Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding zelf samenstellen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding zelf samenstellen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Gezien ik voor bvb late bloei NPK 1 3 2 wil, en plagron bvb met zijn lijn hier naast zit, zou ik zelf willen samen stellen.

    Waarom niet gewoon zelf samenstellen adhv MONO nutriënten?

    Bvb bij plagron cocos, zie ik behalve NPK, geen verdere ingrediënten (micronutes bvb).

    Dus er is geen meerwaarde aan de plagron basisvoeding?

    Ikzelf gebruik nu bvb plagron cocos a & b, en voeg zelf PK toe tot 1 3 2.

    Maar waarom zou ik nog de basisvoeding gebruiken als ik zelf gewoon de shit bij elkaar kan gieten???? is toch simpeler?



    Mvg Manfred

    #2
    Uitgebalanceerd recept, denk ik helemaal uit balans als je zelf gaat samenstellen hoor. Zit natuurlijk wat anders bij , gaan ze hun geheimen vertellen, vast niet denk ik dan .
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Mja, ik ga bvb nu om aan NPK 1 3 2 (early to mid bloom) te komen bij Plagron cocos A/B:

      30 ml Cocos A (a/b = 5 4 3)
      30 ml Cocos B
      20 ml fosfor à 17% (canna) (dus 0 17 0)
      12 ml Kalium à 17 % (canna) (dus 0 0 17)

      en deze verhouding tot aan de juiste EC ...

      Manfred

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Zou tof zijn als het goed gaat ermee. Ik vind de basis plagron 5l bidons , goed meevallen van prijs dan, zou liever de green sensations kunnen namaken, dat zou schelen in de portemonee . Denk voor 5 liter terra 25 euro te betalen , en kan jaren weg ermee.

      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        Hallo, pk13-14 is vervanger voor green sensation, ik heb in mijn laatste kweek geen green sensation gebruikt, maar pk13-14, green sensation is eigenlijk PK 9-10 (dus 4% minder geconcentreeerd dan GS) ik had grootste oogst ooit (weet niet of dit door zelf samenstellen kwam of niet) Goed ja, er zal ook andere shit in GS zitten natuurlijk... maar deze kweek had ik ook geen rhizotonic en enzyme gebruikt ....

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Remco gebruikt pk 13, samen met gs. Als resultaat zo goed is , moet je er ni aan twijfelen dat het werkt he, tof om te weten ook! LR2 weet denk ik meest van iedereen hier hoe en wat te mengen , en wat eigenlijk weggesmeten geld is ook. Ik neem plagron door dat het gemakkelijk is, maar ooit wil ik ook het minimum vinden met eigen middelen.

      #4
      Bepaalde chemische stoffen kunnen reageren, je kan proberen, maar zeker nie bij elkaar kletsen rechtstreeks, altijd in water! :p
      Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
      Jah, ik hou van planten.

      Comment


        #5
        Remco gebruikt pk 13, samen met gs. Als resultaat zo goed is , moet je er ni aan twijfelen dat het werkt he, tof om te weten ook! LR2 weet denk ik meest van iedereen hier hoe en wat te mengen , en wat eigenlijk weggesmeten geld is ook. Ik neem plagron door dat het gemakkelijk is, maar ooit wil ik ook het minimum vinden met eigen middelen.
        Poeh, ik weet van een boel chemicalien wel wat ze ongeveer zouden (moeten) doen.. Maar ook ik moet soms gewoon "H2PO5 (aq) + KNO3 (aq) ->" in google intypen om te kijken wat er gebeurt. Gelukkig zijn er een boel chemici die vragen hebben over reacties en vrijwel elke reactie is wel ergens op google te vinden. Als je 't niet zeker weet: tik het in. Of ga naar een chemie forum en leg uit wat je wilt doen, vaak zijn die mensen super behulpzaam.
        Let hierbij op of het een exotherme reactie is, of dat je O2 of H(2) als reststof krijgt, als dat zo is dan kan er best weleens brandgevaar zijn.
        Om te zien wat er gebeurt heb ik op school wel ooit water bij zuur gegooid - onder toezicht. Dat heeft 3 uur staan borrelen en pas in het vierde uur kwam de temperatuur onder de 80 graden C.

        Een leuk ding om in je achterhoofd te houden omtrent zin/onzin is dat de meeste enzymen een optimale pH, een optimale temperatuur en een optimale zoutconcentratie hebben. Als je daar een enkele(!!) keer boven komt, dan werken ze niet meer. Denk aan eiwit; dat kun je koken maar nooit meer transparant krijgen. Dat kun je in azijn leggen maar nooit meer terug krijgen in zijn originele vorm en kleur, of je kunt het pekelen en dan gaat intern ook alles kapot qua samenstelling en werkzaamheid. Enzymen bestaan uit eiwitten.. Dus de vergelijking is 1:1.
        Vandaar dat ik niet zo veel vertrouwen heb in zulk spul. Als het in opslag een keer te warm is geweest, dan ben je in feite gewoon ruwe proteine aan je plant aan het voeren. Dat kan niet erg zijn, maar veel nut heeft 't niet. Als je dan 40 euro per flesje neer klapt, dan is dat zonde van het geld.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X