Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over autoflower op zolder kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over autoflower op zolder kweken

    Korting op 420shop
    Last edited by zolderman; 2 November 2015, 19:00.

    #2
    Re: vragen

    Hps, lees voor de rest ook eens de verslagen en topics door.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum.php
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

      Voor weinig stroom kosten een LED lamp. Kost wel meer geld qua aanschaf maar ja dat haal je wel terug in het verbruik.
      Als je niets wil ruiken, neem een koolstof filter en afzuiging. Maar zoek eens zelf eerst wat info.
      -De Perfecte Guerilla Kweek
      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

      Comment


        #4
        Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

        Wat is veel stroom kosten ?

        250watt = 0.25 Kwh
        Als voorbeeld: 0.35 cent per Kwh ( en 0.35 betalen per Kwh is veel, Essent vaste prijs is 14.47 cent per Kwh.... )

        18 uur x 0.25 Kwh = 4.5 Kwh per dag in de Groei fase
        12 uur x 0.25 Kwh = 3 Kwh per dag in de Bloei fase.

        Vanuit gaand dat je zeker 4 weken zoet bent met de groei fase vanuit zaad;

        4 weken keer 7 dagen = 28 dagen aan de groei fase.
        28x 4.5 kwh = 126 Kwh x 0.35 cent : 44,10

        9 weken keer 7 dagen = 63 dagen kwijt aan groei
        63x 3 kwh = 189 Kwh x 0.35 cent: 66,15

        44,10 + 66,15 = 110,25 euro kosten aan stroom: als je dat bedrag normaal naar de shop zou brengen, is het lonend om met hps te kweken.

        Je geeft aan er niets van te verwachten ( kwaliteit/kwantiteit ): waarom zou je dan gaan kweken ? HPS heeft zich bewezen, zorgt tevens voor warmte in de koudere dagen. Met LED/Spaarlampen is de kans aanwezig dat je er een 1200watt electra kachel kan bij zetten om de kou te lijf te gaan....Daarbij moet je ook lucht verversen in je kweek ruimte, een makkelijker manier dan met een filter werken kan bijna niet: je zuigt verse lucht de tent in -> word gefilterd -> word uit geblazen in een andere ruimte. Daarbij ben je meteen van de geur zorgen af, ook 1 plant kan een deftige geur verspreiden.

        Wat andere je ook al adviseerde : lees vooral een paar verslagen, met LEd, Spaarlampen en HPS. Je kunt ook zelf een kweek verslag bij houden, zodat men je direct kan helpen indien het mis gaat/dreigt mis te gaan.

        Comment


          #5
          Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

          Om op stroomkosten te besparen zou je in ieder geval geen autoflower moeten nemen.
          Die hebben liefst van begin tot eind 18 uur licht per dag nodig.

          Een "normale" strain zet je op 12 uur licht gedurende de hele bloeiperiode.

          Linkje: Stroomkosten calculator

          Wil je echt geen stroomkosten, wacht je tot juni volgend jaar en zet je ze buiten
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

            Ja dat is waar van die kachel en LED die kans is er wel inderdaad. En klopt ja als je 110 euro in de shop uitgeeft heb je niet erg veel.
            Maar wat Iemand uit de buurt zegt, lees veel kweekverslagen dat is inderdaad een goede info bron. LED is ook ''bewezen hoor'' maar HPS word gewoon veel meer gebruikt. Ik zou dat willen verklaren onder ''oud maar goud''.
            Maar ik denk dat als je een kleine kweek gaat doen dat je met een goed geisoleert kastje met LED er gewoon goed komt.

            Maar een ding is zeker. Binnen kweken kost gewoon geld, simpel...dat valt niet te veranderen. Als je echt geen stroomkosten wil maken dan moet je inderdaad wachten zoals QnQ zegt, alleen niet tot juni maar in Februari/Maart kan je al rustig voor het raam beginnen. Tenzij je een autoflower zet dan wel eind mei/begin juni.

            Maar ja wil je grofweg weten wat het kost?
            Led lamp of HPS met alle aansluitmikmak ongeveer 200euro
            Afzuiging, fan controller en filter ook ongeveer 200-300 euro
            Voeding 50 euro
            Potgrond 10 euro
            Isolatie van je kastje 50euro
            Zaadjes 20euro

            Zeg maar grof weg tussen de 450 en de 600 euro ben je zo kwijt voor het kweken van je wietje.
            Maarja als je naar de shop gaat....
            Hier kost 1gram Super Silver Haze iets van 13euro.
            600/13=46gram wiet.
            Met kweken haal je meer. En dat kweekmateriaal is een eenmalige uitgave.
            -De Perfecte Guerilla Kweek
            -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

            Comment


              #7
              Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

              Bedankt voor jullie reacties, ik heb besloten toch zelf maar een kast te bouwen. Ik ben van plan een plastic doos om te bouwen tot een kweekkast.
              Dat wietplanten ruiken snap ik, maar er moet toch een verschil zijn per plant?
              Ik heb nog wel een vraag over die koolstof filters; het wordt voor mij erg lastig om de lucht naar buiten te leiden, zou ik de afvoer met koolstof filter gewoon in de kamer kunnen laten uitlopen?

              En ik heb gehoord dat lowryder wel een makkelijke plant is maar niet lekker smaakt, weten jullie een andere autoflower die makkelijk te kweken is en het liefst minder sterk ruikt dan andere planten?

              Oorspronkelijk geplaatst door BeginGrow View Post
              Ja dat is waar van die kachel en LED die kans is er wel inderdaad. En klopt ja als je 110 euro in de shop uitgeeft heb je niet erg veel.
              Maar wat Iemand uit de buurt zegt, lees veel kweekverslagen dat is inderdaad een goede info bron. LED is ook ''bewezen hoor'' maar HPS word gewoon veel meer gebruikt. Ik zou dat willen verklaren onder ''oud maar goud''.
              Maar ik denk dat als je een kleine kweek gaat doen dat je met een goed geisoleert kastje met LED er gewoon goed komt.

              Maar een ding is zeker. Binnen kweken kost gewoon geld, simpel...dat valt niet te veranderen. Als je echt geen stroomkosten wil maken dan moet je inderdaad wachten zoals QnQ zegt, alleen niet tot juni maar in Februari/Maart kan je al rustig voor het raam beginnen. Tenzij je een autoflower zet dan wel eind mei/begin juni.

              Maar ja wil je grofweg weten wat het kost?
              Led lamp of HPS met alle aansluitmikmak ongeveer 200euro
              Afzuiging, fan controller en filter ook ongeveer 200-300 euro
              Voeding 50 euro
              Potgrond 10 euro
              Isolatie van je kastje 50euro
              Zaadjes 20euro

              Zeg maar grof weg tussen de 450 en de 600 euro ben je zo kwijt voor het kweken van je wietje.
              Maarja als je naar de shop gaat....
              Hier kost 1gram Super Silver Haze iets van 13euro.
              600/13=46gram wiet.
              Met kweken haal je meer. En dat kweekmateriaal is een eenmalige uitgave.

              Comment


                #8
                Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

                Nope. Hoe warm is het trouwens op deze moment op die zolder?

                Comment


                  #9
                  Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

                  Je kan een gratis kastje ophalen van marktplaats. Een ufoled lopen op ali express voor 60euro. De last van binnen wit verven en een paar computer ventilators voor lucht in en uitvoer gebruiken maar ik weet niet hoeveel je dat gaat opleveren. Maar verwacht niet dat je superoogsten gaat krijgen. Reken op slecht. En autoflowers binnen groeiem volgensmij pas echt hard als je ze hydro kweekt. Maar 130euro ben je sowieso kwijt aan wat ik net noemde. Je hebt ook nog voeding nodig en goede grond. Maar vraag mij niet hoeveel gram je er af gaat halen dan. Geen idee. Maar ja probeer het gewoon als je wil kan iedereen miss van leren. Maar wil je 300+ gram oogsten tja dan moet je wel 500euro investeren.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Heb je trouwens uberhaupt al gekeken wat een koolstoffilter kost? Een maat van me had laatst een aanbieding van een lichte afzuiging en koolstoffilter voor 50euro. En weg is de helft van jou budget. Gaat dus niet lukken.
                  -De Perfecte Guerilla Kweek
                  -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                  Comment


                    #10
                    Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

                    Een oogst van 15 gram die uberhaupt te roken is zou ik al blij mee zijn, het is (nu nog) meer als hobby en tijdverdrijf.
                    Ik heb even rondgekeken, wat je zei over die kast ga ik ook doen. Computercoolers heb ik nog liggen, eigenlijk heb ik alleen nog maar een lamp nodig.
                    Ik ben van plan gewoon deze koolstoffilter te halen ( http://www.organicearth.eu/koolstoffilter-p-4606.html ) en die aan te sluiten op een computercooling.

                    Wel even een vraagje: mocht dit allemaal lukken en ik zou een oogst krijgen, wat kan ik dan verwachten? Is het enigsinds vergelijkbaar met de wiet die je in bepaalde shops koopt?

                    Comment


                      #11
                      Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

                      De filter had ik ook gebruikt bij mijn eerste microkweek en met een pc fan alleen had ik de 150m3
                      daar had ik de eerste keer 60gram met 3 planten van autoflowers namelijk de easybud van Royal queen seeds.

                      Wat ik je als tip kan geven is dan even rond te gaan kijken bij de micro gedeelte daar staat genoeg over de pc fan

                      Comment


                        #12
                        Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

                        Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
                        De filter had ik ook gebruikt bij mijn eerste microkweek en met een pc fan alleen had ik de 150m3
                        daar had ik de eerste keer 60gram met 3 planten van autoflowers namelijk de easybud van Royal queen seeds.

                        Wat ik je als tip kan geven is dan even rond te gaan kijken bij de micro gedeelte daar staat genoeg over de pc fan
                        Wat vond je van de filter? Was de geur compleet weg?
                        Zou je de royal queen of easybud aanraden?

                        Verder vroeg ik me af of het veel uitmaakt als ik maar een bepaalde lamp gebruik en dus niet voor bloeien en groeien een aparte. Zijn er nog lampen die niet al te duur zijn met een goed resultaat voor de prijs?

                        Comment


                          #13
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

                            LR2 netjes geschreven en ik ben er helemaal mee eens.

                            Ik zou inderdaad ook een ander start gemaakt hebben, veel beginners zoals ik toen ook wou het wiel weer opnieuw uitvinden.
                            Achteraf is bijna alles aangepast.

                            Maar over de geur daar had heen enkele last van dat werkte prima.
                            En Royal queen zou ik nu ook nooit meer aankomen er zijn zoveel beter zaadjes

                            Comment


                              #15
                              Re: Vragen over autoflower op zolder kweken

                              Ok geen autoflowers dus, gaat een autoflower trouwens altijd dood na 10 weken?
                              Ik ben niet van plan meer dan een of twee planten tegelijk gaan groeien of heel veel geld hierin te steken. Iets zoals dit ben ik van plan:
                              https://www.youtube.com/watch?v=M3LYNB6fjZQ
                              Ik snap natuurlijk dat je hiermee niet het beste krijgt, maar zolang je er high van wordt en een beetje een normale opbrengst heb vind ik t prima.
                              Ook staat een HPS lamp compleet uitgesloten, ik snap dat ik hiermee niet de beste kwaliteit krijg maar ik ben wel van plan een spaar of led lamp te gebruiken, wat zou het beste zijn voor 50 euro als het om TL of LED verlichting zou gaan (of spaarlamp)?

                              Comment

                              Bezig...
                              X