Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

biotabs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding: biotabs

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    een paar korte vragen over het gebruik van biotabs (misschien moet ik het in een andere rubriek plaatsen?)

    1) kun je een niet biologische lightmix, bijv. Atami janeci lightmix, na een aantal weken groei, als de niet organische voedingsstoffen uitgeput raken, verrijken met biotabs blokjes of kan dit alleen met bio aarde?

    Kreeg deze lightmix op advies van een growshop mee, terwijl ik bio wilde gaan starten. Ach zo'n beginners fout!

    2) Ben je verplicht de biotabs blokjes te gebruiken in combinatie met de andere 5 biotabs enzymen-, schimmels- en bacterienproducten, zoals bactrex, orgatrex, etc?

    3) Het grote verschil tussen bio en niet bio aarde is toch de aanwezigheid van organische versus niet organische meststoffen......of heb ik het mis?

    Alvast erg bedankt voor eventuele antwoorden!

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: biotabs

      .... In het geval van de bioteelt moeten die eerst afgebroken worden tot opneembaar spul, in de 'minerale' teelt zijn ze direct opneembaar........

      LR2,
      heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoorden. Jouw gedachtegang t.a.v. biologisch, industrieel, synthetisch deel ik eigenlijk wel.....het blijft de vraag wanneer je nu echt oorspronkelijk biologisch teelt tegenwoordig. Zijn die zaden die je koopt online eigenlijk wel biologisch geteeld....daar begint het mee.

      Een vraag t.a.v. bovenstaande citaat: klopt het nou dat je bij bioteelt de pH niet in de gaten hoeft te houden en bij minerale teelt wel. In mijn geval begin ik dus eigenlijk de eerste weken met minerale teelt

      Comment


        #4
        Re: biotabs

        Bij minerale teelt gaat men er vanuit dat de bodem steriel en leeg is. Dat is vaak zo bij bijvoorbeeld cocos, steenwol/glaswol, mapito en substraatloos telen (water-teelt). Dan heb je weinig buffercapaciteit en dan zul je zelf de pH moeten sturen.
        Bij de bioteelt zorg je dat je bodem een pH van rond de 6.5 heeft, en die bodem heeft dankzij al het leven en het humus- en veengehalte een flinke buffercapaciteit. Veel basische stoffen toevoegen zorgt er dan niet altijd voor dat de pH zo drastisch stijgt als bij minerale teelt. Maar uiteindelijk raakt die buffer op natuurlijk, en stiekem is die zelfs bij andere teeltmethoden ook aanwezig in lichte mate.

        Dus, helemaal niet
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: biotabs

          Hallo LR2,
          zeer bedankt voor je heldere uiteenzetting. Op dit moment nu de zaailingen nog zo klein zijn gebruik ik druppelsgewijs spa blauw, pH 6. Het Haagse kraanwater is namelijk pH 8. Maar ja als de planten groter worden kan ik dan beter op regenwater overstappen, alhoewel ik niet hoop dat het deze zomer met bakken uit de hemel komt. Hoe meet jij trouwens de pH van je aarde? Wat is de beste pH range, pH 5,5-6,5? Wat is in jouw optiek een goede wortelstimulator?

          groet
          Ron

          Comment


            #6
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X