mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • menymus
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Apr 2016
    • 13

    #1

    mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

    Korting op 420shop
    Halloww people

    Ik ben vorige week gestart met het planten van me eerste zaden.
    Deze stekjes komen op een perfecte locatie te staan. (buiten)
    zie alleen wat verschrompelde bladeren en wat gele puntjes op de bladeren te verschijnen? En sommige zien er weer gezond uit.. ;o20160424_160545.jpg20160424_160600.jpg20160424_160612.jpg20160424_160707.jpg
    Ik heb ze voor het raam staan ongeveer 22-26 graden.
    Luchtvochtigheid regel ik met een bak water in me kweekbak.
    het grond heb ik bij het begin veel te nat gehouden. Dus heb nu anderhalve dag droog staan.


    Zie hier de foto's. Misschien heeft iemand een goede tip voor mij.
    Last edited by menymus; 24 April 2016, 15:35. Reden: niet toepasselijke titel
  • westport
    Wicked Grower
    420 MemberLucky Member
    • Aug 2008
    • 3847

    #2
    Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

    Mooie spruitjes! Goed dat je de langere exemplaren hebt verstevigd.

    Wel zijn dit geen stekken maar wel planten uit zaad dat je hebt!

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

    Comment

    • menymus
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Apr 2016
      • 13

      #3
      Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

      maar de verschrompelde bladeren kan dit problemen gaan veroorzaken? En de kleine gele puntjes?

      Comment

      • De Witte
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2013
        • 2133

        #4
        Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

        Succes man
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment

        • Old Dagga
          Grower
          MemberLucky Member
          • Jan 2016
          • 670

          #5
          Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

          Het lijken palmboompjes te worden!

          Maar toch veel succes!

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

            De enige tip die ik heb: zorg dat je de basisregels kent voordat je gaat spelen. Anders is de kans op verliezen te hoog.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

              Laat je wel de deksel van die trommel af, anders wordt het veel te warm in de zon.
              Die bak water mag eventueel ook wel weg dan.

              Welke zaadjes heb je, en van wie zijn ze ?

              Succes deze zomer!
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • menymus
                Plantje
                Nieuw Lid
                • Apr 2016
                • 13

                #8
                Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

                Ja ik laat de deksel er af. maar als ik die bak water weg haal is dan de luchtvochtigheid niet te laag?
                dit is northern light.

                Comment

                • Hypnotized
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2014
                  • 926

                  #9
                  Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

                  Neehoor dat hebben ze niet nodig.

                  Comment

                  • menymus
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Apr 2016
                    • 13

                    #10
                    Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

                    Maar ik merk dat er kleine gele puntjes op komen en verschrompelde bladeren. wat kan dit zijn?

                    Comment

                    • Hypnotized
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2014
                      • 926

                      #11
                      Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

                      Overvoeding? Geef je voeding? Zwaar bemest medium?

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

                        Nou, ik vond ze er niet zo mooi uitzien.
                        Mijn eerste idee was dat het op een genetische afwijking lijkt, daarom was ik benieuwd van wie ze precies zijn.
                        Maar als je zwaarbemeste grond gebruikt of nu al voeding erbij doet kunnen ze er ook zo raar uit gaan zien.

                        Northern Light...ahjaaa...That narrows it down..NL daar zijn er niet zoveel van, ghehe...
                        Weet je ook van welke zaadmaker de jouwe komt ?

                        NLX-1.jpg
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • menymus
                          Plantje
                          Nieuw Lid
                          • Apr 2016
                          • 13

                          #13
                          Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

                          Ik heb deze zaden van een bekende van mij. Ik kan na vragen welke soort het dan precies is. Ik geef nog geen voeding.. Heb alleen de eerste fout al gemaakt en dtr is het gebruik van Pokon aarde. Dit is gewoon normale northern light denk ik. Ik ken mensen en die zaden deze ook en hebben altijd goede oogst. Maar goed ik kan niet gaan overpotten want dan zullen ze dood gaan aan stres. Ze groeien ook erg sloom.. dit kan inderdaad komen door te veel water geven.. Heb de grond ook erg nat gehouden. Nu eenmaal begint het droger te worden dus hoop dat dat de oplossing zou zijn. Heb een combo meter gehaald (Blue lab) zodat ik de PH en de EC in de gaten kan houden. Maar heb de kalibratie kit nog niet binnen dus moet even wachten tot donderdag. En de hygro meter komt ook deze week.. Hoop dat ze het nog even vol kunnen houden. Zien er ook weer niet afschuwlijk uit vind ik zelf.

                          JEU,

                          MENY
                          Last edited by menymus; 26 April 2016, 19:46.

                          Comment

                          • Hypnotized
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Dec 2014
                            • 926

                            #14
                            Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

                            Hoezo is dat een fout? Gebruik ik ook

                            Comment

                            • menymus
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • Apr 2016
                              • 13

                              #15
                              Re: mijn eerste stekjes. wat vinden jullie

                              Pokon aarde kan leiden tot hoofdpijn enz als je het rookt. Dat heb ik teminste gehoord. Dit kan zelfs een over bemesting zijn heb ik begrepen.

                              Comment

                              Bezig...