Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietplanten water geven

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Water geven ?? SIMPEL !!

    Hallo allemaal,

    Ik vind voor mij dat het verschil tussen kraantjeswater of regenwater geven; de EC waarde
    "Hoe ingewikkelder het probleem, hoe belangrijker de oplossing"

    Comment


      #47
      Re: Water geven ?? SIMPEL !!

      Hier is het kraanwater altijd ph 7.
      Dan hoef ik er toch in principe niets aan te doen , behalve 24 uur laten staan voor chloor en temperatuur?
      Of alsnog de waarde terug brengen naar 6 ?

      Comment


        #48
        Re: Water geven ?? SIMPEL !!

        Hi,

        De EC-waarde (mineralen) van kraanwater is hier bij ons 0,68 en
        de ec-waarde van regenwater is hier 0,09.

        " Als je wil starten met water geven, met een waarde van 1,2 in de vega. fase (groei), is het verschil in de hoeveelheid voeding die je moet meegeven niet groot tussen gebruik maken van kraanwater of regenwater?"

        " Bij gebruik van regenwater, moet je dan niet teveel voeding toevoegen om aan een EC-waarde van 1,2 te geraken?"

        Bijv: voeding-schema Canna Terra
        wortelvorming: 10-30ml / 10 liter Terra Vega

        Als ik nu regenwater gebruik, kan ik toch nooit een EC-waarde van 1,2 halen? Of heb ik dit mis?

        Thx anyway

        Grtz
        "Hoe ingewikkelder het probleem, hoe belangrijker de oplossing"

        Comment


          #49
          Re: Water geven ?? SIMPEL !!

          Hoy miss...
          Jammer genoeg moet ik voor de beginnend kweker afstappen van het feit dat regenwater beter is voor onze plantjes dan kraantjeswater. Dit is in principe wel zo maar de meeste voeding die we geven aan onze plantjes is pH regulerend. Dit veroorzaakt een omlaagvallen van de pH (bij mij tot 4,7 ofzo).
          Niet goed dus. Ik richt de vraag nog aan enkele vertegenwoordigers maar met kraantjeswater zal je pH alleszinds al veel beter zijn (eventueel ook verhouding CaMg enzo).
          Wie had dat ooit gedacht...? Mijn verklaring voor deze bewering kun hier Vergeet niet je kraantjeswater te ontluchten gedurende 24u (chloor uit het water).

          Grtz $iR
          sigpic

          Comment


            #50
            Re: Water geven ?? SIMPEL !!

            Vindt dit allemaal heel boeiend! Weet er iemand of die groene thee in warm water moet trekken (en daarna laten afkoelen) of gewoon in water op kamertemperatuur?
            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

            Comment


            • peerdy
              peerdy commented
              Editing a comment
              Hoi,eerst natuurlijk thee maken,dan afkoelen.

            #51
            Re: Water geven ?? SIMPEL !!

            thee moet altijd trekken in HEET water... anders komt de helft van de stoffen er niet uit.
            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #52
              Re: Water geven ?? SIMPEL !!

              Weet het, 't was misschien een stomme vraag, maar wou toch zeker zijn. Heel erg bedankt voor het antwoord. Lees vaak in je kweekverslagen en steek er altijd veel van op, tof dat je al die ervaringen deelt met de wereld

              Grtjes, Pedro
              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

              Comment


                #53
                Re: Water geven ?? SIMPEL !!

                Ik neem gewoon een vat van 50liter vul die met water, doe er voeidng bij.
                Gietertje met broeskop vullen en gieten maar xD

                Comment


                  #54
                  Re: Water geven

                  zeer handig... bedankt

                  Comment


                    #55
                    Re: Water geven

                    Heey,

                    Ik ga 3 daagjes weg, en mijn vraag is of mijn plantjes zonder problemen 3 dagen zonder water kunnen?
                    Ze staan net een paar daagjes in de bloei en zijn ongeveer 60 cm groot.

                    Greetz

                    Comment


                      #56
                      Re: Water geven

                      Indien ze goed werden onderhouden zou dit geen prob moeten geven puch. Geef ze eventueel bij de laatste waterbeurt voor vertrek goed water en zorg ervoor, dat je bij je terugkomst onmiddellijk wat tijd uittrekt om ze te gaan verzorgen.
                      Het wollen draad systeem kan eventueel ook een oplossing bieden maar ik denk dat mn antwoord een beetje te laat komt. Hebben ze het overleefd?

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #57
                        Re: Water geven

                        Meest gemaakte fout is teveel water, ik werk met tensio meters en laat ze vaak oplopen tot 750 dat is droog en dan hangt er nog geen blad slap .

                        Greetzz GG

                        Comment


                          #58
                          Re: Water geven

                          vraagje: wat met flessenwater?
                          en, budontwikkeling, wat bedoel je daar precies mee?

                          Zeer nuttige post overigens!

                          Comment


                            #59
                            Re: Water geven

                            flessenwater kost veel geld en is daarom zeker niet beter voor je plantjes...
                            en buds is hetgeen je rookt. Ontwikkeling van toppen dus.

                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #60
                              Heel handig draadje! Ga zelf ook Kraantjeswater gebruiken ( uiteraard na de voorziene rustperiode ) , mijn vraag was nu wat ik dan allemaal moet toevoegen. Ik ben van plan op het begin stekgrond te gebruiken, dan een mix van stek/allmix of batmix , en dan in de bloei volledig op allmix/batmix over te stappen
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                              Comment

                              Bezig...
                              X