Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over autoflower op zolder kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

Ik ben deze eens tegengekomen:

qua prijs wel aantrekkelijk. 2x 75 watt en inclusief een set lampen. Je bent alleen groei en bloei lampen nodig, dus je moet er nog een setje lampen los bij kopen. Zijn volgens mij 7 of 8 euro per stuk.
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Inderdaad, wat ip20 zegt.
      Een T-neon is het meeste waar voor je geld. Een spaarlamp kost bijna even veel als een HPS set, en met een spaarlamp kun je net zo goed een boel kaarsjes neerzetten. Een beetje T-neon heb je voor ongeveer 50 euro als je goed zoekt. Maar dan kun je er maximaal een oppervlak van ongeveer 50*30cm mee verlichten. Dat is net genoeg voor één plant.

Autoflowers gaan altijd dood na het bloeien. Ze kunnen er voor trouwens ook doodgaan. Of tijdens. Maar dat is met elke plant.. Normale bloeiers kun je wel weer uit de bloei halen, of later door laten groeien.

Wat vind je een normale opbrengst? Daar streef je naar, maar zonder de sluier te lichten moeten wij ook maar gokken natuurlijk.

Bedenk jezelf ook dat budgetkweken leuk is, maar dat je ook geld kwijt gaat zijn aan bestrijdingsmiddelen (tegen beestjes, bio of niet, begint op 7 euro), voeding (kan heel goedkoop, maar reken zeker op 15 euro aanschafkosten), potten (ook niet altijd gratis), aarde (kan goedkoop zijn), regelapparatuur (tenzij je alles met regenwater doet, succes daarmee in de winter), elektra (minstens 15 euro), en weet ik veel wat nog meer.

Weet goed waar je aan begint! Anders wacht je gewoon nog even tot je een ruimer budget hebt. Ondertussen kun je je hele kast uittekenen en/of laten keuren.

Ik begon met 5 spaarlampen (á 4 euro per stuk). Daar haalde ik 5 gram vanaf. Toen ging ik uitbreiden naar 10 spaarlampen (á 4 euro per stuk), toen haalde ik 0 gram.
      Toen voegde ik LED toe (2x35 euro) dat werkte niet.
      Toen besloot ik mijn kabels te vervangen en fans toe te voegen. 40 euro verder..
      Toen besloot ik een flinke plug and grow spaarlamp te kopen, met kap en bedrading. 65 euro verder..
      Daar heb ik 1 oogst onder gehaald van circa 50 gram. Daarna was het ding klaar voor de sloop.

Toen kocht ik een T-neon voor 50 euro, nu ben ik tevreden en heb ik er nog een gekocht.
      Om daar achter te komen heb ik 20+40+70+40+65=235 euro uitgegeven aan verlichting alleen.
      Voor 55 gram wiet. Dat is bijna 100 euro verlies als ik bij een straatdealer zou kopen.

Leer alsjeblieft van onze fouten. We hebben ze vaak genoeg gemaakt, en bijna ieder lid hier op het forum kan daarover meepraten. De microsectie staat vol met dit soort verhalen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Je kan beter naar de shop gaan.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Bezig...
        X