Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen/kennis over grow en/of bloom als bladmeststof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ervaringen/kennis over grow en/of bloom als bladmeststof

    Korting op 420shop
    Goeddag,

    Ik heb 2 lemon haze op 25l onder 600w hps staan.
    Ze zijn nu 2 weken in de groei en het weekje van zaadje af. Nu kwam er 1 toch wel een dag later uit de grond na dr iets "ontbloot" te hebben. Nou was in het stekpotje al een groei verschil te zien (logisch) en bij overpotten kreeg ze even een klap van de voeding. Niet doorgespoeld en al zwakker heeft haar dat nog meer achterstand opgeleverd. Na 2 dagen weer wat water gegeven en wat grow als bladmeststof gebruikt. Kan ik haar op deze manier mischien wat in laten lopen? Helpt het uberhaupt wel eigenlijk? En geld dat dan ook voor de bloei?
    Andere mogelijkheden ook zeer welkom

    Foto's komen zo nog rond 1u

    thnx in advance

    #2
    Niet elk zaadje levert dezelfde plant op. Vaak zitten er ook zaadjes tussen die een waardeloze plant opleveren, zo klinkt dit ook.. Daarom zie je hier ook veel mensen die bijvoorbeeld 8 zaadjes ontkiemen, terwijl ze maar 6 plantjes willen. Ze selecteren dan de mooiste 6 en gooien de andere 2 weg.

    Je schrijft dat ze een klap kreeg van de voeding na het overpotten. Als dat het geval is, waarom ga je dan ook nog eens met extra (blad)voeding aan de haal? Laat haar dan eerst even de voeding gebruiken die in de potgrond zit..

    Maar goed.. We wachten de foto's af.. Because you know:
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • BudKiller
      BudKiller commented
      Editing a comment
      Nou snap ik gelijk waarom ik er 5 kocht 7 kreeg zeer wijze les haha thnx en die bladvoeding was puur een gok. Ik wou toch proberen om de wortels op deze fiets te stimuleren omdat ze toch al achteruit liep. Erop of eronder Vandaar onder andere ook de vraag erover van hoe of wat het echt nut heeft of dat gewoon met water geven hetzelfde effect heeft bijv. Dat deze weinig tot niks word is alleen een ander verhaal

    #3
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Heb je hem nou getopt/gediefd? o.O

        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          ze zijn getopt

        #6
        Als ik de foto's zo bekijk krijg ik niet de indruk dat er veel mis is. Althans niet zoals ik eerst vermoedde (maar het zal je in de toekomst vast eens overkomen). Gewoon een plantje die een dag of twee achterloopt / later van start is gegaan

        De boel versnellen willen we allemaal wel. Dat gaat alleen niet lukken Je zou de ander wel kunnen vertragen, maar kan je niet voorstellen dat je dat wilt

        Mijn advies? Gewoon lekker doorgaan, en zo lang ze voeding heeft, hoef je niet te voeren
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          Dan mag ze zichzelf gaan bewijzen✌ ben benieuwd dan

        #7
        Enige manier om die in te laten lopen is om die andere te hinderen.
        Dat lijkt me niet de bedoeling.

        Met bladvoeding stimuleer je niet de wortels, da's niet logisch.
        De wortels stimuleer je door geen water te geven.

        btw. alle foto's kunnen ook gewoon in 1x
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          nog even over die foto's... ik krijg de melding dat ik er maar 1 per keer kan posten?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Onder mijn vorige post staat een schuingedrukte onderstreepte link.
          Lukt het niet op 1 van de 3 manieren?

        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          sorry ging niet over kweken dus finaal overheen gekeken wehehehe zal bij de volgende update/post is even proberen. thnx

        #8
        5A1450AC-46E7-4270-808E-3D6A70AB6DE5.jpeg Mis ik hier een bericht of is deze weer verwijderd BudKiller? Heb een notificatie maar zie het bericht niet..

        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Hehe weird shit

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Voor de goeie orde: er is niks verwijderd. Ik denk dat er een fout is gemaakt met posten ofzo, idunno
          Ik had ook een notificatie van een comment die er niet was hier.

        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          Had ze gewoon normaal gepost en stonden ze er. Na verdwenen te zijn reageerde ik via mn laptop want zit meestal op mn telefoon alles te doen en poef! there back!

        #9
        Maar dan maar ff zo en beide tegelijk
        kroket zal de 1 niet voor de ander willen remmen nee. Blij dat ze toch nog "goed" gaat dan. Hoe zou je evt (puur uit nieuwsgierigheid) de ander kunnen remmen dan?
        QnQ waarvoor is dan bladvoeding voor bedoeld? Heb het idee namelijk dat voeding via blad niet echt zin heeft. Als je blad er niet uit goed uitziet zal het met de wortels ook niet best zijn dan lijkt me?

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Door ze te mishandelen / stressen. Bijvoorbeeld te veel water geven, ze in de kou te zetten, ongedierte los te laten, wortels beschadigen, ... Eigenlijk alles wat je niet wil.
          Maar ook snoeien/toppen zorgt er bijvoorbeeld voor dat ze even 'stil staan'. Of beter gezegd; de tijd nemen om te herstellen.

        #10
        Uhm nee die dingen gaan zeker niet gebeuren.
        Met toppen zou ik dan wel de 1 moeten doen maar niet de ander? Dan krijg je vanzelf hoogte verschil in de bloei lijkt me?

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment

        #11
        Ja dat lijkt me ook logischer.. als je het dmv toppen/snoeien doet zal dat (als ik het zo bedenk) later weer hetzelfde probleem op gaan leveren. Kan me wel bedenken dat je dan de 1 elke dag knipt maar dan zijn we weer bij het mishandelen/stressen denk ik.

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Elke dag is ook weer overdreven
          Je zou van de voorloper de 2 grootste bladeren kunnen verwijderen. Misschien dat ze dan gelijk opgaan. Maar ik raad het niet aan!!
          Gewoon lekker laten gaan, krijg je hoogteverschil dan verhoog je de kleinere gewoon door er iets onder te zetten.
          Of lees je even in over low stress training, zo kan je ze ook mooi gelijk krijgen.

        #12
        Ja dan zou je idd een dagje in kunnen lopen maar denk nog steeds dat je het in de bloei weer terug krijgt. Had sws al het 1 en ander opgezocht over low stress maar blijf het apart vinden en snap het ook niet helemaal. Wil juist lucht/ruimte tussen mijn takken/bladeren en dan vouw je ze juist dicht toch? Of zit ik nou finaal verkeerd? En dan nog het knippen

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Durf je geen comments meer te plaatsen?
          Waarom zou je het in de bloei weer terug zien? Of zijn het AFjes?
          Als je ze met LST dicht gaat vouwen zit je inderdaad finaal verkeerd. De bedoeling is juist het tegenovergestelde, om ze 'open te vouwen', zodat alles meer licht ontvangt en de toppen gelijk liggen.

        #13
        Omdat ik vermoed dat de getopte plant dan meer energie over zou hebben om te ontwikkellen?

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Ah zo, ik dacht dat dat in reactie was op het verwijderen van de 2 grootste bladeren.

        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          Zo koekoek‍♂️ bedoel ook snoeien. Ben iets teveel door mekaar aan t lezen geloof ik

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          In dat geval denk ik niet dat je het terugziet in de bloei, 2 bladeren minder. Of het moeten AFjes zijn, dan zie je het waarschijnlijk terug in de groei.
          Maar nogmaals, ik raad het niet aan. Gewoon iets onder de pot zetten als je een kleinere plant hebt / LST toepassen. Althans dat zou mijn manier zijn..

        #14
        Het gaat om feminised zaadjes idd maar ga het ook niet testen nee hou de lst manier zeker in gedachten en zal me ook even beter verdiepen daarin
        Weet jij toevallig ook hoe het precies zit met bladmeststof? Zijn daar echt voordelen mee te behalen?

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Heb er geen ervaring mee. Vind het zelf niet zo'n heel fijn idee, ook al weet ik dat het werkt. Er bestaat wel een sticky over die waarschijnlijk al je vragen over bladvoeding beantwoord.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...an-bladvoeding

        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          Dat geeft zeker antwoorden thnx man!

        #15
        Bladvoeding zou helpen ... ga het met mijn volgende kweekje voor het eerst testen na twee weken groei tot het begin van de bloei.

        Comment


        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          Idd zou kunnen
          De link die kroket heeft geplaatst is zeker de moeite waard
      Bezig...
      X