Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

    Geen probleem, het is veel informatie in het begin en dan nog eens gefragmenteerd.

    Ik zou geen spa geven, ph is een ding, maar wie weet wat er niet en wel nog in zit. Plus het kost ook centjes.
    ph- en gewoon kraantjeswater of regenwater is echt alles wat je nodig hebt. Ik heb thuis 7.9 ph uit de kraan. Na mijn voeding doe ik er 2 druppeltjes ph- bij terwijl ik meet tot ph 6.2, even wachten tot het stabiel is en klaar.

    Welke meter heb je gekocht? Ik kan je de adwa ad11 aanraden.

    Ik had je ook gevraagd hoe je weet dat je grond ph7-8 geeft. Hoe heb je dat gemeten?

    Succes
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #17
      Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

      Het is inderdaad een overload aan informatie als beginner!


      Ik heb een meter als deze gebruikt:http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/13661


      Je raadt dus aan om sowieso een fles pH- aan te kopen en dit bij elke waterbeurt toe te voegen?

      Comment


        #18
        Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

        Die aardemeters zijn meestal niet echt accuraat. Als ge wilt goedkoop meten. Koop u een digitale ph meter via ali ofzo. Of wat vaperke u linkte. Eik hem en schaf een flesje ph - aan. Meet u water, voeg ev. Voeding toe en zuur aan/af naar u gewenste ph. Met dat meterke kan je ook de aarde ph testen met een maatbeker en demi water.
        Bloeivoeding pas als ze stoppen met groeien na u 12/12 switch en goed bloemen tonen. Week of 2 a 3 nadat ge de klok verzet volgens velen.
        Bestel mss gelijk een ec meter (tds). Bespaar je u dubbel verzendkosten want vroeg of laat koopt ge vast 1.
        Hoeft niet duur te zijn. Ik haalde ze via wish. 11eur voor beiden. Goedkoop ja, maar doen het nu toch een 6maand prima. Kan je er veel breken tov een dure. Ik gebruik spa in het begin, als er nog geen voeding bijmoet voor die eerste 2 weken omdat k dan niet moet aanzuren. Daarvoor is die ok. Zodra ge er iets aan toevoegt gaat die onder 6. Want eens ge zal meten zal je zien dat fabrikanten de voeding maken zodat ie de ph verlaagt tot een redelijk niveau bij gemiddeld kraanwater. Dus hoe meer voeding erin hoe lager de ph gaat van u water (bij de meeste voedingsmerken). Of je zoekt hoe bio werkt en koopt voeding, aarde,... Hiervoor. Dan hoef je niet te meten dacht ik. (Weet k verder niet veel over)
        Last edited by ergonaut; 27 December 2016, 17:13.
        verslag 1, verslag 2

        Comment


          #19
          Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

          Regenwater is nog altijd goedkoper dan spa, en heeft ook de juiste pH.
          Ik verkies kraan- en regenwater boven flessenwater om de prijs, maar daarnaast om de aanwezigheid van mineralen. Die is in Spa iets hoger dan in kraanwater, en veel hoger dan in regenwater. Die mineralen gaan, wanneer ze opdrogen, als een buffer fungeren die de pH omhoog gaat trekken. Als je dan ooit te hoog uitkomt met je bodem pH is die moeilijker te herstellen.
          Maar dat is theoretisch. In de praktijk zie ik er weinig verschil in, behalve dat ik niet naar de winkel hoef met regenwater
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

            Hoe zit dat met larven, eitjes, beestjes etc...met regenwater? Is dat een probleem?

            Comment


              #21
              Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

              .

              Toch zeker niet deze tijd van het jaar!

              Wat ik altijd deed is door een fijne doek (kaasdoek) gieten,
              zeven dus en dan voor een aantal dagen binnen zetten
              zodat het vast wat op temperatuur kan komen.

              Dan per dag aanmaken met een gedeelte warm leidingwater
              naar temperatuur zo 23-24 graden!

              Indien nodig met mate voeding erbij en daarna misschien
              nog met een paar druppels ph - afzuren tot het gewenste niveau!

              Succes O.D.
              Last edited by Old Dagga; 28 December 2016, 17:18.

              Comment


                #22
                Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

                Wat je ook kan doen is bij je volgende kweek de plagron top grow BIO box kopen, daar moet je helemaal geen rekening houden met PH 's een mogelijke tip voor de toekomst.. op die manier kan je kraanwater gebruiken zonder enig probleem?
                A few blunts a day, keeps the depression away

                Comment


                  #23
                  Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                  Hoe zit dat met larven, eitjes, beestjes etc...met regenwater? Is dat een probleem?
                  Last edited by LR2; 28 December 2016, 18:33.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #24
                    Re: Gele bladeren / Onduidelijkheid combinatie pH- en Voeding

                    Duidelijk thx.

                    Comment

                    Bezig...
                    X