Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

    Korting op 420shop
    ik vroeg me af of het mogelijk was dit ook als voeding te gebruiken het wordt namelijk ook gedaan voor andere planten, ik heb hier een link met informatie vooral over de koffie. Helemaal onderaan staat dat in een theezakje 4% stikstof zit.

    http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?5767

    ben erg benieuw naar de visie van de experts!

    #2
    Re: Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

    Op ons kantoor stond een wondermooie plantenbak die alleen koffie kreeg. (niet de prut, dat is overigens wel een bodemverbeteraar)
    Geen water, geen voeding, alleen koude koffie.
    In dat extract zit immers alles wat de koffie plant daar in gestopt heeft.
    Voor het maken van die bonen heeft een plant veel fosfor, maar vooral veel kali nodig. Precies goed voor je plant.
    Ik heb (honderd jaar geleden) eens een volle pot koffie op de kolen kachel droog laten koken.
    Aan de binnen kant van de pot zat een hele laag mooie lange dunne kristallen. Zoiets als monokalifosfaat.
    Dat ben ik nooit meer vergeten.

    Doe er je voordeel mee.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Ik heb (honderd jaar geleden) eens een volle pot koffie op de kolen kachel droog laten koken.
      Hoe oud ben je nu
      Neem aan dat je nu met pensioen bent
      Gebruik je nog steeds koffiedik ☕️☕️

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Eurogro Nou nog reageren op een topic uit 2013 over iets dat 100 jaar geleden gebeurt is? Waarom?

    #3
    Re: Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

    Ik heb hier enkel zo'n Nespresso machine staan Kan ik nu al die capsules beginnen opendoen en het prut eruit prutsen?
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #4
      Re: Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

      in die capsules zit extract die is leeg !!!! maar oude koffie en prut doen de planten het goed op !!!!!!! vorig jaar afwisselend voeding en koffie met prut gevoerd en het werkt , dikke toppen !!!!!!en je hebt geen cocos nodig , koffieprut !!! heb er niet van kunnen roken , na een nacht in de schuur zatten ze vol schimmel !!!

      Comment


        #5
        Re: Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

        Ik gooi elk voorjaar een emmer koffieprut door de moestuin.
        Prut uit de senseo zakjes, en de groenten doen het er prima op.
        Vooral wormen houden er van, daar doe ik het voor, en wormen zijn weer goed voor de tuin.
        Oude koolstoffilters gooi ik trouwens ook leeg in de moestuin, maar daar ging het hier niet over.

        Het is een stuk duurder dan een flesje voeding als ik een heel seizoen koffie & thee voor m'n al m'n planten moet gaan zetten, dus hier krijgen ze dat niet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Re: Belangrijk!! zou dit ook als voeding werken (koffieprut) en (Thee)???

          Oude koolstoffilters gooi ik trouwens ook leeg in de moestuin, maar daar ging het hier niet over.
          Terra preta rocks

          Kofieprut die uitdroogt geeft wel schimmels!

          Comment


            #7
            9 jaar later wat zijn nu de ervaringen met koffie dik
            ☕️☕️☕️

            Comment


              #8
              Het blijft koffiedik kijken met de koffiedik en zo duur is een flesje groei en bloeivoeding niet. Kortom, waarom zou je het wiel overnieuw willen uitvinden als het wiel niks kost?
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door Brandnetel View Post
                Eurogro Nou nog reageren op een topic uit 2013 over iets dat 100 jaar geleden gebeurt is? Waarom?
                Brandnetel
                Soms worden oude toepassingen vergeten
                maar als je bezwaar heb vraag dan dat alle oude Posts worden verwijdert
                dank u

                Comment


                • Brandnetel
                  Brandnetel commented
                  Editing a comment
                  Oh, ik heb geen bezwaren, hoor. En alle oude posts hoeven van mij niet verwijderd te worden. Veel plezier verder!!

                • Eurogro
                  Eurogro commented
                  Editing a comment
                  Brandnetel
                  Dan heb ik je verkeert begrepen denk ik
                  Van de geschiedenis Kun je soms nog dingen gebruiken
                  In het hedendaagse
                  Sorry voor de het verkeert begrijpen

                #10
                Grappig, ik zat hier toevallig zelf ook net aan te denken om te gaan doen.

                Hier schrik ik wel een beetje van terug:
                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Kofieprut die uitdroogt geeft wel schimmels!
                Wat ik me ook afvraag, is het geen bezwaar dat je grond zuurder wordt? Want volgens mij is koffiedik zuur.

                Comment


                #11
                Of deze Joop van LR2
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-betere-wereld

                Comment


                  #12
                  Ik ben vergeten erbij te zeggen dat ik het bovenop de grond wil verspreiden, zodat het met water geven de grond intrekt, vandaar ook mijn zorg om de schimmel.

                  Eigenlijk zeg ik het nu nog niet goed, mijn vrouw wil het zo doen als hierboven beschreven, ik heb mijn twijfel of het wel een goed idee is. Sssst, maar niet aan mijn vrouw verklappen dat ik dat hier verteld heb hè.

                  Comment


                  • Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment
                    Oei, jij hebt mazzel dat QnQ hier niet meer rondhangt, want anders had je het nu te horen gekregen met een linkje naar cnnbs

                    Ik heb (nog) geen composthoop Rreppellsteeltjam, maar ook al had ik die, dan nog betwijfel ik of het een goed idee is om compost van buiten voor je binnentuin te gebruiken, met het oog op beestjes.

                    Ik zal vandaag of morgen weer eens een foto posten van mijn binnen tuin, plaatjes zeggen vaak meer.

                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Bij mijn kamerplanten één grote schimmelzooi, doe ik nooit meer. Perfect voor een compostbak, of buiten

                  • Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment
                    Bedankt voor de input kweekvrienden. Ik ga het niet doen. Inderdaad leuk voor op de composthoop voor je buitenkweek, maar niet in de tent/kast.
                Bezig...
                X