Hermafrodiet, wat te doen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Amateurtje
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jul 2016
    • 5

    #1

    Hermafrodiet, wat te doen?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.
    Ik heb voor het eerst wat plantjes buiten staan.
    Het zijn haze soorten, niet echt ideaal voor buiten heb ik begrepen.
    Het zijn er 5. 1 Mexican, de rest een andere haze.
    Ze groeien heel raar. Het lijkt erop dat het allemaal hermafrodieten zijn/worden. Ze groeien ook niet allemaal even snel.
    Sommige groet nog niks aan. De andere zijn begonnen met toppen, maar geven eveneens zaadjes.
    Mannetjes heb ik niet, dus dan zijn het hermafrodiet en toch?
  • De Spie
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Apr 2016
    • 3

    #2
    Re: Hermafrodiet, wat te doen?

    heb je eventueel wat foto's?

    Comment

    • Amateurtje
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jul 2016
      • 5

      #3
      Re: Hermafrodiet, wat te doen?

      14688508130341310673638.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Hmm ik had er meerdere geupload. Moment

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      14688513629951501405208.jpg
      14688513629951501405208.jpg1468851428858-18717560.jpg

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Als het goed is zie je nu 4 foto's van 2 planten

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Re: Hermafrodiet, wat te doen?

        Kunt ge enkel nog hasj ofzo van maken vrees ik. Of boter. Zit idd zaad in en dan stoppen ze met bloeien. Als het zaad afgerijpt is zal ze kapot gaan.

        Geknoeid met lichturen? Komen die van binnen? In maart al begonnen? Normaal hebt ge nu nog geen bloei buiten, laat staan zaadjes.

        Comment

        • FlintStoned
          Banned
          • Oct 2012
          • 5580

          #5
          Re: Hermafrodiet, wat te doen?

          Een herma maakt naast vrouwelijke bloemetjes ook mannelijke bloei met stuifmeeldraden maar geen zaden hoor. Zaden vind je in bestoven vrouwelijke bloemen.

          Dus of ze is bestoven door stuifmeel van een man elders (of industiele hennep) of er staat idd een hema tussen die zich zelf en de buren bestuift maar dan moet je dus naast vrouwelijke bloei ook mannelijke bloei vinden.

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: Hermafrodiet, wat te doen?

            Die zien er sowieso niet al te best uit.. Hoe krijg je een haze nu al in bloei?
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • Amateurtje
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Jul 2016
              • 5

              #7
              Re: Hermafrodiet, wat te doen?

              Tja. Ik kwam iemand tegen net stukkies. Heb er maar een paar overgenomen.
              Mijn broer heeft ze ook. Die planten zijn niet zo groot maar gaan wel goed. Beginnen nu met bloeien.
              Sommige planten moeten nog beginnen met bloeien, zoals die eerste. Die komt miss nog goed?

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #8
                Re: Hermafrodiet, wat te doen?

                Komisch,... Stressbloei?

                Neem aan dat je stekken bedoelde. AF hase stekken? blijft raar gevalletje.

                Comment

                • Amateurtje
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Jul 2016
                  • 5

                  #9
                  Re: Hermafrodiet, wat te doen?

                  Ja stekken indd. Fijn, autofill...
                  Als ik het goed begrijp kan ik de planten waar toppen/zaadjes aan lijken te zitten weg gooien en de planten met alleen nog maar haartjes laten staan en kijken wat dat word of niet?

                  Deze planten heb ik sinds eind april. Eerste paar weken binnen aan laten sterken en toen naar buiten.
                  Snachts heb ik ze weer binnen gezet aangezien het erg afkoelen. Ik doe ook maar wat, mijn naam is niet voor niks amateurtje
                  Hopen dat ik er nog wel iets aan over houd

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #10
                    Re: Hermafrodiet, wat te doen?

                    De bestoven planten kun je gewoon laten staan maar die planten zullen nu wel de meeste energie in die zaden gaan soppen en niet in aanmaak van nieuwe bloei. De zaden die daar van komen zijn waarschijnlijkonbruikbaar maar de hars die de plant maakt is gewoon rookbaar.

                    Ik zou wel eens heel goed kijken of je planten geen mannelijke bloei maken. Op je foto's zie ik enkel bestoven vrouwelijke bloei. Ergens stuift er dus iets.

                    Comment

                    • Sole mio
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2012
                      • 808

                      #11
                      Re: Hermafrodiet, wat te doen?

                      Gewone vogelweed.
                      Lees verslagen van andere kwekers of maak een verslag over je eigen kweek
                      Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                      Comment

                      • Amateurtje
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Jul 2016
                        • 5

                        #12
                        Re: Hermafrodiet, wat te doen?

                        Ik had inderdaad ook een plant die ook mannelijke bloei had. Eerst leken er toppen te komen, totdat ik de 'bananenkrop' zag waar stuifmeel uitkomt.
                        Die heb ik meteen weg gehaald.

                        De plant met de zaden is dus gewoon rookbaar? Stopt die niet met thc aanmaken?

                        Hoe lang zouden haze planten er eigenlijk over moeten doen?

                        Comment

                        • Flip Hasjkip
                          Wicked Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Sep 2008
                          • 3595

                          #13
                          Re: Hermafrodiet, wat te doen?

                          Heb ik ook gehad, ik heb de zaadjes eruit gehaald en daar hebben en wij later nog een aantal oogsten van gehad. Ik heb er zelfs nog liggen in de koelkast, die zijn al een jaar of 10 oud, ga binnenkort eens kijken of ze nog willen kiemen, gewoon, omdat het kan !

                          De wiet kun je gewoon roken, als je pech hebt kom je nog een verdwaald zaadje tegen maar dat ruik en proef je meteen
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment

                          • FlintStoned
                            Banned
                            • Oct 2012
                            • 5580

                            #14
                            Re: Hermafrodiet, wat te doen?

                            De plant stopt met nieuwe bloei maken maar maakt gewoon hars en thc aan op het topblad en op de calyxen waar het zaad inzit. Als je het zaad verwijderd hebt kan je dat gewoon roken. Of je zeeft het af voor polm.

                            Hase is eigenlijk helemaal geen trainname maar de achternaam van 2 zwitserse broers die uit de 4 windrichtingen van de aarde sativa landraces met elkaar kruisten. Wat daar uitkwam noemde ze naar hun eigen achternaam. Wat men dus foutief hase noemt zijn gewoon sativa's. Hoelang zoon sativa bloeit hangt dus af van de kruising. De snelste sativa's bloeien zoon 9 a 10 weken, de meeste een week of 12 tot 14 maar er zijn ook langbloeiers van over de 20 weken bloei.


                            Je hebt dus idd een herma of meerdere ertussen staan die zich zelf en de rest hebben bestoven. Het zaad wat eruitkomt is onbruikbaar om mee verder te gaan omdat je de herma tendens dubbel doorvererft. Alle plantjes uit die zaden zullen dus nog eerder herma worden dan hun merma-ma.

                            Comment

                            • Flip Hasjkip
                              Wicked Grower
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • Sep 2008
                              • 3595

                              #15
                              Re: Hermafrodiet, wat te doen?

                              Ow ik had begrepen dat TS er een mannelijke plant tussen had staan, dan kun je de zaadjes wel gebruiken. Als de bevruchting van een herma kwam dan zal er niet veel goed uitkomen inderdaad.
                              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                              Comment

                              Bezig...