Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Beste MDEMMAhc,

    Spoelen is een term die meerdere dingen kan betekenen tegenwoordig.
    1) Grote hoeveelheid water met meestal weinig voeding en enzymen gedurende de oogst binnen enkele uren door je hydrologisch substraat spoelen.
    2) De laatste week bij de kweek op grond geen voeding meer geven.


    In geval 1 riskeer je voedingsophoping, en ph-problemen. Door extra te draineren kan je dit verminderen.
    In geval 2 riskeer je een slechtere smaak in je eindproduct, een mindere afrijping van je eindproduct en een overmaat aan voedingszouten in je grond die problemen kunnen geven de volgende oogst.

    Groeten

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      ik kweek op grond,het is vandaag 1 week geleden dat ik water met voeding heb gegeven, en geef er vandaag geen, wou volgende week maandag oogsten. kan dit dan nog kwaad? of moet ik ze vandaag vr de zekerheid nog water geven? heb ze wel al gekflieft en wou ze vrijdag in t donker zette tot maandag

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Moeilijk te zeggen, het beste kan je naar de kleur van de bladeren kijken. zijn ze donkergroen, lichtgroen, of zijn ze al weken aan het vergelen en afvallen.
        Als je planten donkergroen zijn, zou ik minimaal een week tot 10 dagen geen voeding geven voor het oogsten, en hopen dat ze beginnen te verkleuren.
        Als ze al erg geel zijn, kan je doorgaan met voeden tot 3-4 dagen voor de oogst.

        succes

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Als je planten 10 dagen voor de oogst donkergroen zijn, direct stoppen met voeden.
          Mochten je planten dan al geel zijn (is er ergens iets niet goed gegaan) en kan je doorgaan met voeden tot zo'n 4 dagen voor de oogst.
          Groeten.

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Eerst zie ik mijn antwoord niet verschijnen, nu staan ze er allebei op. Iets minder ongeduldig zijn dus.

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              had wel al wat vergeleging, nu krijgk gele randen aan mn bladeren en sommige breken vanzelf, merendeel is wel nog altijd groen, donkergroen niet echt meer, 1 plant heeft paarse bladeren maar wou vandaag of morgen oogsten nu heb al wat voorgeproefd, en de smaak valt goed mee. is er geen gezondheidsrisico ofzo? want als dat er niet is gak toch oogsten denkk

              Comment


                Hallo ik heb een vraagje mbt Phyt-amin.
                Tot hoever in de bloei kun je dit gebruiken?

                Gr. Mazzo

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Beste Mazzo,

                  Vanwege de sterke geur van het product liever geen phyt-amin gebruiken na de 4e week van de bloei-fase. Anders riskeer je de smaak van phyt-amin in het eindproduct terug te proeven.
                  Mvg

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    @MDEMMhc

                    het zal niet zo zijn dat zonder spoelen er een groot risico is en met spoelen geen. Er is altijd een risico verbonden aan roken, indien je niet spoelt waarschijnlijk een beetje meer risico.
                    Verder ben ik natuurlijk geen dokter.
                    Aangezien je planten al vergelen lijkt het me niet zo dat er nog heel veel voeding in de grond zit. Een grond ec-analyse kan hier zekerheid over geven.

                    Mvg

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
                      Beste Mazzo,

                      Vanwege de sterke geur van het product liever geen phyt-amin gebruiken na de 4e week van de bloei-fase. Anders riskeer je de smaak van phyt-amin in het eindproduct terug te proeven.
                      Mvg
                      Ok duidelijk, dank je wel!

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Beste CIAze,

                        Kan het kwaad als ik tijdens de bloei mijn planten 's nachts bladvoeding(Plagron PHYT-AMIN) geef? (kan overdag geen voeding geven ivm mijn 250W HPS)
                        Ik kan me voorstellen dat het nat worden van de toppen als gevolg zou kunnen hebben dat ze gaan rotten, ik geef het op het moment anderhalf uur voor dat het licht word dan is vrijwel al het water opgenomen of verdampt.

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Beste Hookah,

                          Zelfs zonder toppen(in de groei) kan in een dicht bladerdek botrytus (grauwe schimmel) ontstaan. Daarom zou ik liever niet s'nachts spuiten.
                          Zelden verbranden planten bij bespuiting met water en toevoegingen als je tijdens de dagfase spuit. Denk dat deze regel voornamelijk voor buitenplanten in de zon geldt. Misschien kan je de lamp gewoon ff hoger hangen totdat het opgedroogd is.
                          Heb je gezonde planten, en een goed klimaat, kan je gewoon overdag sproeien.

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Beste CIAze,

                            HPS lampen staan er om bekend om bij bladvoeding snel verbranding te geven en me lamp hoger hangen is helaas geen optie.
                            Ik blijf dan lekker gewoon spuiten zoals ik nu spuit 1-2uur voor dat licht word, als het licht aan gaat dan is vaak alles al in getrokken.
                            Ik heb gezonde planten en een stabiel klimaat alleen overdag sproeien blijft het probleem.

                            Greetz Hookah

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste Hookah,

                              Heb je dan al eens nadelen ondervonden van spuiten gedurende de dagperiode?
                              Ik zelf namelijk nooit. Wel heb ik planten zien reageren op een besproeiing met insecticide, maar deze planten waren dusdanig aangetast door insecten dat ze al geel met vlekken waren voordat ze behandeld waren.
                              De verhalen over verbranding met HPS zijn mij bekend, alleen gedurende 20 jaar praktijk zelf nooit ervaren (met 600watt). Het lijkt me sterk dat jouw 250 watter wel verbranding geeft, en al helemaal in een goed klimaat (stabiele luchtvochtigheid, niet te warm).

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Beste CIAze,

                                Ja je hebt gelijk, ik ga volgende keer spuiten als het dag is en is kijken wat het resultaat is.

                                Comment

                                Bezig...
                                X