Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantengier & kipenmestkorrels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantengier & kipenmestkorrels

    Korting op 420shop
    hallo buiten kwekers
    wie heeft er ervaring met Plantengier & kipenmestkorrels in de volle grond
    wanneer in de grond in werken voor nieuw kweek 2022
    hoevaak en mengverhouding tijdens groei en bloei fase
    klei achtige grond wel goed doorlatend klei
    graag jullie inboet

    #2
    Misschien staat er wat info bij biologisch kweken voor je, heb ik ook veel aan gehad. De sticky topics blijven niet voor niets zo lang staan. Succes

    Comment


      #3
      Je stelt een vraag over voeding in het introductieforum.

      Verplaatst naar Voeding voor wietplanten.

      Wij trekken op de moestuin vaak gier van kippenmest, en geven compost of koemestkorrelsbij. Kan voor wietplanten ook he goed! Gier is een mooie manier om je planten een directe voedingsboost te geven.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Brandnetelgier altijd 10/10/10
        10Lregenwater, 10 dagen trekken, 1op10 verdunnen

      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Ik heb er knipafval goed latten drogen en fijn gemaakt en uit gestrooid in de moestuin er komen nu her en der zaailingen boven
        Het is in de nacht ca 8 graden en overdag ca 22 graden
        Heb er petflessen 5ltr over gezet ben benieuwd wat het word
        Kan ik ze misschien in mijn kweekkasje zegen
        Daar word het nu overdag nog 35 graden
        En koelt langzaam af naar de 12 graden
        Ik ga binnen kort de grond temperatuur meten
        Als ik mijn thermometer kan vinden

      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Hallo Nederhigh
        Als je de gier maakt gebruik je dan de kipenmestkorrels

        Welke verhouding korrels water verdunnen wel niet
        En Hoelang laten treken

      #4
      https://techexpertolux.com/wp-conten...oy-300x187.jpg 300w" sizes="(max-width: 653px) 100vw, 653px">

      kippenmest mengen met water

      Is het mogelijk om rozen en andere planten te bemesten met kippenpoep




      Het gebruik van dit type dressing voor rozen is toegestaan. Dit type mest is echter niet erg populair bij bloemenkwekers. Dit komt door de mogelijkheid om planten te verbranden of overtollige stikstof toe te voegen. Daarom wordt de introductie van kippenmest uitgevoerd in perioden dat rozen veel stikstof nodig hebben. Een onjuiste toepassing zal de ziekteresistentie verminderen. Het is noodzakelijk om een strikte dosering in acht te nemen, anders heeft overschrijding van de concentratie een slecht effect op de planten, wat tot onderdrukking zal leiden.

      Comment


        #5
        Wordt ook verkocht Alfaboost is gier met wat extra gist in een duur flesje. Bedrijf uit Oostenrijk. Juist een sample opgebruikt. Kan zeker geen kwaad.

        Uitzonderlijk anders als anders zijn ze ook niet geworden.

        Comment


        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment
          Dus beter zelf maken
          Hou je € in je zak

        • Eurogro
          Eurogro commented
          Editing a comment

        #6
        Plantengier gebruik ik niet omdat ik vind dat mensen te kort fermenteren; lastig punt, omdat te kort er voor zorgt dat ziekmakers ook kunnen groeien in de gier. Dan ben je in feite je bodem aan het vergiftigen.
        Hoe weet je dat je geen ziekmakers meeneemt? Niet.. Om goed te fermenteren ben je een maand of wat verder en heb je een prima startcultuur nodig (denk aan bokashi).

        Ik gebruik een mengsel van kippenmest, verenmeel, koemest en weet ik veel wat nog meer.. 9 euro per zak van de Gamma. Prima spul. Theekopje per plant (vanaf 40cm) per maand is niet te veel.
        Het risico bij mengen met water is opnieuw dat je feitelijk mest aan het vergisten bent, daar kan veel akeligs in leven (al helemaal in zuurstofloze omstandigheden, gelijk aan een endeldarm en het is ook nog eens letterlijk poep waar je mee speelt!). Ik kiep mijn mest droog op de aarde en ik geef dan een waterbeurt.
        Ja, je verliest daarmee stikstof die aan de lucht vervliegt. Maar het scheelt een boel moeite en het is een stuk makkelijker om voor een euro extra mest te geven, dan om te gaan zitten ploegen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #7

          De gierton staat hier ook veel langer.
          Ik start daar mee zo gauw er brandnetels zijn, meestal in februari/maart is het vooral de kleine brandnetel.
          April en later komt de grote brandnetel erbij.
          Er gaat ook meer in dan alleen brandnetel gedurende de hele lente-zomer.
          Gebruik is pas na de lente. juni-juli-augustus-september.

          Kippenmestkorrels = 1 kopje korrels in het plantgat spitten een paar weken voor de plant erop gaat.

          -> Biologisch Kweken
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            Hier nog wat gevonden op een ander form
            Grondverbeteren(outdoor) On 1/4/2007 at 7:27 PM, Dame Blanche said:
            Al verschillende malen heb ik individuele mensen advies gegeven op dit forum over de grondverbetering in het plantgat.Nu heb ook niet de wijsheid in pacht maar het is mij wel meermalen gelukt om meer dan 500 gram per plant te halen.

            Weliswaar is ook veel afhankelijk van de zomer en dan specifiek September. In elk geval kun je dingen oppikken.Welnu:Begin met het graven van een kuil van 50 x 50 x 50cm. en gooi dit naast de kuil.Alvorens dat je dit doet moet je bij growshops langsgaan om te vragen naar gebruikte aarde en cocos,hebben ze dat niet hang een briefje op.Je zult versteld staan hoeveel reacties je krijgt.Men is vaak wat blij om eraf te zijn.Bij mij brengen ze het vaak.Nu koop je bij een tuincentrum kippemest in biksvorm.Een merk is:FARMERS HOUSE maar er zijn meerdere merken.De verpakking is in 25 KG zakken.

            Kippemest bevat alle voedingsstoffen en sporenelementen in de beste verhouding.Denk maar aan een vogel die een kers met pit heeft gegeten hij zal deze zaad ergens dumpen met de nodige voedingsstoffen die in de evolutie is ontwikkeld.Nu gaan we met 3 ltrs. potten en de potgrond ,cocos en kippem. naar de kuil.In de kuil stort je steeds 1 pot met de 3 grondsoorten bij iedere soort telkens een theekopje K. Niet meer want dan krijg je overvoeding.Na 9 ltr. alles met de schep mengen.Je gaat zolang door tot je een bult op de kuil hebt die zo hoog is dat de aarde de tuin oppervlakte bedekt.

            De rest van de uitgegraven grond verspreid je over de tuin,Na een paar weken zul je zien dat het behoorlijk met wormen is bewoond.Deze doen ook hun werk voor jou en je planten.De eerste 2 jaar moet je geen nieuwe korrels er bij doen want de voeding die je nodig hebt komt steeds weer beschikbaar door de samenwerking van bacteriën en wormen.

            Gegarandeerd veel en heerlijke buds.Mijn hoogste opbrengsten waren van Purple Power in Groningen genoemd maar ook wel Dubbel Paars of Brabants Paars.Maar mijn hoogste opbrenger was ongeveer 730 gram in de 80 er jaren van een kruising tussen Dame Blanche x MisterX(eigen soortje)Zijn er nog vragen?Graag!

            BRON: Wietforum.nl
            Last edited by Nederhigh; 22 October 2021, 14:19.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              rip DB

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Bronvemelding graag . Heb hem er nu zelf ff bij geplakt.

            #9
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Haha puntje voor u!

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Je verwart het denk ik met koffiedrinkers Hork, maar idd vegetarische schijterij is zowiezo puurder.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment

            #10
            Ik zou grote put maken en kleigrond mengen met paar zakken potgrond. Heb je er al gegroeid en ging het goed in de klei ? Ik kip oude planten uit buiten om aarde te maken voor de serre met perliet en hydrokorrels zelfs in ,ook voor die kleigrond te verbeteren. Ik denk dat lavagruis het best is dacht ik daarvoor. Lavagruis valt nog mee van prijs denk ik , en is inderdaad het best om kleigrond waterdoorlaatbaar te maken, na ff opzoeken. Ga ik ook toepassen in de tuin hier .
            Last edited by Wesley pipes; 22 October 2021, 08:31.
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Eurogro
              Eurogro commented
              Editing a comment
              Het is redelijk goed gegaan ik had breker zand gemengd 1op4
              Wordt de waterdoorlaatbaarheid goed wel beetje grof breker zand
              0/4 mooie opbouw
              En blad compost van steeneiken welke al tig jaar in de tuin staan

            #11
            Nog even en je planten gaan blaffen en heb je gelijk beveiliging

            Honden- en kattenvoer

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Bronvermelding: tuinadvies.nl

              ((((maar beter gebruik je die 9 tips die er boven staan, en die je ook hier op het forum kunt vinden in het bio-voeding-forum.
              Honden- en kattenvoer bij je planten gooien kweek je schimmels en lok je dieren mee.
              Egels zijn er bijvoorbeeld dol op. Die hou je niet tegen met een stukje karton.

            #12
            Alfalfa pellets zijn gemaakt van 100% lucerne. Als je onderstaande link volgt kom je op een website met een mooi recept voor “Alfalfa Thee”.
            Dit is een hele goede mest voor de tuin.
            http://www.thegardenacademy.com/soil...y/alfalfa-tea/

            Met vriendelijke groet,

            Hans de Mol
            Tuin- en Dierenspeciaalzaak de Molen
            Last edited by Eurogro; 4 November 2021, 11:39.

            Comment

            Bezig...
            X