon die mij de zaden verkocht had zei dat dat niet kon. Dus hoe zit dat dan?
    (ik neem aan dat de stimulator van de action was)

    4: En ik ben van plan morgen bij een vriend van mij weer 5 autoflower zaadjes te gaan ontkiemen omdat ik 2x wil oogsten, en zou graag wat advies op maat willen hebben van een kweker met veel ervaring heeft op het gebied van autoflower buitenkweek.

    5: kan ik de 2e kweek overzetten in de inmiddels dan al 2x gebruikte potgrond (pokon)

    6: Zoja hoe kan ik de bodem verrijken? (neem aan dat dat nodig is)

    7: hoe doe ik dat zo goedkoop mogelijk (Heb gehoord dat voor de buitenkweek de dure groeimiddel producten overbodig zijn)

    8: is de terra flores die ik gebruik voldoende tijdens debloei, en wanneer moet ik deze precies toepassen+hoeveelheid per plant als ik het echt goed wil doen (Zeker mbt de 2e kweek die echt veel beter moet dan mijn huidige)

    Alle andere onmisbare tips zijn ook zeker welkom!

    Ik hoor graag jullie Reacties!!!!

    Bvd,

    Autoflower187

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: &amp;amp;gt;&amp;amp;gt;&amp;amp;gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

      Hallo Cannabal Lecter,

      Bedankt voor je reactie!

      Hier nu weer mijn reactie:

      Vraag 1: ja het staat op de fles maar stel nou dat zoals afgelopen weekend het extreem warm is en ik dus meer water moet geven dan daarvoor hoe zit het dan met de verhouding in principe staat er op de fles 50ml op 10 liter water dus in mijn geval: 5ml op 1 liter water. En ook staat er maximaal 3x per week gebruiken.

      Maar wat als er veel schommelingen in het weer zijn wat inhoud dat je in de ene week meer water moet geven dan de nadere keer. Daarom is het lijkt mij handiger om te weten hoeveel ik per plant moet geven (bijvoorbeeld 3x per week per plant 5ml op 1 liter water ofzo). Aangezien overdaad schaad.

      Vraag 2: antwoord is 2 weken voor de oogst te stoppen klopt dat? (Aangezien niet altijd alles waar is wat er op het internet staat)

      Vraag 3: de vraag had eigenlijk moeten zijn:


      Vraag 4: Ik begin er morgen gelijk mee de beste tip van allemaal Thanks!
      (ik zal je een link sturen van de topic dan kun je feedback geven aan deze noob

      Vraag 5,6 & 7: kan ik de stimulator van de Action gebruiken bijv. voor het verijken van de grond voor de 2e kweek of zelfs voor langere periodes bij zowel mijn huidige als de 2e kweek?

      En als dat niet kan heb je dan een goed goedkoop & makkelijk alternatief dat 100% geschikt is voor de buitenkweek van a.o. een autoflower?
      Vraag 8: jij geeft aan pas bloeivoeding te geven 3 weken na topvorming maar is deze periode van bloeivoeding geven dan niet erg kort aangezien een autoflower maar erg kort groeit en bloeit?

      De man van de growshop waar ik het kocht zei letterlijk:

      “Als ze haren onder de oksels krijgen dan moet ik beginnen met de terra flores”

      Ik hoop dat je mijn vragen wil beantwoorden...

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Alle 5 op 14-6-2015.jpg

      De huidige stand van zaken...

      Graag reacties

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Haren.jpg

      Na 7 weken de eerste haartjes

      Comment


        #4
        Kijk ook hier even naar.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

          Hallo Cannabal Lecter,

          Bedankt voor de Feedback.

          ik zit nu in de 2e dag van week 8 en wat moet ik volgens jou nu nog doen van week tot week?

          Want ik neem niet aan dat ik in week 8 nog een kweek schema kan gaan aanmelden....

          Ik zou met name graag willen weten wanneer de terra flores kan gaan gebruiken en tot wanneer omdat ik geen schade wil veroorzaken.

          Ook las ik ik een topic waarin bloedmeel voorkomt heb je daar ervaring mee? Zoja in welke weken kan ik dat dan gebruiken en hoeveel & hoe vaak?

          En welke bio korrels uit het tuincentrum kan ik toevoegen & hoeveel & hoe vaak? aangezien mixen met compost nu niet meer gaat.

          En weet je ook de verhouding Potgrond/Compost voor de volgende kweek? (Ik gebruik nu 5x 20L potgrond)

          Ik hoor/leer graag van je!

          p.s. Ik ben de hele dag al aan het lezen maar kan helaas niet alles vinden.

          Comment


            #6
            Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

            aller eerst @LR2 prachtig staaltje rust en coaching techniek chapeau

            Beste autoflower,

            ik val ertussen in voordat de hulp die je hard nodig hebt verdwijnt door een overvloed van vragen en bedenkingen.

            je zult het wat breder moeten zien dan de vragen die je stelt. nu is het op een forum zo dat een ieder zijn/ haar mening
            ongezouten kan neerleggen. dit geld voor de vragen en bedenkingen, maar ook voor de antwoorden. dat LR2 je vragenlijst
            netjes invulde is niet meer dan een staart pluimen waard, maar je moet goed bedenken dat hij (en ik en velen hier) deze vragen
            (in zelfde lijst) meerdere malen per week ergens zien verschijnen. ben je de eerste van de dag dan krijg je vaak ruimschoots
            antwoord en genoeg om wat mee te kunnen. ben je de derde van de dag (met dezelfde vragen) dan krijg je wrijving en irritatie.

            je geeft aan de hele dag te lezen, maar niets te vinden. nu zul je directe antwoorden zoeken op directe vragen. maar je zal
            iets verder moeten inlezen om begrip te krijgen van de planten. je zult je in moeten lezen over allerlei varianten voedingselementen.
            je denkt dan misschien aan een merk, maar wij bedoelen meer de inhoud (dus aanwezige waardes stikstof, fosfor, kalium, magnesium, ijzer, etc).
            hoe benoem je alle delen van de plant (waardoor je ook de functies ervan gaat begrijpen). enz enz. in wat voor milieu leven ze normaal
            en wijken mijn omgevingsfactoren daar van af. en zo nog veel meer zaken die je moet weten om tot een prachtig eind te komen.

            Je hebt prachtige antwoorden gekregen op je vragen, maar ziet zelf ook in dat je er niets mee kan als je het begrip er niet van weet.
            de planten begrijpen en uitlezen (zien wat er goed gaat of juist mis is) is de pre van deze hobby. kom je dus uberhaubt kennis te kort
            over planten. tja dan zul je nog verder terug in je basis moeten zoeken en beginnen bij "wat is een plant" en "bladgroenkorrels wat doen
            die ook alweer".

            ik wens je heel veel succes en probeer je aan te zetten tot denken over vragen ipv bedenken van vragen. ik weet zeker dat elke vraag
            100 keer is beantwoord, dus begin maar met spitten. ergens gaat er een keer een lampje branden en zul je zien dat het vanaf dat moment
            alle puzzelstukjes in elkaar vallen.

            groetjes.

            Comment


              #7
              Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

              Sorry maar ik begrijp echt niet dat als ik een aantal vragen heb, ik deze niet gewoon allemaal kan stellen, waarom zou ik eindeloos heen en weer sturen als dat niet hoeft.

              Dus in plaats van mij opdragen hoe ik mij moet gedragen, zou je ook gewoon ff antwoord kunnen geven en je er anders gewoon niet mee bemoeien.

              Ik zit daar namelijk echt niet op te wachten maar wel op antwoorden die krijg ik namelijk al genoeg van LR2. (Nog bedankt LR2)

              Ik begin trouwens vandaag mijn eerste kweekverslag aangezien ik daar dan wel gewoon dezelfde vragen kan stellen maar dan is het schijnbaar wel geaccepteerd omdat dat stapje voor stapje gaat.

              Mvg,

              Autoflower187

              Comment


                #8
                Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

                Sorry maar ik begrijp echt niet dat als ik een aantal vragen heb, ik deze niet gewoon allemaal kan stellen, waarom zou ik eindeloos heen en weer sturen als dat niet hoeft.
                Ik begrijp niet hoe het komt dat ieder antwoord een nieuwe vraag bij je oproept. Nouja, dat begrijp ik wel; informatie is verwarrend. Maar ik vind het niet leuk om te zien. Ik stop tijd en moeite in de antwoorden, en vervolgens lijktbegrijpen
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

                  ik zal me er dan ook niet meer mee bemoeien,

                  nogmaals succes.

                  Comment


                    #10
                    Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

                    Hallo & Bedankt LR2 ,

                    Ik snap je reactie maar je moet begrijpen dat ik een erg druk leven heb en dyslexie wat lezen nou niet echt gemakkelijk maakt

                    Mijn doel was zeer simpel gewoon een aantal vragen droppen en vervolgens de verkregen antwoorden van de experts toepassen.

                    Easy does it !!!

                    Ik heb nog 1 vraag dan zal ik mijn account verwijderen zodat ik geheel commentaarloos mijn leven weer kan gaan vervolgen met een mooie oogst dankzij jou .

                    Ik ben heel wat wijzer geworden mbt buitenkweek maar vooral met het fenomeen forum.

                    Mijn conclusie is over een forum:

                    Een forum is een plaats waar je heel veel tijd moet doorbrengen van mede forum gebruikers en waar je niet gewoon een tiental vragen mag stellen en na het verkrijgen van feedback weer kan gaan doorvragen zonder de nodige weerstand.

                    That's not done, I finaly get it.

                    My final question before i self destruct:

                    Ik heb de zaadjes er 24 april in de stekgrond gestopt ik ben nu 7 en een halve week verder. mijn planten hebben kleine haartjes in de oksels.

                    (zie foto's)

                    Haren vandaag.jpgHaren.jpg

                    Ik wil mijn terra flores op de juiste manier gaan gebruiken.

                    Wanneer tot wanneer en hoeveel per keer.

                    Hierna zal ik mij dus niet meer op dit forum begeven dan heeft iedereen wat hij wil.

                    Mvg,

                    Rick

                    Comment


                      #11
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

                        Ik zal ook maar even reageren, al is het maar voor de hoeveel toetsaanslagen die bram en lr2 besteed hebben aan dit topic.
                        Als je self destruct weg wil lopen prima, .... maar ik vind het eigenlijk verschrikkelijk onbeschoft hoe je reageert op deze 2 mensen.
                        Je geeft aan een forum niet te kennen, probeer dan eerst de etiquette te doorgronden....

                        Als je dat had gedaan had je gezien dat er 2 coaches voor je opstonden,..
                        ik zit op meerdere fora, maar de mensen hebben je direct bij de hand gepakt dat zie je nergens zo hoor.

                        Tevens denk ik dat LR je direct wat andere lessen wilde leren, levenswijsheid/ervaring/spiegel....
                        Dus relax aub, en struin nou eerst eens een tijdje rond, en lees en leer.Neem de adviezen van deze heren dan ook aan, ipv van elk antwoord met een wedervraag te beantwoorden.

                        Nu on topic..(voor je evt weg gaat)
                        Gebruik de flores tot 2 weken voor de oogst, en in uw geval de halve dosis
                        btw: no hard feelings?

                        Comment


                          #13
                          Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

                          Bedankt voor jullie reacties

                          Ik zal de info over de etiquette in vervolg meenemen, maar vind dat mijn manier verder prima maar goed no hard feelings

                          Het is gewoon dat wanneer je in het begin zulke lompe reacties krijgt je je niet echt welkom voelt maar zand erover.

                          zodra de top vorming begint zal ik 3 weken wachten en dan gaan voeden met terra flores.

                          Ook las in een ander topic dat iemand claimt dat wanneer je autoflowers buiten kweekt je in het totale proces 1 a 2 weken moet optellen klopt dit?
                          Het lijkt mij enigszins logisch aangezien het geen perfecte/optimale binnenkweeksimulatie is waarin je alles kunt simuleren.

                          Graag jullie reactie...

                          Ik ben net een kweekverslag begonnen zodat we in vervolg daarin kunnen gaan stoeien

                          De Titel: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

                          Comment


                            #14
                            Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

                            Nog wel iets meer dan 1/2 zou eerder 3/4 meer rekenen
                            Succes met je verslagje, zal die eens volgen en kijken waar ik kan helpen lees eens wat verslagjes door die nu bezig zijn want waarschijnlijk ga je veel dezelfde vragen stellen.

                            Comment


                              #15
                              Re: &gt;&gt;&gt;---Coaching gezocht voor Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds buiten kweek--

                              Hallo Hypnotized,

                              Bedankt voor de belangstelling

                              Ik had jou kweekverslag ook al gelezen gisteren.

                              Keep it Up !!!

                              en over het 1/2 naar 3/4 neem ik aan dat je de Terra Flores bedoelt.

                              Ik je volgen

                              Comment

                              Bezig...
                              X