Winterkweek op vensterbank?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Pispaal
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Dec 2016
    • 4

    #1

    Winterkweek op vensterbank?

    Korting op 420shop
    Hi,
    Heb al een tijdje rondgekeken op het forum en ik heb besloten één plantje te kweken. Ik ben wel een complete beginner. Het is nu winter en wel wel graag al kweken. Zo een hele kweektent enzo gaat hem voor mij niet worden. Nu had ik ergens gelezen dat je in de winter gewoon op de vensterbank kan kweken. Dat gaat volgens dat artikel als volgt:

    Je zet je plantje op de vensterbank voor een groot raam op het zuiden. Je plantje krijgt 5/6 uur daglicht en om te zorgen dat ie niet al gaat bloeien bij een klein formaat. Moet je elke nacht een uur de donkere periode verbreken met een uur licht van een spaarlamp. Dan gaat de plant volgens het artikel niet bloeien totdat je stopt met dit verbreken van de donkere periode.

    Ik vroeg me af of dit nou echt werkt, ik lees voor de rest namelijk dat vensterbank kweek niet goed werkt en al helemaal niet in de winter. Ik heb een raam op het zuiden en voor de rest is zo een beetje de hele dag het licht in die kamer aan. (Gewoon kamerlamp). Kan ik gewoon flink oogsten stel dat ik de bloeiperiode gewoon zo lang uitstel dat mijn plant alsnog een mooi formaat heeft? Wat denken jullie en aan hoeveel gram moet ik denken met deze aanpak?

    Alvast bedankt!
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: Winterkweek op vensterbank?

    Ik denk dat je in de allerbeste situatie voor het raam hooguit 50 gram zult oogsten. Maar tegen de tijd dat je zover bent, is de plant al opgevreten door beestjes, of dan is het reeds lente.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • Pispaal
      Zaadje
      Nieuw Lid
      • Dec 2016
      • 4

      #3
      Re: Winterkweek op vensterbank?

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2
      Ik denk dat je in de allerbeste situatie voor het raam hooguit 50 gram zult oogsten. Maar tegen de tijd dat je zover bent, is de plant al opgevreten door beestjes, of dan is het reeds lente.
      50 gram vind ik een prima oogst voor mijn eerste plant, ga ik veel last hebben van beestjes? Het is gewoom binnen natuurlijk. En die methode van de bloei uitstellen werkt dus wel echt?

      Comment

      • vaperke
        Expert Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jul 2015
        • 1488

        #4
        Re: Winterkweek op vensterbank?

        zolang ze geen 12 uur donker hebben gaan ze niet bloeien. Wil niet zeggen dat het geen herma's zullen worden, of dat ze opgevreten zullen worden door de beestjes.
        50 gram is erg optimistisch voor 1 plantje achter een raampje eerlijk gezegd. Denk eerder een stuk minder en fluffy wiet.

        Maar heb je tijd over en plaats. Go for it. Kost je wat aarde en een zaadje en tijd.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment

        • Pispaal
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Dec 2016
          • 4

          #5
          Re: Winterkweek op vensterbank?

          Oorspronkelijk geplaatst door vaperke
          zolang ze geen 12 uur donker hebben gaan ze niet bloeien. Wil niet zeggen dat het geen herma's zullen worden, of dat ze opgevreten zullen worden door de beestjes.
          50 gram is erg optimistisch voor 1 plantje achter een raampje eerlijk gezegd. Denk eerder een stuk minder en fluffy wiet.

          Maar heb je tijd over en plaats. Go for it. Kost je wat aarde en een zaadje en tijd.
          Oke, erg bedankt voor de snelle reacties. Het zaadje had ik dus al bestelt(amnesia haze royal queen seeds). Ik denk er ook over na om deze misschien te bewaren tot de lente. Kan dat in een luchtvrij wietzakje in een donkerbakje in de
          koelkast?

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: Winterkweek op vensterbank?

            OHO voor 50 gram per plant zet ik ook heel mn vensterbank vol
            God was never on your side..

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: Winterkweek op vensterbank?

              In de allerbeste situatie Bella
              Dus met 27 graden, ruime pot, enkel glas (plastic), en de rest ook allemaal in orde. Dat krijg je binnen nauwelijks gedaan achter het raam.
              Best onhandig, om dan een amnesia te bestellen. Daar kun je buiten niks mee, en binnen zit je al gauw op 16 weken bloeitijd. Omdat de boel daar trager gaat, komen daar nog wel een aantal weken bovenop. Dan nog de verkoper: RQS. Die staan nogal bekend om het feit dat ze geen soorten leveren die goed tegen stress kunnen. Al met al heb je in je enthousiasme een soort perfecte situatie van alle verkeerde omstandigheden..
              Het is moeilijk om er dan goed vanaf te komen. Als het je toch lukt, dan verdien je wel kudo's natuurlijk.

              Ik stel voor dat je toch lekker begint, gewoon achter het raam. Zo doe je vast wat ervaring op, en zo blijf je toch een beetje bezig. Dan kan je komende zomer lekker naar buiten met een rugzakje vol kennis. Maar reken niet op een leuke uitkomst.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                Re: Winterkweek op vensterbank?

                Dus hup die verwarming op 27 graden en gaan met die banaan . Lol
                God was never on your side..

                Comment

                • Tokkelboer
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Aug 2015
                  • 65

                  #9
                  Re: Winterkweek op vensterbank?

                  Wacht gewoon nog 4,5 maand en ga dan naar buiten.
                  Ga je wel op de vensterbank beginnen. Succes.
                  Zie de komende vragen vanzelf.
                  Help mijn plantje strekt.
                  Help mijn plantje krijgt bloei en ballen.
                  Help mijn plantje wordt opgegeten.

                  Kun je beter een keukenkastje ombouwen spaarlamp er in. En wc afzuiger.

                  Comment

                  • Pispaal
                    Zaadje
                    Nieuw Lid
                    • Dec 2016
                    • 4

                    #10
                    Re: Winterkweek op vensterbank?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tokkelboer
                    Wacht gewoon nog 4,5 maand en ga dan naar buiten.
                    Ga je wel op de vensterbank beginnen. Succes.
                    Zie de komende vragen vanzelf.
                    Help mijn plantje strekt.
                    Help mijn plantje krijgt bloei en ballen.
                    Help mijn plantje wordt opgegeten.

                    Kun je beter een keukenkastje ombouwen spaarlamp er in. En wc afzuiger.
                    Ik kan opzich wel wachten, hoe kan ik het zaadje het best bewaren?

                    Comment

                    • vaperke
                      Expert Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Jul 2015
                      • 1488

                      #11
                      Re: Winterkweek op vensterbank?

                      droog en koel.
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                      Comment

                      • ganjagast
                        Elite Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • May 2016
                        • 2881

                        #12
                        Re: Winterkweek op vensterbank?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pispaal
                        Ik kan opzich wel wachten, hoe kan ik het zaadje het best bewaren?
                        Donker en droog bewaren in de koelkast.
                        Heb zelf ook een plant gehad op de vensterbank en met de beestjes viel het wel mee ook al hebben ze geen natuurlijke vijanden etc.. Het licht komt er gewoon niet vol op en wordt afgebroken door het glas. Zeker met dubbels glas. Het zal groeien, veel strekken en een vol bossie wordt het niet. Het was fluffy wiet met een totale opbrengst van nog geen 9 gram. Waren geen AF en er was geen voeding gebruikt.
                        Ad usum proprium!

                        Comment

                        • Tokkelboer
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • Aug 2015
                          • 65

                          #13
                          Re: Winterkweek op vensterbank?

                          In de verpakking in de koelkast.

                          Comment

                          • wullox
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2015
                            • 230

                            #14
                            Re: Winterkweek op vensterbank?

                            volgens mij ga je met een gram of 10 blij mogen zijn. en als je ze snachts zomaar eventje onderbreekt met een uurtje licht ga je 9 op 10 een herma kweken en heb je 10 gram wiet waarvan 6 gram zaad... klein kastje met tl's of spaarlamp zou je meer deugd doen.
                            1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                            Comment

                            • belladonna
                              Guru of all Growers
                              Lucky Member
                              • Aug 2008
                              • 10674

                              #15
                              Re: Winterkweek op vensterbank?



                              I sun lampje voor in de winter
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...