Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor soort lampen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat voor soort lampen ?

    Korting op 420shop
    hallo

    ik heb rond gekeken op het internet en ben deze lamp tegen gekomen http://www.ebay.co.uk/itm/300w-CFL-D...item58ba0ead6d
    is dit wel een goeie lamp om in een tentje te hangen ? krijg je daar wel een goede resultaat mee of heeft iemand ervaring met deze lamp ?

    #2
    Re: wat voor soort lampen ?

    Het lijkt mij een gewone spaarlamp, die ziet er wel handig uit voor de groei.
    Ik vraag me ook wel af op wat voor transfo dit werkt, ze produceren iig heel wat minder warmte.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: wat voor soort lampen ?

      Neuh, ditsoort spaarlampen is goedkope rommel. Als je toch ongeveer 60 euro kwijt bent, koop dan liever een T-neon. Die verspillen minder, en je kunt er twee naast elkaar hangen waardoor je een betere bedekking hebt qua licht.
      Met dit soort spaarlampen is het enkel lonend om in een regenton te kweken met de lamp in het midden, omdat de verdeling van de straling zo bizar rond is.

      Lange tijd ben ik voorstander geweest, ik heb zelf zo'n 120W plug and grow lamp, maar vergeleken met 2x55W T-neon is het gewoon weggegooid geld geweest.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: wat voor soort lampen ?

        Ik vind het hoe dan ook een vreemde keuze. Wat is hier het idee achter, hoe komt het dat je bij zo'n lamp uitkomt? Is het om de kosten te drukken?

        Comment


          #5
          Re: wat voor soort lampen ?

          Een vreemde keuze vind ik het niet, velen van ons gingen hem voor, alleen zijn wij erachter gekomen dat het beter kan!
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6
            Re: wat voor soort lampen ?

            Dat is wat ik min of meer bedoelde. Hij vraagt of er mee goede resultaten te behalen zijn, wat men onder "goede resultaten" begrijpt is relatief, dat snap ik. Ik denk echter dat er meer dan voldoende keuze op de markt is om goede resultaten mee te behalen, maar deze lamp zou bij mij niet spontaan opkomen als ik aan goede resultaten denk.

            Comment


              #7
              Re: wat voor soort lampen ?

              neen niet doen ... heb ze ook gecht maar dan van plug and grow was niet slecht maar voor een goede opbrengst moet je hier niet rekenen ..
              zolas de witte zegt voor de groei mss wel maar de bloei zeker niet !
              ik zou voor een 400 w hps gaan dan altijd goe en valt goed mee van prijs hier een pakketje

              https://www.desjop.nl/index.php?item...l#.VdCwAPntlHw

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              en dat is een lampje met alles erbij ineens ...
              vergeet wel geen lampenhangers bij te kopen!

              grtz dieseltj

              Comment


                #8
                Re: wat voor soort lampen ?

                HPS is wel meteen een investering, daar komt direct een woeste afzuiging bij kijken, meteen een lomp koolstoffilter en ook brand- en elektriciteitsbeveiliging.
                Met de lamp alleen ben je er dan nog niet.

                Onder een spaarlamp haal je het minimale van het minimale. Onder T-neon haal je het maximale van met minimale. En onder HPS/MH kun je het maximale van het maximale halen.

                Maar goed, zelf blijf ik fan van de gouden, goedkope tussenweg. En dus T-neon. In mijn geval volstaan wat PC-fans en wat koolstofsponzen uit de aquariumwinkel (volgens mij wordt de lucht gewoon totaal geblokkeerd, maar de planten lijden er niet zichtbaar onder).
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: wat voor soort lampen ?

                  hallo

                  dank jullie wel voor de reacties wat ik er uit kan maken is dat een slechte keus dus
                  ik kwam bij die lamp uit omdat ik dacht dat die lamp energiezuinig was en niet heet word me vrouw is nog al bang voor brand
                  ik ga nu maar voor de t-neon zal wel even een beetje rond snuffelen op google
                  kan je de t-neon gebruiken voor de groei en de bloei of moet ik voor de groei en bloei een aparte lamp hebben
                  maar dankjulliewel !!

                  Comment


                    #10
                    Re: wat voor soort lampen ?

                    de lampen van een t neon 75 watyter zijn ook maar 7,50 per stuk dus je kan met een enkel armatuurtje goedkoop meerder lampen gebruiken 2700K 6500K.. etc
                    K-007
                    Kishan's kijkdoosje

                    Comment


                      #11
                      Re: wat voor soort lampen ?

                      ja maar wat haal je er dan af met t neon??
                      heb er nooit mee gewerkt maar kan wel maar denk dan eer voor de groei ...
                      ik weet niet als je goede oogst wil denk ik toch investeren een beetje en hps nemen .. komt duurder uit maar op termijn is het beter volgens mij..
                      je energiefactuur gaat wel na boven maar je grammen ook..

                      ieder zijn keus natuurlijk
                      ik heb geen ervaring met t neon dus kan me er eigenlijk niet over uitspreken ..
                      ik kweek met hps en ik kan zeggen dat ik geen problemen heb ivm brandveiligheid en ik slaap gerust en heb een leuke oogst

                      Comment


                        #12
                        Re: wat voor soort lampen ?

                        Hoi wieriemaster,

                        Als de energiezuinigheid top prioriteit is kun je misschien wel met T-neon werken, maar er zijn ook LED's zoals deze - http://www.mars-hydro.com/led-grow-l...flector-series
                        De voordeel van LED lamp is dat het heel weinig warmte af geeft, ze gaan lang mee, je kan goede resultaten verwachten, (afhankelijk van je setup) je hebt een ingebouwde schakelaar voor groei en bloei. Dat betekent dat je ook beter omgaat met energie, want in de groei-modus staan wat LED's uit en in de bloei geef je ze een volle lag. Het aansluiten is ook super makkelijk, gewoon de stekker in de stopcontact stoppen en je bent klaar, je hebt geen extra dingen nodig.

                        Comment


                          #13
                          Re: wat voor soort lampen ?

                          dankjullie wel nog een x mischien moet ik maar led proberen thans voor de info allemaal

                          Comment

                          Bezig...
                          X