Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geimproviseerde natuurvoeding :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    geimproviseerde natuurvoeding :)

    Korting op 420shop
    EE medestoners!!
    Ik ben een beetje aan het expirimenteren met een paar stekjes van mij. (stekjes zijn nu 2 weken bloei.)
    Ik heb vandaag een bijzonder voedingmengsel gemaakt maar zou eerst graag van jullie willen weten of dit een succes kan zijn of juist het tegenovergestelde.
    mijn mengsel bestaat uit: potgrond,Turf,Houtskool,Humes,regenwater,en een klein beetje koemestkorrel.
    wat denken jullie doen of niet?

    Grtz.Nederhigh
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Re: geimproviseerde natuurvoeding

    voor de zekerheid effe pH checken, en niet meteen al je planten eri8n maar met eentje beginnen en kijken hoe dat zich ontwikkeld.

    veel plezier en keep on mixing
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: geimproviseerde natuurvoeding

      Sorry i ben totaal niet thuis op het gebied van voeding. dit is ook mijn eerste jaar wietkweek.
      Hoe kan ik ph precies berekenen? Verder ontzettend bedankt voor de info!, ik zal rustig aan doen met mijn mengsel
      Grtz.Nederhigh
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Re: geimproviseerde natuurvoeding

        pH bereken je niet, die meet je. Met een ph-papiertje bijvoorbeeld. Maar heb je die niet bij de hand is de uitprobeermethode ook prima, mits je dus niet meteen al je plantjes erin zet. Zou wat jammer zijn als ze het loodje leggen dan nietwaar

        succes !
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: geimproviseerde natuurvoeding

          jaa dat zal zeker jammer zijn
          maarja het zijn slechts stekjes van c.a 25 cm, dus heel veel verschil maakt het niet. Ik heb ook nog 2 grote meiden staan van 2 m.
          ik gebruik mijns stekjes als een soort proefkonijntjes en als ik suces heb mag t door naar de grote planten
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            Re: geimproviseerde natuurvoeding

            Hier een handig topic voor je, scheelt in de kosten denk ik. http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ter-zelf-maken
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: geimproviseerde natuurvoeding

              bloed en beendermeel in de grond gemengt en als voeding gedroogde schaapen mest , in water opgeloste zeewier en compost thee (compost geweekt in water waarvan het water op de plant gaat en de compost die overbleef na 3 wasjes ging de moestuin in) en van de lokale school kocht ik worm liquid (vocht wat uit een worm farm komt ) werkte subliem voor mij in de buiten teelt en voor bemesting tijdens de bloei sto verot in water (hoog in nitogen wat bloei bevordert )

              Comment

              Bezig...
              X