Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

    Mohan ram heb ik er deze ronde ook terug tussen staan. Prima soortje.

    Comment


      #32
      Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

      ik zou voor de groots mogelijke pot gaan, meer ruimte voor wortels en grotere buffer om foutjes mee op te vangen. In mijn 60x60 kan ik 4x 12liter potten kwijt.

      Comment


        #33
        Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

        Goeie keuze om naar 4 te gaan. Zal je niet spijten.
        Ik heb die 15L potten. Maar kijk eens naar vijverwinkels voor je 10€ voor 1 stoffen zak betaald. Ubbink en velda hebben allemaal vijverplant zakken. Dat zijn dezelfde , maar kosten maar 1.5€ voor een 15L

        Voor het soortje, dat is nu wat je echt zelf moet kiezen. kies iets dat je lekker vindt of iets die gemakkelijk kweekt. Maakt allemaal niet zoveel uit.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #34
          Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

          Zo, inmiddels is alles binnen, in elkaar gezet en draait de eerste testronde. Na 24 uur lijkt het dat ik toch wat uitdagingen heb met de temp en lv. Als ik de lichturen overdag draai, heb ik een temp van +/-30c en 's nachts +/- 19c. De lv schommelt tussen 20% overdag (tijdens lichturen) en 35% 's nachts. Ik denk dus dat ik de lichturen om moet gaan draaien en 's nachts de verlichting aan moet zetten. Deze ga ik de komende 24 uur testen om te kijken wat het effect is.

          Om deze draad toch een beetje netjes af te sluiten bij deze de complete spullenboel zoals ik die besteld heb:

          Verlichting:
          4x Cree COB CXB3070BB @3500k
          1x Meanwel driver HLG-185H-C1400B
          4x Ideal holders CXB3070
          4x Heatsink pads (achteraf had ik beter voor koelpasta kunnen gaan)
          4x Arctic Alpine 64Plus (achteraf misschien beter voor de 11plus kunnen gaan, ivm de voorgeboorde gaatjes waarmee ik ze vast had kunnen zetten op het frame)
          1x 9v 1500mA voeding voor de Arctics

          De COB's etc vanuit Azie waren behoorlijk snel, nog geen 5 dagen had ik ze binnen, netjes verpakt en zonder beschadigingen.
          20161202_175530 - Copy.jpg20161202_180111 - Copy.jpg20161202_180550 - Copy.jpg20161202_180315 - Copy.jpg20161211_173236 - Copy.jpg20161214_205434 - Copy.jpg20161216_205529 - Copy.jpg20161216_221213 - Copy.jpg20161216_213748 - Copy.jpg20161216_221058 - Copy.jpg20161216_221047 - Copy.jpg20161219_135312 - Copy.jpg

          (Oh ja, zoals op de laatste foto te zien is, zijn de kroonsteentjes inmiddels vervangen door een normale stekker (IP44) die in een contra stekker gestopt wordt (ook IP44).

          Dan de rest van de spullen (tent, etc.). Na veel vijven en zessen toch nog wat aanpassingen aan de configuratie, maar bij deze het "finale" lijstje:
          - Kweektent Secret Jardin DS60 II
          - Stalen softbox 500m3
          - Phat/Rhino filter 425m3
          - Afzuigslang Sonoconnect 5mtr 127mm
          - Variac 2A
          - Snelklemmen/Slangenklemmen 60mm t/m 135mm
          - Gardenhigh pro hangers
          - Secret Jardin Monkeyfan
          - 4x SuperRoots Air-Pots 10L
          - 50L Biobizz All-Mix
          - Biobizz Starters pack
          - Gele + Blauwe plakkaarten

          En ook bij deze een paar fototjes:
          20161219_154930 - Copy.jpg20161219_154928 - Copy.jpg20161219_154937 - Copy.jpg

          Ik ben wel wat over mijn budget heen gegaan, maar moet zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben over de setup. Hij is redelijk stil (Variac staat tussen de 75v en 100v) denk dat de Monkeyfan het meeste geluid maakt. Ik gok dat ik al met al een kleine 650 euro kwijt was, voor de hele setup incl. verlichting, kweekmedium en het zaad (hiervoor had ik al eerder de Mohan Ram van Sweet Seeds besteld).

          Inderdaad een hoop geld, maar ik gok dat ik met 2 a 3 kweekjes het geld er toch uit zou moeten hebben (als ik 150gr -> 200gr droog kan oogsten). Als ik puur kijk naar "fun-factor" heb ik de verlichting er nu al uit, wat een genot om als LED noob (met dank aan de hulp hier op JD) binnen een week of 3 een komplete kweeklamp in elkaar te zetten die een partij licht afgeeft waar je een week vlekken van in ogen hebt , toch maar standaard een zonnebril naast de tent leggen.

          Nu is het wachten op de volgende 24/36 uur en kijken wat de temp en lv gaan doen. Ik neem aan dat de lv nog wel iets omhoog zal gaan als er 4 plantjes instaan?

          Nogmaals dank aan ieder voor de hulp, nu op naar het volgende avontuur, van het weekend de zaadjes in de keukenrol en ophangen in een rits-rats zakje .

          Gr. MV
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            #35
            Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

            Netjes hoor! Deftige setup zo. Als je qua kweken ook zo goed inleest dan ga je vast en zeker die 200+ gram de eerste ronde al wel halen. Je zou nog een potmeter op de dim draden van de driver kunnen zetten, dan dim je het licht voor je de tent opent.

            veel plezier en succes gewenst!

            Comment


              #36
              Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

              Thanks mafferd, we gaan ons best doen.

              Inderdaad, die dimmer wil ik nog iets mee doen, maar ben ook aan het wachten op mijn arduino boardje(s), wil kijken of ik daar iets mee kan (auto-dim met een druk op de knop oid.), en daarnaast natuurlijk de nodige info van verschillende sensoren opslaan.



              Sjit, zie net dat de laatste drie foto's op z'n kant staan, heeft het forum moeite met verticale foto's? Voor filmpjes kan ik me het voorstellen, nix irritanter dan vvs filmen, maar foto's zou geen probleem moeten zijn, toch?

              Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

              Comment


                #37
                Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

                Dat is ook zeker wel een leuk iets om mee te spelen!

                Denk dat het forum er geen moeite mee heeft.. De lezer daarin tegen haha
                images.jpg krijg er zon lamme nek van

                Comment


                  #38

                  Comment


                    #39
                    1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                    Comment


                      #40
                      Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

                      Ziet er wel stoer uit die LED's; mooi frame gemaakt hoor!

                      Comment


                        #41
                        Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

                        Thanx, moet zeggen dat ik hem inderdaad wel erg stoer vind 😆.

                        Nu de temp nog een beetje onder controle zien te krijgen. Heb er toch wat moeite mee, omdat ik geen mogelijkheid heb om iets met buitenlucht te doen (zit ingebouwd in drie blinde muren).

                        Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                        1e kweek - Mohan Ram (Done)
                        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                        Comment


                          #42
                          Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

                          Even een kleine update mbt de temperatuur, gister heb ik mijn smartpots vast gevuld met aarde en een beetje water gegeven (ok, ietsje meer, ong 2ltr per 10ltr pot). Deze staan nu 24uur in de tent en hebben inmiddels 18 uur aan licht en warmte gehad. Op gevoel zit er nog behoorlijk wat water in de potten, maar hij blijft toch nog een paar dagen proef draaien dus dat zou geen groot probleem mogen zijn. Wel lijkt de temperatuur nu beter onder controle, althans de max temp zit iets boven de 25gr. De lv komt ook wat hoger uit en zit max op 55%.

                          Ik heb al wel gelezen dat wanneer er wat grotere planten instaan, dit van invloed is op het klimaat, maar had niet verwacht dat alleen potten met aarde ook al zo'n verschil kon maken. Iemand hier ervaring mee? Het zou wel betekenen dat als ik straks mijn zaadjes ga ontkiemen en planten, de temperatuur en lv iets beter onder controle te krijgen zijn.

                          Fingers crossed...

                          Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                          1e kweek - Mohan Ram (Done)
                          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                          Comment


                            #43
                            Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

                            Foto's?
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #44
                              Re: Advies gevraagd aanschaf kweektent, verlichting, etc.

                              Wat zou je opde foto's willen zien? De tent staat 1 of 2 paginas terug , enige verschil zijn 4 airpots met aarde erin

                              Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                              1e kweek - Mohan Ram (Done)
                              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                              Comment


                                #45
                                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                                Comment

                                Bezig...
                                X