Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

Korting op 420shop
    ik vroeg me af of het mogelijk was dit ook als voeding te gebruiken het wordt namelijk ook gedaan voor andere planten, ik heb hier een link met informatie vooral over de koffie. Helemaal onderaan staat dat in een theezakje 4% stikstof zit.

http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?5767

ben erg benieuw naar de visie van de experts!

Re: Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

Op ons kantoor stond een wondermooie plantenbak die alleen koffie kreeg. (niet de prut, dat is overigens wel een bodemverbeteraar)
    Geen water, geen voeding, alleen koude koffie.
    In dat extract zit immers alles wat de koffie plant daar in gestopt heeft.
    Voor het maken van die bonen heeft een plant veel fosfor, maar vooral veel kali nodig. Precies goed voor je plant.
    Ik heb (honderd jaar geleden) eens een volle pot koffie op de kolen kachel droog laten koken.
    Aan de binnen kant van de pot zat een hele laag mooie lange dunne kristallen. Zoiets als monokalifosfaat.
    Dat ben ik nooit meer vergeten.

Doe er je voordeel mee.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik heb hier enkel zo'n Nespresso machine staan Kan ik nu al die capsules beginnen opendoen en het prut eruit prutsen?
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

in die capsules zit extract die is leeg !!!! maar oude koffie en prut doen de planten het goed op !!!!!!! vorig jaar afwisselend voeding en koffie met prut gevoerd en het werkt , dikke toppen !!!!!!en je hebt geen cocos nodig , koffieprut !!! heb er niet van kunnen roken , na een nacht in de schuur zatten ze vol schimmel !!!

Comment

Ik gooi elk voorjaar een emmer koffieprut door de moestuin.
          Prut uit de senseo zakjes, en de groenten doen het er prima op.
          Vooral wormen houden er van, daar doe ik het voor, en wormen zijn weer goed voor de tuin.
          Oude koolstoffilters gooi ik trouwens ook leeg in de moestuin, maar daar ging het hier niet over.

Het is een stuk duurder dan een flesje voeding als ik een heel seizoen koffie & thee voor m'n al m'n planten moet gaan zetten, dus hier krijgen ze dat niet.
          Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Oude koolstoffilters gooi ik trouwens ook leeg in de moestuin, maar daar ging het hier niet over.
            Terra preta rocks

Kofieprut die uitdroogt geeft wel schimmels!

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X