Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding voor dummies.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding voor dummies.

    Korting op 420shop
    Hey

    Ik zou binnen een weekje of 2 aan mijn eerste binnenrond hier willen beginnen.
    Nu is er 1 ding waar ik enorm tegenop kijk, namelijk de voeding.

    Letterlijk iedereen zegt wat anders, en nergens op het net staat er ergens een topic die je stap voor stap zou kunnen volgen.
    Nu zag ik wel de Royalmix van Plagron, moest ik deze gebruiken, en enkel de laatste 5 weken Alga Bloom, zou dit voldoende kunnen zijn, of is dit wat te weinig?

    En mensen hier die tips hebben voor een eenvoudige voedingslijn waarbij niet teveel moet worden gemeten?

    Grtz,
    Modest.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Voeding voor dummies.

    Wil je biologisch of niet ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Voeding voor dummies.

      Dacht eerst om Bio te gaan, maar dat leek me nog ingewikkelder..

      Nu mijn voorkeur zou ernaar uit gaan ja, maar echt zoveel maakt het me niet uit.
      Ik zou vooral de makkelijkste manier willen.

      Dat hele bio gedoe geloof ik ook niet echt 100%
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #4
        Re: Voeding voor dummies.

        Volgens Flint is 100% bio ook zeer moeilijk haalbaar.
        Biologische voeding heeft als voordeel dat je niet hoeft af te zuren als je fatsoenlijke 'grootte' van potten hebt.
        en dat je gewoon kraanwater kan gebruiken.
        Zelf gebruik ik Biobizz en dat bevalt prima,
        alleen wel gepiel met afmeten en verschillende boosters. Ik heb nu weggooipipetjes besteld op ebay, 100 voor 4 euro of zo inc. Verzenden. Deze zijn 3 ml en makkelijk in gebruik, had ze gekocht bij growshop voor 80 c p stuk. Zijn lang te gebruiken en makkelijk af te spoelen na gebruik.
        Volgens mij had tuinbroek getest met Innogreen en was dat heel simpel toete dienen. Dacht 1 x per week. Moet je hem pm sturen.
        Wil je handmatig wateren of met systeem ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Voeding voor dummies.

          Bewatering is handmatig.

          Nu even met kennis aan het praten, die raadt me het starters pakket van Sannie aan.
          Iemand hier ervaringen mee, en hoef ik hierbuiten dan echt niets meer te gebruiken?
          Er zijn al zaadjes bij, dat is ook wel een enorm pluspunt!
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Re: Voeding voor dummies.

            De producten van Sannie zijn wel oke, net zoals Biotabs, Biobizz is trouwens erg geliefd bij veel kwekers, tis maar net wat jezelf wil!
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


            Comment


              #7
              Re: Voeding voor dummies.

              Die Biobizz lijkt me wel goedkoop, maar daar moet je (als je hun schema wilt volgen) 6 verschillende producten moeten gebruiken?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Ahja, mijn eerste vraag is ook nog niet opgelost:

              Moest ik nu een pot nemen, onderste helft vullen met royalmix, bovenste helft met lightmix, en enkel tijdens de bloei nog Alga bloom geven, zou dit voldoende zijn?
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #8
                Re: Voeding voor dummies.

                Hesi is ook goed en niet duur, hoef je niet af te zuren want de voeding doet het voor je. Met goed voorbemeste grond (waarop ik altijd start) doe ik 5, 6, 7 weken vooraleer de plantjes tekorten beginnen te vertonen.
                Je zaait je zaadje, kijkt naar de plantjes of ze goed groeien en mooi groen zien. Zie je dat op een bepaald moment na x-aantal weken u plantjes lichter groen worden en vergelend blad onderaan, weet je hoe laat het is. Mits je voor de rest alles onder controle hebt, kan je daarvan uitgaan.

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Voeding voor dummies.

                  zou dit voldoende zijn?
                  Dat vertelt jouw plant aan je, als je tenminste goed oplet. Check de bladprobleemoplosser van monty, dan weet je meteen wanneer er een tekort is, en hoe je dat aanpakt.
                  Als je die pagina kunt hanteren, dan maakt het niet meer uit welke voeding je neemt. Bij wijze van spreken zou je dan zelfs naar de lokale boer kunnen wandelen en vragen om een koeienvlaai, en dat aanvullen met goedkope voeding uit de supermarkt of tuincentra.
                  De stoffen zijn hetzelfde, alleen de dosering verschilt. Wat het meest ideaal werkt, hangt ook af van de plant. Een haze heeft bijvoorbeeld minder (groei)voeding nodig dan een WW.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Voeding voor dummies.

                    Het probleem is dat ik in BE woon, en niet over eigen vervoer beschik.
                    Dus zomaar even naar de shop rijden achter voeding is niet mogelijk voor mij, waarbij ik dus moet bestellen en het toch +- 1,5 week duurt vooraleer de producten hier zijn.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    http://www.plagron.com/nl-nl/kweekstijl/1/46/2/100-natural.aspx

                    Dit schema zegt dat als ik op puur Royalmix kweek ik enkel nog enkele weken tijdens de bloei Alga moet geven?
                    Klopt dit?
                    En zou ik hier dan echt niets meer hoeven bij te geven, en niet teveel lopen sleuren (of helemaal niet) met pH meter?

                    Grtz
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment


                      #11
                      Re: Voeding voor dummies.

                      Als je bio wil: www.innogreen.nl/biolasse met evt een PK product.
                      Als je mineraal wil: http://www.growexpert.nl/b-cuzz-prem...der-hydro.html met evt een PK product.

                      Is dat simpel genoeg?

                      Sweet Jane 1&2 van NMS is ook ok.

                      Al die boosters zijn leuk als je de geldpest heb.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Voeding voor dummies.

                        Hoe werkt die biolasse dan?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        En ohja,

                        Kennis raadde me daarnet Biobizz aan, en hierbij zou ik enkel een fles groei en bloeivoeding nodig hebben, en volgend schema volgen:
                        http://www.uk420.com/boards/index.php?showtopic=20954&st=0&p=144418&#entry1444 18

                        Post nummer 15.

                        Iemand enige ervaring hiermee?
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #13
                          Re: Voeding voor dummies.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
                          Bewatering is handmatig.

                          Nu even met kennis aan het praten, die raadt me het starters pakket van Sannie aan.
                          Iemand hier ervaringen mee, en hoef ik hierbuiten dan echt niets meer te gebruiken?
                          Er zijn al zaadjes bij, dat is ook wel een enorm pluspunt!
                          Starterspakket werkt uitstekend in combinatie met een Light Mix aarde.
                          Wil je de aarde na afloop in je tuin wil mieteren dan is aarde zonder perliet erg handig.
                          Voorbeelden daarvan zijn
                          http://www.canna.nl/nl/producten/can...essional-plus/
                          Of http://www.goldlabel.nl/89/Special-Mix-Custom.aspx (Special Mix Custom No Perlite)

                          Zakken aarde worden over het algemeen niet per post verzonden!!!


                          Daarbuiten hoef je echt niets meer te gebruiken ...

                          Comment


                            #14
                            Re: Voeding voor dummies.

                            Hmm, nog aan het twijfelen over tussen Plagron (duur, maar hoor er veel goeds over) Sannie (compleet, maar ook wel duur) of Biobizz (goedkoop, maar ik hoorde het gewoon van een kennis, dus weet niet of het volledig klopt).
                            Stap voor stap geraken we er wel.

                            Comment


                              #15
                              Re: Voeding voor dummies.

                              ik kweek zelf met plagron terra en ben daar wel content van .
                              gebruik ook hun sugar royal en green sensation dies wel wa duur maar volges veel mensen en goeie booster.


                              nog veel succes en de zoektocht en hou je goe he .
                              Groeten Steundje

                              Comment

                              Bezig...
                              X