Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Beste Vaporist 420,

    eindelijk je antwoord, sorry voor het lange wachten maar ik geef pas antwoord als het mij helemaal duidelijk is, en in dit geval moest ik even wat research doen.
    De natuurlijke vaste voedingstoffen die in onze royaltymix en allmix zitten komen vrij door biologische activiteit, oftewel moeten zij opgegeten worden door bacterien en schimmels voordat ze voor de plant beschikbaar zijn.
    Ze lossen dus niet zoals minerale meststoffen op in water, en kunnen dus ook niet uitgespoeld worden.
    Spoelen zoals jij het bedoelt, dus in de laatste 2 weken om de smaak te verbeteren en je plant te stimuleren af te rijpen, adviseren wij niet. Normaal gesproken zijn deze vaste natuurlijke meststoffen allang opgebruikt tegen deze tijd, en als je op tijd stopt met vloeibare meststoffen, hoef je deze ook niet uit te spoelen. Wij adviseren om ongeveer 1 week voor de oogst te stoppen met voeding geven, maar dit is afhankelijk van de hoeveelheid voeding die in de grond is achtergebleven, oftewel van de hoeveelheid voeding die gedurende de oogst is gegeven. De kleur v/d bladeren is het duidelijkste kenmerk: bij glanzende donkergroene bladeren eerder stoppen (2weken v. oogst), bij lichtgroene bladeren doorgaan met voeding geven tot 5 dagen voor de oogst.

    Veel succes

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      ff stom vraagje

      ik meet mn voeding af met een spuit, nu omdat ik een kluns ben is de helft vn mn spuitje in mn fles terra grow gevallen
      kan dit kwaad?? want ze ligt er eigenlijk al ff in was helemaal vergete

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Beste MDEMMAHC,

        Waarschijnlijk kan dit geen kwaad. Als het om het buitenste gedeelte gaat dat alleen uit plastic bestaat kan het sowieso geen kwaad. Als het om de middelste zuiger gaat waar de zwarte rubber aan zit, zijn we het er hier niet helemaal over eens, en wij hebben dit niet onderzocht. In principe zal een fabricant een spuit ontwikkelen van een materiaal dat niet reageert, maar wij hebben geen enkele zekerheid hierover.
        Kan me trouwens niet voorstellen dat dat gedeelte in je fles is gevallen, meestal is het de buitenste cilinder.

        Groeten, en domme vragen bestaan niet, behalve de ongstelde vraag natuurlijk.

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Hallo ik heb een vraagje met betrekking tot de plagron producten ik heb na 1 week groeien in stekgrond de plant in plagron growmix gezet nu heb ik dus geen
          groeivoeding nodig neem ik aan. Maar nu groei ik nog 2 a 3 weken voor dat de bloei komt. In de bloei zijn weer andere stoffen nodig om de plant
          te voorzien van zijn voeding. Met het geven van bloei voeding is het dan niet riskant voor overvoeding en een slechte smaak van wiet ?
          En nog 1 ding ik ben niet in het bezit van een EC meter heb ik deze persee nodig of kan ik ook gewoon op 1 liter water 5ml bloei + 1ml Green Sensation
          geven ?

          Alvast bedankt!
          Last edited by AmnesiaMaikel; 6 November 2010, 07:48.

          Comment


            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              thnx ciaze voor de reactie ik heb enkel een pH meter die heb ik bij jullie voeding ook bijna niet nodig maar op het schema staat met elke waterbeurt.
              Ik moet toch niet elke keer als ik water geef enzymen meegeven en in de bloei enzymen + bloei elke waterbeurt.... ik dacht meer aan 1 keer in de week
              voeden ?? en de rest van de week gewoon afgezuurd water ..

              Comment


                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  oke thnx hier kan ik wat mee

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Hmm ja dat is zeker interessant! Vind het zelf kweken nog allemaal best wel lastig.. maar met dit soort tips moet het wel lukken ja..

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Hoi, gebruik sinds enige tijd blumat systeem, hierbij vul ik het vat met water en geef ik voeding mee. Nu geef ik ook enzymen mee in dit vat maar naar een paar dagen wordt dit water troebel is dit normaal of kun je enzymen niet een paar dagen in het vat laten circuleren ?

                      b.v.d,

                      Dual..

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Hoi, gebruik sinds enige tijd blumat systeem, hierbij vul ik het vat met water en geef ik voeding mee. Nu geef ik ook enzymen mee in dit vat maar naar een paar dagen wordt dit water troebel is dit normaal of kun je enzymen niet een paar dagen in het vat laten circuleren ?

                        b.v.d,

                        Dual..

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Beste Dualmiracle,

                          Enzymen meerdere dagen in je vat laten zou geen enkel probleem moeten zijn. Wat is de temperatuur van het water? Gebruik je een circulatie of luchtpomp?
                          Groeten

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
                            Beste Dualmiracle,

                            Enzymen meerdere dagen in je vat laten zou geen enkel probleem moeten zijn. Wat is de temperatuur van het water? Gebruik je een circulatie of luchtpomp?
                            Groeten
                            Ik gebruik een circulatiepomp en naar een dag of 3 a 4 wordt het water steeds viezer, zonder enzymen heb ik dit niet

                            m.v.g,

                            Dual..

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste Dualmiracle,

                              Gebruik je nog andere producten in dit vat, bijv H2O2? Dit gaat reageren met je enzymen.
                              Wat jij waarneemt is in ieder geval niet normaal, enzymes moet normaal gesproken zonder problemen tot een week in oplossing kunnen blijven.
                              Wat is de temp. in je vat?

                              Laters

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                hoeveel kwaad kan het als je niet spoelt?? ben dit namelijk vergeten

                                Comment

                                Bezig...
                                X