Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hogere dosering voeding bij LED kweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hogere dosering voeding bij LED kweek?

    Korting op 420shop
    Een goedenavond heren van het goede leven. Nu heb ik vandaag mijn scrogmaster 540w dim binnengekregen. en ik lees het 1 en ander over voeding hoger doseren maar met minder water geven bij planten onder led. maar nergens staat met hoeveel dit gedaan moet worden ben nog een noob dus brand me niet meteen tot de grond af graag jullie reactie


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    maatje kweekt op led ze temperatuur is daardoor in de winter veel lager,als je dan teveel water geeft verzuip je ze sneler,want de planten verdampen dan niet zoveel.dus uitkijken met te veel water geven en liever elke dag een beetje dan om de 3 dagen een bak vol.planten blijven onder led langer in topconditie dus kunnen langer een hoge ec aan.maak een verslag dan heb je meer kans op hulp en tips voedingschema hangt af van potmaat de te gebruiken aarde lightmix of allmix en of je stekken en of zaailingen heb en duur van de voorgroei,dus lees je effe in
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Waar heb je dat gelezen dan? (vraag ik, alhoewel ik al een vermoeden heb)

      Topic verplaatst naar het forum over voeding.
      Titel aangepast zodat iedereen kan zien waar het over gaat.


      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Als je minder chips eet, doe je er dan meer zout op?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Ja lr2 daar heb je een goed punt. Maar ik ben nog een noob Probeer gewoon wat info te vergaren. Er staat zo veel op het net en veel in strijd met elkaar en qnq had dit volgens mij op cnnbs gelezen

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Helemaal begrijpelijk hoor! Even voor de duidelijkheid: persoonlijk ben ik ontzettend anti cnnbs.nl want het is een kutwebsite die mensen totaaaaal verkeerd voorlicht. Zodra je daar je informatie vandaan haalt, dan gaat het gewoon fout. Ik heb er zelfs een topic over geschreven!
            Probeer als noob vooral te kijken naar wat mensen doen, en doe dat na. Probeer uit te zoeken waarom ze bepaalde dingen doen, en waarom niet. De meeste mensen geven aan wanneer en hoeveel ze voeden, maar ze geven niet aan wanneer ze niet voeden. Da's dus alle keren dat ze wateren, behalve de keren dat ze wel voeden.
            Als je dat soort logische linkjes kunt leggen, dan is kweken best saai. Maar dat is het doel ook: zo goed worden, dat het je 15 minuten per week kost.
            De info paginas van jointjedraaien zijn moeilijker te vinden, maar de informatie is velen malen vaker correct dan op cnnbs.

          #6
          Ik ben ook met deze reactie veel te laat maar toch.

          Ikzelf gebruik al jaren LED/COB/Quantum boards dus kan je mijn bescheiden mening ook geven.
          Over het algemeen geven dit soort lampen inderdaad wat minder warmte af, niet allemaal, dat hangt natuurlijk ook van het gemaakte product af.
          Ik geef in ieder geval de normale dosis voeding (water) mee of minder en alleen als de plant dat nodig heeft, te nat of teveel voeding is nu eenmaal funest voor je plantjes.
          Al met al precies hetzelfde als onder HPS etc, dezelfde dosis en je geeft alleen als het nodig is, de regelmaat maakt dan niet echt uit.

          Hoe bevalt de Scrogmaster je tot nu toe trouwens?
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #7
            Heyy michevan nu ben ik tog wel een beetje jaloers gozer lol. Een maat van me heeft pas een 620 watt quantumboard gehaald wat een licht dat ding zeg. En Ja ik ben zeer tevreden met me scrogmaster 540w. Ik was met een maat tegelijk begonnen, en die had een 1000w hps. gelukkig had hij clonen van 1 moederplant zo konden we een beetje vergelijken. We hebben ook op dezelfde voeding gekweekt en nu komt het. nat had hij een gram of 100 meer maar na droging was dat verschil nog maar 15 gram in zijn voordeel de toppen die ik eronder vandaan trok waren echter wel een stuk steviger bijna rocksolid dusja ik ben goed te spreken over de scrogmaster alleen jammer dat ze zo duur zijn

            Comment


              #8
              Over een week start ik trouwens met een RDWC 4 pot 30 liter systeem ik hou je updated las dat jij ook een tijdje terug interesse in deze lamp had
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment

              Bezig...
              X